بازیهای المپیک پاریس| آنچه از افتتاحیه بازیها می دانیم؛ آنچه تماشاگران باید بدانند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اینساید دگیمز، نمایش کی برگزار می شود؟ مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2024 پاریس برای جمعه 26 جولای برنامه ریزی شده است. این جشن از ساعت 19:30 بوقت محلی اروپا آغاز می شود و پیش بینی می شود بیش از سه ساعت ادامه یابد و شهر قبلاً مناطق خاصی را قرنطینه کرده است.

این مراسم افتتاحیه چه ویژگی خاصی دارد؟

پاریس 2024 به عنوان اولین بازی های المپیک تابستانی که مراسم افتتاحیه را در خارج از یک استادیوم برگزار می کند، تاریخ ساز خواهد شد. شرکت کنندگان و بینندگان به جای صحنه های معمولی از راهپیمایی ورزشکاران در اطراف پیست دو و میدانی، از رژه رودخانه پر جنب و جوش در قلب پایتخت فرانسه لذت خواهند برد. رودخانه سن، آبراه اصلی شهر، جایگزین مسیر سنتی خواهد شد و اسکله ها به عنوان جایگاه تماشاچیان عمل می کنند. غروب خورشید که منعکس کننده مکان های دیدنی پاریس است، پس زمینه ای خیره کننده برای این رویداد ایجاد می کند. پس از آزمایش‌های متعدد، از جمله حتی شیرجه زدن شهردار آن هیدالگو در رودخانه، همه چیز آماده میزبانی است.

مسیر رژه چیست؟

مسیر رژه در امتداد رود سن یک سفر بصری در تاریخ و معماری پاریس ارائه می دهد. این ناوگروه با شروع از پل Austerlitz در کنار Jardin des Plantes، شش کیلومتر در امتداد رود سن به سمت غرب حرکت می کند و از زیر پل های تاریخی و مکان های دیدنی مانند نوتردام و موزه لوور عبور می کند.

همچنین از برخی مکان بازی، از جمله Esplanade des Invalides و Grand Palais عبور خواهد کرد. رزشکاران با تیم‌های ملی خود روی قایق‌ها گروه‌بندی می‌شوند، در نهایت در مقابل تروکادرو، میدان روبه‌روی برج ایفل، جایی که پروتکل‌های رسمی برگزار می‌شود، دیگ المپیک روشن می‌شود، و بازی‌های پاریس 2024 رسما اعلام می‌شود.

چه تعداد ورزشکار شرکت خواهند کرد؟

نزدیک به 100 قایق با ورزشکار در طول رژه در امتداد رود سن شناور خواهند شد. بزرگتر از 206 کمیته ملی المپیک (NOC) قایق های خود را خواهند داشت، در حالی که کوچکترها کشتی های مشترک خواهند داشت.

آیا سرگرمی وجود خواهد داشت و سازندگان آن چه کسانی هستند؟

توماس جولی، کارگردان تئاتر فرانسوی، مدیر هنری مراسم المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 است. در حالی که جزئیات در دست نیست، نمایش نوید یک ترکیب بزرگ از عناصر سنتی و مدرن را می دهد که منعکس کننده چشم انداز فرهنگی متنوع فرانسه است.

Maud Le Pladec، طراح تشریفات، اعلام کرده است که در هر پل در طول مسیر رژه، اجراکنندگانی حضور خواهند داشت. او رهبری 400 هنرمند از 3000 هنرمند شرکت کننده در این مراسم را برعهده خواهد داشت که همگی لباس های منحصر به فرد طراحی شده توسط دافنه بورکی را پوشیده اند. بورکی، مجری تلویزیون فرانسوی و کارگردان صحنه و لباس، سرپرستی تیمی از خیاط‌ها، آرایشگران و هنرمندان آرایش را برعهده دارد. تعهد او به پایداری شامل استفاده از مواد قدیمی و به روز شده در کنار طرح های جدید است.

