زارعی: عربستان را شکست دهیم، به سهمیه جهانی می رسیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیرعباس زارعی، سنگربان توانمند و خوش آتیه تیم ملی هندبال جوانان پسر ایران که با درخشش خود در بازی با کویت مدعی بهترین بازیکن این رقابت در هجدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا لقب گرفت معتقد است که در دوم مسابقات سخت ترین بازی آنها با تیم هندبال عربستان خواهد بود. قطعا اگر بچه های جوان هندبال ایران بتوانند از سد عربستان عبور کنند با برتری بر ژاپن و عمان می توانند صاحب سهمیه جهانی شده و افتخاری بزرگ را برای هندبال ایران در اردن ثبت کنند. 

تجربه نداشتیم با چینی ها کارمان گره می خورد 

امیر عباس زارعی دروازه بان تیم هندبال جوانان کشورمان که موفق شد با درخشش خیره کننده خود در بازی با تیم هندبال کویت مانع گلزنی کویتی ها شده و عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص دهد در این خصوص می گوید:«البته قطعا بازی با کویت برای ما از حساسیت های ویژه ای برخوردار بود. زیرا کویتی های یکی از تیم های مدعی هندبال در آسیا هستند و همین موضوع کار را برای هر تیم در بازی مقابل آنها دشوار می کند. اما خب خداراشکر ما توانستیم با تجربیات گرانبهای بین المللی که داشتیم همینطوردفاع عالی و حمله های جانانه ای که بچه ها در حین بازی داشتند از سد این تیم قدرتمند آسیایی عبور کرده و با برد شیرین زمین مسابقه را ترک کنیم. البته به نظرم اولین بازی ما با چینی ها خیلی سخت تر بود، زیرا نخستین بازی ما در این تورنمنت بود و خب همین موضوع کار را اندکی برای بچه ها سخت کرد. مطمئنا اگر همین تجربه خوب بین المللی برای بچه های ما نبود، کار ما در بازی با چین گره می خورد. اما خیلی خوب توانستیم عقب افتادگی امتیازی خود را جبران کرده و از چینی ها عبور کنیم.» 

بازی سختی با عربستان پیش رو داریم 

زارعی سنگربان آینده دار تیم هندبال جوانان کشورمان در خصوص دور دوم بازی های تیم هندبال کشورمان در رقابت های آسیایی اردن و رقبای سختی که در این مرحله پیش رو دارند(عمان، عربستان و ژاپن) معتقد است:«ما هرتاکتیک و استراتژی بازی هر سه تیم عمان، ژاپن و عربستان را کاملا بررسی و تحلیل کردیم. اعتقاد دارم اگرچه بازی با ژاپن و عمان سنگین و سخت است. اما قطعا سخت ترین بازی ما در دور دوم برای صعود به جهانی و گرفتن سهمیه ارزشمند این رقابت ها با تیم عربستان است. ما برای بازی با ژاپن و عمان تک تک بازیکنان را آنالیز کردیم و فکر میکنم بتوانیم با انجام بازی خوب از سد آنها عبور کنیم. ولی برای بازی با عربستان کار سخت است وبرای پیروزی باید هوشمندانه در زمین مسابقه حاضر شده و برای برد تا نفس آخر مبارزه کنیم. ما بواسطه باخت و شکستی که در جام جهانی به عربستان داشتیم شاید یک مقدار نسبت به آنها استرس بیشتری درزمین مسابقه داشته باشیم. ولی چون هم خوب تمرین کردیم و هم از نظر روحی و روانی با بردهای خوبی که در دور اول کسب کردیم، عالی هستیم و شرایط انگیزشی ایده الی داریم به نظرم با یک برنامه ریزی عالی می توانیم عربستان را هم شکست دهیم. قطعا این بازی برای ما حیثیتی است و از اخمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل همه ما بدنبال یک برد شیرین از بازی با عربستان هستیم تا به امید خدا با کسب پیروزی مقابل عمان و ژاپن بتوانیم صاحب سهمیه جهانی شویم.» 

اول سهمیه جهانی، بعد سکوی تیمی 

دروازه بان تیم هندبال جوانان کشورمان در پایان اشاره ای هم به هدفگذاری و شرایط روحی و روانی تیم درآستانه مسابقات دور دوم دارد:«شرایط روحی و انگیزشی همه بچه ها الحمدالله عالی است و همه برای کسب موفقیت در رقابت های قهرمانی آسیا در اردن هم قسم شدیم. شخصا برای اینکه بهترین دروازه بان آسیا در این دوره ازرقابت ها شوم انگیزه های زیادی دارم، اما بیشتر از آن هدفگذاری من و تمامی بچهها ابتدا رسیدن به سهمیه جهانی است، بعد تصاحب یک سکوی تیمی ایده ال در رقابت های آسیایی اردن و نهایتا هم اگر قسمتم شد، کسب افتخار ارزشمند بهترین دروازه بان جام آسیایی به امید خدا. امیدوارم با دعای خیر مردم عزیز و خانواده ارزشمند هندبال بتوانیم به نتایج دلخواهی که هدفگذاری کردیم برسیم و باعث اهتزاز پرچم ایران در آسیا شویم.»

گلر تیم هندبال جوانان ایران گفت: عربستان را شکست دهیم، به سهمیه جهانی می رسیم.