مسکو یا سوچی کجا سفر برویم؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اگر برای سفر می‌خواهید از گرمای تابستان آسیا فرار کنید یکی از بهترین انتخاب ها کشور روسیه است. روسیه کشوری پهناور و پر از جاذبه برا سفر است. اما در این پهناورترین کشور دنیا به کدام منطقه سفر کنیم؟‌ اگر قصد سفر به روسیه را دارید این مطلب را از تحریریه شاهسون سیر به عنوان مجری مستقیم تور مسکو و تور سوچی از دست ندهید.

سوچی کجاست؟

سوچی یکی از شهرهای سرزمین کراسنودار است. منطقه‌ای افسانه‌ای در مرز غربی روسیه که یک سمت آن به دریای سیاه می‌رسد و از سوی دیگر کوه‌های قفقاز آن‌را محاصره کرده‌اند. به‌ سوچی عنوان طویل‌ترین شهر اروپا را داده‌اند و عده‌ای آن‌را مروارید گرانبهایی در کرانه دریای سیاه می‌دانند.

سوچی بزرگ در امتداد ساحل دریای سیاه با 145 کیلومتر (90 مایل) کشیده شده است. سوچی تقریباً 1603 کیلومتر (996 مایل) از مسکو فاصله دارد. شهر سوچی در شمال غربی با ناحیه تواپسینسکی، از شمال با ناحیه آپشرونسکی و ناحیه مایکوپسکی جمهوری آدیگه، از شمال شرقی با ناحیه موستوفسکی و از جنوب شرقی با گرجستان همسایه است.

سالانه 4 تا 5 میلیون نفر به تور سوچی می‌روند و تابستان خود را در اینجا می‌گذرانند. حالا می‌خواهیم بدانیم سوچی چی دارد که همه دوست دارند برای دیدن آن به روسیه بروند؟

تاریخ سوچی

در واقع، سوچی نام نسبتاً جدیدی برای این شهر است، زیرا اولین بار در سال 1896 به این نام خوانده شد.

یکی از اولین نام‌های بزرگی که سوچی را روی نقشه قرار داد، رهبر شوروی جوزف استالین بود - او خانه تعطیلات یا خانه مورد علاقه‌اش را در اینجا ساخت. این شهر همچنین به عنوان «تفریح‌گاه اتحاد جماهیر شوروی» نیز شناخته می‌شد و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، این شهر در واقع تنها استراحتگاه دریای سیاه در روسیه بود. امروزه نیز تور سوچی به دلیل امکانات تفریحی معروف است. حالا می‌خواهیم از دیدنی‌های سوچی برای‌تان بیشتر بگوییم.

 

آب‌وهوای شهر سوچی روسیه

سوچی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است. میانگین دمای سالانه آن 18.9 درجه سانتیگراد (66.0 درجه فارنهایت) در روز و 11.5 درجه سانتیگراد (52.7 درجه فارنهایت) در شب است. در سردترین ماه‌ها - ژانویه و فوریه - میانگین دما در روز حدود 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت)، در شب بالای 3 درجه سانتیگراد (37 درجه فارنهایت) و میانگین دمای دریا حدود 9 درجه سانتیگراد (48 درجه فارنهایت) است.در گرم‌ترین ماه‌ها - جولای و آگوست - دما معمولاً بین 25 تا 29 درجه سانتی‌گراد (77 تا 84 درجه فارنهایت) در طول روز، حدود 20 درجه سانتی‌گراد (68 درجه فارنهایت) در شب و میانگین دمای دریا حدود 23- است.

زیرساخت‌های گردشگری در سوچی

سوچی بیش از 700 هتل دارد. این عدد به‌جز پانسیون‌ها و اقامتگاه‌های ساده آن است. پلاژهای کنار آب، تفریح‌گاه‌ها، پارک‌ها، باغ‌ها و فضاهای تفریح و استراحت سوچی نیز کاملا استاندارد هستند و می‌توانند اوقاتی خوش را برای‌تان رقم بزنند.