آنچه باید تماشاگران بدانند

چند روز دیگر به مراسم افتتاحیه پاریس 2024 باقی مانده است و هیجان برای برگزاری اولین مراسم افتتاحیه بازی های المپیک در خارج از یک استادیوم در حال افزایش است. قرار است یک رویداد دیدنی باشد، ورزشکاران با قایق در امتداد رود سن رژه می روند و پایتخت فرانسه را به یک صحنه بزرگ تبدیل می کنند.

آماده سازی نهایی در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که هواداران هنگام بازدید از پایتخت فرانسه به همان اندازه که آماده هستند، احساس راحتی داشته باشند. هیئت برگزارکننده بازی‌ها با هدف تضمین تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در پاریس 2024، از مجموعه‌ای از نکاتی که بازدیدکنندگان هنگام برنامه‌ریزی سفر خود باید در نظر بگیرند، رونمایی کرده است.

قبل از شروع، مهم است به یاد داشته باشید که سه برنامه ضروری برای همه تماشاگرانی که مشتاق تماشای اوج ورزش هستند وجود دارد. البته این نکات در همه دستگاه ها موجود است. آنها بلیط های پاریس 2024، المپیک 2024 پاریس و حمل و نقل عمومی پاریس 2024 می باشند. راهنمای تماشاگران برای هر ورزش و مکان را فراموش نکنید، که می توانید در اینجا مراجعه کنید.

تا همین الان به خاطر داشته باشید

وارد اپلیکیشن بلیط پاریس 2024 شوید و نام تماشاگر را برای هر بلیط وارد کنید. این مرحله بسیار مهم است، زیرا بلیط ها قابل چاپ نیستند ولی برای ورود به مکان های رویداد لازم است. هر بلیط دارای یک کد QR خاص است که اندکی قبل از رویداد در دسترس خواهد بود و می توان به صورت آفلاین به آن دسترسی داشت. اگر برای دوستان یا خانواده بلیت خریداری کرده‌اید، آنها را 48 ساعت قبل از شروع جلسه انتقال دهید، زیرا همه بلیط‌ها به نام خریدار پیوند دارند. برنامه رسمی المپیک 2024 پاریس را در دستگاه خود دانلود کنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات مربوطه، از جمله راهنمای تماشاگران، ایمیل‌ها و وب‌سایت رسمی پاریس 2024 را مرور می‌کنید.

قبل از مراسم

سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که تقریباً 1 ساعت و 30 دقیقه یا حتی 2 ساعت قبل از شروع رویداد رزرو شده برسید. اکیداً توصیه می شود که همه طرفداران وسایل حمل و نقل پایدار را انتخاب کنند و بلیط های حمل و نقل خود را از قبل خریداری کنند تا از ایجاد مزاحمت جلوگیری کنند. برنامه حمل و نقل عمومی پاریس 2024 اطلاعاتی در مورد تمام وسایل حمل و نقل موجود در شهر نور ارائه می دهد.

هنگام پرداخت در محل مراقب باشید. کیوسک‌های غذا و نوشیدنی و فروشگاه‌های رسمی پرداخت‌ها را با کارت‌های اعتباری/دبیت Visa، پرداخت‌های موبایلی و پول نقد پذیرش دارند. برای کسانی که ویزا کارت ندارند، کیوسک‌هایی در همه مکان‌ها برای خرید کارت‌های پیش‌پرداخت ویزا وجود خواهد داشت و اپلیکیشن Visa Go به کاربران این امکان را می‌دهد که پول را روی یک کارت اعتباری Visa مجازی بارگیری کنند.

هیچ کمد مخصوص نگهداری لوازم تماشاگران در سالن ها وجود نخواهد داشت و اقلام ممنوعه در خروجی مسترد نمی شوند. فهرستی از اقلام ممنوعه را می توان در همه راهنمای تماشاگران یافت و از قبل به همه دارندگان بلیط از طریق ایمیل برای جلوگیری از سوء تفاهم در ورودی سالن اطلاع رسانی خواهد شد.

