بازیهای المپیک پاریس| تدابیر امنیتی شدید در فرانسه/ 400 قبض جریمه برای سوءاستفاده از خط ویژه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ تدابیر امنیتی شدیدی در پاریس در آستانه سی و سومین دوره بازی های المپیک اعمال شده و صدها افسر پلیس محدودیت های ترافیکی شدیدی را در مرکز شهر و مناطق اطراف که مراسم افتتاحیه در آن برگزار می شود، اعمال می کنند.
تنها 7 روز تا آغاز سی و سومین دوره بازی های المپیک فرانسه باقی مانده است، اولین ورزشکاران وارد پاریس و در دهکده المپیک، واقع در جوامع سن دنیس، سن اوئن و ایل سن دنیس، در شمال این کشور مستقر شدند.
 علاوه بر بررسی های امنیتی شدیدتر در محل اسکان اکثر ورزشکاران، تدابیر شدید امنیتی در سرتاسر پایتخت برقرار است. دسترسی به سواحل رود سن محدود شده است زیرا مراسم افتتاحیه در بعد از ظهر 26 جولای در آنجا برگزار می شود. برای اطمینان از ایمنی ورزشکاران، مقامات و رهبران جهان، تردد در رودخانه به مدت دو روز به طور کامل ممنوع می شود.
روز پنجشنبه، هزاران نیروی امنیتی فرانسه، بخش 6 کیلومتری مرکز پاریس را به منظور آمادگی برای مراسم افتتاحیه المپیک در هفته آینده، مسدود کردند. علاوه بر این، 10 ایستگاه مترو که روزانه مورد استفاده هزاران پاریسی و گردشگر قرار می گیرد، بسته شد. تامین امنیت بازی‌های پاریس همچنان اولویت اصلی مقامات فرانسوی است و جرالد دارونین وزیر کشور روز چهارشنبه تاکید کرد که هیچ "تهدید خاصی" در این مرحله وجود ندارد.
 ترافیک نسبت به روزهای گذشته سبک‌تر و بسیاری از رانندگان از مرکز شهر دوری می‌کردند و تعداد گردشگران برای این زمان از سال کمتر از حد معمول بود زیرا بسیاری از پاریسی‌ها نیز پایتخت را ترک کردند تا از اختلال جلوگیری نمایند. ساکنان، گردشگران و کارگران تنها در صورتی می توانند وارد مناطق به اصطلاح «حساس» شوند که به پلیس کد QR نشان دهند که ثابت می کند در آن منطقه زندگی می کنند، رزرو هتل، رزرو رستوران یا مجوز کار داشته باشند.