مسکو

از مهمترین مراکز سیاسی ، اقتصادی، مذهبی، تاریخی ، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا به‌شمار می‌آید. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه اروپایی واقع شده‌ است. تور مسکو یک انتخاب عالی برای تابستان است.

کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی در این شهر است که محل زندگی رئیس‌ جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه این کشور است. این شهر در دوران اتحادیه جماهیر شوروی نیز پایتخت آن کشور بود.چهار فرودگاه بین‌المللی، نه ایستگاه راه‌آهن و مترو مسکو که یکی از عمیق‌ترین تونل‌های دنیاست، در این شهر قرار دارد. مترو مسکو با 206 ایستگاه پس از مترو توکیو، بیشترین مسافران را در بین سیستم‌ های مترو دنیا دارد

سن پترزبورگ 

شهر بزرگ روسیه پس از مسکو میباشد و در کناره های رود نوا در شرق خلیج  فنلاند در دریای بالتیک و در منتهی‌الیه شمال ‌غرب این کشور واقع شده ‌است. این شهر از قدیم ترین و مهم ترین شهرهای روسیه بوده است، که حدود بیست سال پایتخت روسیه می باشد، در بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۴ میلادی پتروگراد نامیده می ‌شده است. البته سن پترزبورگ در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی به مدت ۶۷ سال (از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۱) لنینگراد خوانده می‌شده است. این شهر پرجمعیت‌ترین شهر اروپا پس از لندن پاریس و مسکو است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد.

آب وهوا
روسیه تنوع آب و هوایی بالایی دارد اما آب و هوای مناطق استوایی در این کشور دیده نمی‌شود. بهترین زمان سفر به مسکو، ماه‌ های آوریل و می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد) است، زمانی که دما به ۱۰ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و خورشید در ساعت‌ های موثری از روز به شهر می‌تابد و همچنین قیمت هتل‌ها هنوز به اوج خود نرسیده است. البته دوره طلایی سفر به مسکو، فصل تابستان است، زمانی که شهر گرم و پررونق می‌شود. اما اگر به دنبال فرار از هزینه‌ های گزاف سفر هستید، سفر در فصل بهار را انتخاب کنید.

زمستان‌ها در مسکو، به طرز بی رحمانه‌ای سرد است، اما این زمان، دقیقا همان وقتی است که می‌توانید چهره واقعی مسکو را از نزدیک ببینید و آن را تجربه کنید؛ تجربیاتی چون قدم زدن در میدان سرخ یخ‌زده که به شما بخشی از اهمیت این پایتخت بزرگ را نشان می‌دهد.

مکان های دیدنی روسیه
در سن پترزبورگ میتوانید از مکانهای زیر دیدن فرمایید:

. موزه هرمیتاژ 

. کلیسای ناجی در خون

. رودخانه نوا

. قلعه پیتر و پاول

. موزه روس

. قصر کنستانتین

. کاخ کاترین
و در مسکو نیز:

. میدان سرخ 

. کاخ کرملین

. کلیسای سنت باسیل

. پارک گورکی

. مترو مسکو

. کیلومتر صفر مسکو

اگر قصد سفر به روسیه را دارید شاهسون سیر تورهای خاص برای دیدن مسکو، سوچی و سنت پترزبورگ دارد. از تور ترابزون باتومی تا تور اروپا را از شاهسون سیر بخواهید. کافی است با مشاوران این شرکت گردشگری به شماره 02188344341 تماس بگیرید یا اطلاعات سفرها را از وب سایت این مجموعه به آدرس shahsavanseir.com مشاهده نمایید.

اگر برای سفر می‌خواهید از گرمای تابستان آسیا فرار کنید یکی از بهترین انتخاب ها کشور روسیه است. روسیه کشوری پهناور و پر از جاذبه برا سفر است. اما در این پهناورترین کشور دنیا به کدام منطقه سفر کنیم؟‌ اگر قصد سفر به روسیه را دارید این مطلب را از تحریریه شاهسون سیر به عنوان مجری مستقیم تور مسکو و تور سوچی از دست ندهید.