نکوفر: بهترین کاتاروها را انتخاب می کنیم/ به مدعیان شانس ديگری را می دهيم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته جمال الدین نکوفر، مدیر فنی تیم ملی کاتا درباره انتخابی رقابتهای تیم ملی اظهار داشت: در مسابقه روز ۳۰ مرداد، یک تاتامی از داوران با درجات ملی چیده شده بود و تاتامی دیگر از داوران جهانی و آسیایی بهره می برد و بنابراین امتیازات ورزشکاران در دو تاتامی تفاوت داشت. ما برای برپایی عدالت ناگزیر هستیم که انتخابی مجددی برگزار کنیم و تنها از داورانی که درجه جهانی و آسیایی دارند، استفاده نماییم ضمن اینکه به یکی از کاتاروهای نوجوانان که دور قبلی مصدوم بود و عمل جراحی انجام داده بود فرصت دیگری داده شد. تصمیم گرفتیم به كاتاروها شانس ديگری را بدهيم تا دوباره به ميدان بروند و بهترين كاتاروها را انتخاب كنيم.

وی ادامه داد: در مرحله قبل در بخش انفرادی دو نفر و در بخش تیمی هم دو تیم انتخاب شدند و روز شنبه ۶ مردادماه انتخابی دیگری در سالن کبگانیان خواهیم داشت و کاتاروها با توجه به آموزش ۵ کاتا در اردوهای تیم ملی با این آمادگی باید به میدان بیایند. در صورت صلاحدید کادر فنی و مدیر فنی تیم های ملی اگر امتیاز نزدیکی داشته باشند، کاتای پنجم را اجرا کند.

مدیر فنی تیم های ملی کاتا گفت: با در نظر گرفتن شرایط مسابقات جهانی و قوانین جهانی هر ورزشکار لااقل باید ۵ کاتا را آماده داشته باشد و حتی ممکن است کاتارویی که به مسابقات آسیایی اعزام می شود، در مسابقات جهانی هم شرکت کند و نماینده کشورمان باشد.

نکوفر ضمن اشاره به زمان اندک باقی مانده تا مسابقات آسیایی به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تعویق در انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات تصریح کرد: اعزام تیم ملی باید کیفی باشد و من ترجیح می دهم یک تیم را اعزام کنم و با خوشرنگ ترین مدال بازگردم تا اینکه با ترکیب کامل به مسابقات برویم و بدون مدال به کشور بازگردیم.

نکوفر گفت: علاوه بر ژاپن، کشور های فیلیپین، مالزی، اندونزی و غیره سرمایه گذاری خوبی در بخش کاتا انجام داده و در کشورهای اروپایی کمپ های تمرینی برپا کرده اند. ما هم برای اینکه به تیم مان انگیزه بدهیم و ترس را از بین ببریم، با برگزاری اردو و مسابقه انتخابی چاره ای نداریم به نوعی کاتاروها را در شرایط مسابقه قرار داده ایم.

وی در خصوص مسابقه انتخابی رو پنجشنبه پسران نیز گفت: پسران هم باید ۴ کاتا را آماده داشته باشند و با توجه به آموزش کاتای پنجم در اردوهای تیم ملی در صورت صلاحدید و کسب امتیاز نزدیک برای برقراری عدالت کاتای پنجم باید اجرا شود.

مدير فنی تيم ملی كاتا گفت: تصميم گرفتيم با توجه به امتياز نزدیک تيم ها و نفرات در دو بخش كاتای تيمی و انفرادی، انتخابی تيم ملی را تكرار كنيم.