حیدری: غواصان ایرانی در صربستان تاریخ سازی کردند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی؛ مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غزیق و غواصی پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: تیم کشورمان با 4 ورزشکار (3 پسر و 1 دختر) در مسابقات قهرمانی جهان که با حضور ورزشکاران 55 کشور در دو بخش مردان و زنان در بلگراد صربستان برگزار شد، حضور یافت و توانست 2 مدال نقره و یک مدال برنز برای اولین بار در تاریخ غواصی کسب نماید.

وی ادامه داد: غواصان ایرانی در این مسابقات چندین بار رکوردهای ملی را افزایش دادند و این نشان از پیشرفت و توسعه این رشته ورزشی در استانها میباشد.

حیدری با اشاره نوپابودن این رشته در کشور گفت: طبق تقویم ورزشی 1403 فدراسیون و با بررسی های انجام شده مصمم به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در سال جاری و تشکیل تیم قوی برای استعدادیابی ورزشکاران هستیم تا پس از انتخابی تیم ملی ، بتوانیم اردوهای آمادگی را برای حضور در مسابقات بین المللی آتی برگزار نمائیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در پایان از زحمات کلیه روسای هیأت های استانی تشکر و ابراز امیدواری کرد با توجه توانمندی مربیان بتوانیم با کمک هم در راستای ارتقا و توسعه هرچه بیشتر این رشته ورزشی قدم های بزرگی برداریم.

مسابقات قهرمانی جهان صربستان به منظور کسب سهمیه شرکت در مسابقات World Games در سال آینده به میزبانی چین برگزار شده بود‌.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: حضور ورزشکاران در مسابقات قهرمانی جهان و کسب نخستین مدال در غواصی آزاد را افتخاری بزرگ برای ایران است.