اختلال سامانه های کامپیوتری و تاثیر بر پاریس 2024

شرکت ارائه‌دهنده امنیت سایبری و داده‌های المپیک پاریس، ضررهای سالانه قابل توجهی را تأیید کرده، اما به پاریس 2024 اطمینان می‌دهد که تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت و به حفاظت از آن ادامه خواهد داد.
در حالی که یک هفته تا مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2024 پاریس باقی مانده است، برگزارکنندگان از یک اختلال بزرگ در سیستم های کامپیوتری در سراسر جهان خبر داده اند که مشکلی جدی در آستانه نزدیک شدن به افتتاحیه مسابقات است.
به نظر می رسد که مشکلات فناوری جهانی با مشکلات شرکت جهانی امنیت سایبری CrowdStrike و مایکروسافت مرتبط باشد، با یک اختلال عمده در خدمات که سیستم های کامپیوتری را در سراسر جهان ویرانی به بار آورد، باعث توقف پروازها در ایالات متحده، از خط خارج شدن پخش تلویزیونی در بریتانیا و تأثیرگذاری بر ارتباطات راه در استرالیا دور شد و همچنین بر فروش بلیط یا پخش رسانه ها یا بانک ها تأثیر موثر واقع گردید. CrowdStrike فعالانه با مشتریانی که تحت تأثیر نقصی که در یک به‌روزرسانی محتوای واحد برای میزبان‌های ویندوز وجود دارد، کار می‌کند.
جورج کورتز، مدیر عامل شرکت در پیامی در پلتفرم شبکه اجتماعی X گفت: "این مشکل شناسایی شده، جدا شده و راه حلی برای رفع آن اعمال شده است". به نوبه خود، مایکروسافت نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به مسائل مربوط به خدمات، «اقدامات کاهشی» انجام می دهد.
پاریس 2024 از مسائل فنی جهانی که بر نرم افزار مایکروسافت تأثیر می گذارد آگاه است. آنها افزودند: "تیم‌های فنی پاریس 2024 به طور کامل برای کاهش تأثیر این مسائل بسیج شده‌اند و ما برنامه‌های اضطراری را برای ادامه عملیات فعال کرده‌ایم". اگرچه به نظر می رسد این مشکل حل شده است، یک منبع از کمیته برگزاری المپیک پاریس گفت که هنوز اشکالاتی در سیستم اعتبارسنجی وجود دارد، بنابراین برخی از افراد نمی توانند اعتبار کارتهای خود را قبل از مراسم جمعه آینده در رودخانه سن دریافت نمایند.بیم و امید در ورزشهای آبی رودخانه سن
برگزارکنندگان پاریس 2024 خوشبین هستند. در 6 روز از 7 روز گذشته که آب رودخانه آزمایش شده است، سطح آن برای شنای سه‌گانه و ماراتن مناسب بود، اما در صورت نیاز به تغییرات، هنوز طرح B وجود دارد.
چندین مقام فرانسوی در تلاشند تا ثابت کنند که رودخانه پاریس مشکلی ندارد. چهارشنبه گذشته، شهردار شهر، طی حرکتی که شبهه‌ها را در مورد اینکه آیا ورزشکاران می‌توانند در آنجا مسابقه دهند برطرف می‌کند، آن هیدالگو، همراه با رئیس کمیته سازماندهی بازی‌ها، تونی استنگوئه در آب‌های این شهر آب تنی کردند. آزمایش‌های کیفیت آب هنوز اجازه نمی‌دهد تا مطمئن شویم که شرایط برای رقابت بهترین خواهد بود. اما به نظر می رسد همه چیز رو به جلو است.
 به گفته شورای شهر، در شش روز از هفت روز گذشته تجزیه و تحلیل آب، به اندازه کافی تمیزی وجود دارد. هرچند این گزارش این مربوط به هفته 10-16 جولای است. سطح باکتری E.Coli در پل Alexandre-III، یکی از نقاطی که نمونه‌ها در آن جمع‌آوری می‌شود، مثبت بوده علیرغم اینکه در سه نقطه دیگر رودخانه نتایج چندان خوب نبوده است. اخیراً دو روز باران باریده که یکی از آنها در 9 جولای شدید بوده و "بر کیفیت آب تأثیر گذاشته است".

400 قبض جریمه برای سوءاستفاده از خط ویژه المپیک

طی هفته جاری، پاریس یک خط اختصاصی برای تسهیل دسترسی به سالن های المپیک معرفی کرد که به روی ترافیک عادی بسته شده است و از زمان افتتاح آن در روز دوشنبه، 15 جولای، تاکنون 400 قبض جریمه صادر شده است.
به گزارش فرمانداری کل فرانسه، طرح ترافیک ویژه ای برای مقابله با چالش تحرک ناشی از سازماندهی لجستیکی بازی های المپیک اجرا شده است.
 پاریس که قبلاً به خاطر ترافیک سنگین خود شناخته شده بود، اخیراً تلاش های قابل توجهی برای بهبود گردش جمعیت و ایجاد محیطی مناسب تر برای عابران پیاده انجام داده است. این ابتکار از مفهوم "شهر 15 دقیقه ای" پیروی می کند. رسانه اسپانیایی AS گزارش می دهد که بسته شدن حدود 200 کیلومتر ترافیک در پاریس و همچنین مناطق اطراف پایتخت فرانسه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
این تعطیلی برای ترافیک عادی است و هدف آن تسهیل حرکت ورزشکاران و همچنین سایر متخصصان دخیل در توسعه بازی ها مانند خدمات اورژانس یا رسانه ها است. این خطوط در چهار بزرگراه اصلی منتهی به پایتخت، جاده کمربندی و برخی جاده‌ها در مرکز شهر، در یک طرح چند فازی تقسیم می‌شوند که تا پایان بازی‌های المپیک در سپتامبر، زمانی که بازی‌های پارالمپیک نیز برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت.
 هدف این است که ورزشکاران بتوانند در کمتر از 20 دقیقه از دهکده المپیک در سن دنیس به تمام مکان های مسابقه، چه در پاریس و چه در حومه شهر برسند. به عبارت دیگر، از نظر المپیکی، شهر 15 دقیقه پیاده روی به شهر 30 دقیقه رانندگی تبدیل می شود و این یک تعهد مشخص در مناقصه فرانسه بود و با شروع عملیات400 قبض فقط در دو روزطبق گفته فرمانداری صادر گردیده است.

تدابیر امنیتی شدیدی در پاریس در آستانه سی و سومین دوره بازی های المپیک اعمال شده است.