اقلام مجاز: بطری آب (فلزی یا پلاستیکی، تا 75 سی سی)، چترهای کوچک تاشو، کالسکه کودک، باتری های خارجی برای تلفن همراه، ضد آفتاب (اسپری یا پمپ)، از جمله وسایل حرکتی شخصی برای افراد دارای معلولیت، پرچم کشورهای شرکت کننده و قلمروهای موجود در بازی ها (بدون تیرهای سفت و سخت و با حداکثر اندازه 1x2 متر)،.

اقلام ممنوعه: کلاه ایمنی (موتورسیکلت و دوچرخه)، چمدان و کیف با گنجایش بیش از 25 لیتر، چترهای بزرگ مانند چتر گلف، وسایل حمل و نقل شخصی و باتری های مرتبط، مشروبات الکلی و غیره.

پس از ورود به محل برگزاری

برای لذت بردن از رویدادهای رزرو شده، کد QR را با استفاده از برنامه بلیط پاریس 2024 نشان دهید. برنامه المپیک 2024 پاریس دارای یک نقشه تعاملی از هر مکان است که مکان‌های غذا و نوشیدنی، فروشگاه‌های رسمی و موارد دیگر را نشان می‌دهد. قبل از شروع رویدادهای ورزشی، فعالیت‌ها و اجراهایی هم در فضای باز و هم در فضای سرپوشیده وجود خواهد داشت. در صورت بروز هرگونه تغییر پیش بینی نشده که بر شروع جلسه تأثیر بگذارد، دارندگان بلیط بلافاصله از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهند کرد.

تکنولوژی ضدپهپادی انگلیس و سگ های موادیاب ارتقاءدهنده امنیت پاریس 2024

 فناوری ضد پهپاد نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و سگ‌های مواد یاب توسط مقامات فرانسوی برای پشتیبانی از عملیات امنیتی در بازی‌های المپیک پاریس انتخاب شده‌اند. این عملیات "بی سابقه" سه برابر بزرگتر از المپیک لندن در سال 2012 است.

بیش از 40 کشور به پلیس فرانسه کمک هایی ارائه کرده اند که پلیس بریتانیا بخش قابل توجهی از 1700 افسر خارجی را تشکیل می دهد که برای حمایت از مجموع 45000 افسر فرانسوی دعوت شده اند.

 یک کمپ نظامی بزرگ برای اسکان نیروهای امنیتی و سربازان در طول بازی ها ساخته شده است. منابع امنیتی المپیک به تلگراف اسپورت گفتند که فرانسوی ها علاوه بر این از متخصصان ضد هواپیماهای بدون سرنشین "پیشرو جهان" و همچنین سگ های مواد یاب بریتانیایی درخواست حمایت کرده اند. این منبع افزود، همکاری بریتانیا و فرانسه در میان برنامه ریزی دقیق برای خنثی کردن توطئه های تروریستی احتمالی در بازی ها "نمونه" بوده است.

 نیروهای امنیتی فرانسه از پنجشنبه گذشته شروع به قفل کردن مرکز پاریس کردند و محدودیت های ترافیکی شدیدی را برای آماده شدن در مسیر مراسم افتتاحیه هفته آینده در رودخانه سن اعمال کردند. مقامات فرانسوی همچنین برای مبارزه با سطح بی‌سابقه‌ای از تهدیدات سایبری، از جمله سازمان‌های جنایتکار، بازیگران دولتی مانند برخی کشورهای متخاصم که قصد برهم زدن بازی‌ها را دارند، فعالان ایده ایدئولوژیک یا قماربازان فرصت‌طلب، آماده شده‌اند.

قبل از بازی ها، هزاران بررسی اداری روی ورزشکاران، مربیان، روزنامه نگاران، داوطلبان، نگهبانان خصوصی و حتی ساکنان انجام شد تا افرادی را که می توانند تهدیدی برای امنیت رویداد باشند، بررسی کنند.

چند روز دیگر به مراسم افتتاحیه باقی مانده و هیجان برای برگزاری اولین مراسم افتتاحیه بازی های المپیک در خارج از یک استادیوم در حال افزایش است.