لیست بهترین پراپ فرم‌ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهترین پراپ‌ فرم‌هایی که در حال حاضر در حال فعالیت و ارائه خدمات به معامله‌گران بازار فارکس می‌باشند، به‌صورت تخصصی به‌دنبال جذب تریدرهای واقعاً ماهر و فراهم سازی فضا و سرمایه‌ای بالا برای این معامله‌گران می‌باشند تا با آن‌ها همکاری کنند.

اما ممکن است یافتن بهترین پراپ فرم که خدمات مناسب به معامله‌گران ارائه می‌دهند برای افرادی که به تازگی با این شرکت‌های تأمین سرمایه آشنا شده‌اند کمی دشوار باشد و این افراد را دچار سردرگمی کند

برترین پراپ فرم ها

در حال حاضر شرکت‌های پراپ بسیار زیادی به‌وجود آمده که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند، که لازم است قبل از انتخاب، توسط هر معامله‌گر به‌صورت جداگانه بررسی شود. در ادامه برخی از برترین پراپ فرم‌های حال حاضر معرفی خواهد شد.

1. پراپ ‌فرم فیدل کرست (Fidelcrest)

شرکت خصوصی فیدل کرست با هدف ارائه کمک به معامله‌گران سراسر جهان و در سال 2018 میلادی فعالیت خود را در حوزه بازارهای مالی و با دفتر مرکزی در کشور قبرس آغاز نمود. این پراپ‌ تریدینگ که خود را به‌عنوان یک مکان برای توسعه حرفه‌ای معامله‌گران معرفی می‌کند.

موفق به هم‌کاری با بیش از 6 هزار معامله‌گر فعال، شده است. برای آن‌که معامله‌گران بتوانند خود را با چالش‌های این پراپ‌ تریدینگ محک بزنند، لازم است برای یک‌بار هزینه تهیه چالشی که مد نظر دارند را پرداخت کنند.

معامله‌گران پس از شرکت در چالش و رسیدن به موفقیت می‌توانند تا حداکثر 200 هزار دلار از این پراپ‌ تریدینگ به عنوان سرمایه دریافت کرده و 70 درصد سودی که از معاملات خود بدست می‌آورند را برداشت کنند.

پراپ ‌تریدینگ فیدل کرست را به دلیل سابقه فعالیت نسبتاً بالا در بازارهای مالی می‌توان دارای اعتبار مناسبی دانست، هم‌چنین این پراپ ‌تریدینگ به معامله‌گران ایرانی نیز خدمات خود را ارائه می‌دهد.

2. پراپ‌فرم اف‌تی‌ام‌او (FTMO)

یکی دیگر از شرکت‌های پراپ که در لیست بهترین پراپ فرم‌ها قرار دارد؛ FTMO می‌باشد. این پراپ ‌فرم که در سال 2016 میلادی تأسیس شده است، یکی از بهترین پراپ ‌تریدینگ در حال حاضر در بازارهای مالی به‌شمار می‌رود و با ارائه چالش‌های 2 مرحله‌ای، پس از ارزیابی تریدرها، تا سقف 200,000 $ سرمایه اصلی به معامله‌گران واقعاً ماهر اختصاص خواهد داد.

تقسیم سود در این پراپ‌فرم به‌صورت 80 درصد برای تریدر و 20 درصد برای پراپ‌تریدینگ از سود معاملات انجام شده است. متأسفانه پراپ‌‌فرم اف‌تی‌ام‌او به معامله‌گران ایرانی خدمات مالی خود را ارائه نمی‌دهد، با این حال این پراپ‌ فرم به دلیل سابقه فعالیت بالا در حوزه بازارهای مالی توانسته از اعتبار خوبی برخوردار شود.

3. پراپ ‌فرم سرمایه‌گذار برتر (SGB)

پراپ تریدینگ سرمایه‌گذار برتر به عنوان اولین پراپ‌ فرم ایرانی توانسته است معروفیت خوبی در میان معامله‌گران ایرانی برای خود دست و پا کند. این پراپ‌ تریدینگ فعالیت خود را از سال 2019 میلادی آغاز کرده است و در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی واقع شده است.

هدف پراپ‌ فرم سرمایه‌گذار برتر ارائه سرمایه لازم برای معامله‌گران در بازار فارکس با حداقل ریسک می‌باشد و معامله‌گران ماهر پس از رشد 40 درصدی حساب در بازار Real می‌توانند تا سقف 2 میلیون دلار از این پراپ تریدینگ سرمایه معاملاتی دریافت کنند.

4. پراپ‌ فرم فاندد نکست (Funded Next)

پراپ ‌فرم فاندد نکست به‌عنوان یک شرکت تجاری پیشرو جزو برترین پراپ تریدینگ‌ها است که در سال 2022 میلادی و در کشور امارات متحده عربی تأسیس شد. فاندد نکست متعهد به ارائه فرصت‌ها و منابع بی‌نظیر به معامله‌گران، برای برتری در بازارهای مالی بوده و با تشکیل تیمی از پیشکسوتان صنعت، کارشناسان مالی و علاقه‌مندان به فناوری، به‌دنبال ارائه راه حل‌های نوآورانه و جابه‌جایی مرزها و معیارهای دنیای تجارت می‌باشد.

این پراپ‌تریدینگ ماهانه بیش از 3 میلیون بازدید کننده داشته و با کسب امتیاز خوب 4.6/5 از سایت TrustPilot از اعتبار مناسبی برخوردار است. پراپ فاندد نکست تا سقف 300 هزار دلار، سرمایه معاملاتی در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد و تریدرها می‌توانند تا سقف 95 درصد سود معاملات خود را برداشت نمایند.

5. پراپ ‌فرم فارکس کپیتال فاندز (Forex Capital Funds)

پراپ ‌فرم فارکس کپتیال فاندز، یک پراپ‌تریدینگ تازه تأسیس است. این پراپ‌تریدینگ که یکی‌دیگر از بهترین پراپ ‌فرم‌های در حال جذب معامله‌گران ماهر است؛ فعالیت خود را در سال 2023 میلادی آغاز و با هدف بهبود عملکرد معامله‌گران سراسر جهان تا سقف 600,000 $ اجازه مدیریت سرمایه در بازار Real را به تریدرها می‌دهد.

تقسیم سود در این پراپ ‌تریدینگ به‌صورت 80 تا 90 درصد برای تریدر و مابقی برای پراپ فرم می‌باشد. متأسفانه پراپ‌فرم فارکس کپتیال فاندز به معامله‌گران ایرانی خدمات خود را ارائه نمی‌دهد.

6. پراپ ‌فرم پراپ ترید فاند (Prop Trade Fund)

از دیگر پراپ ‌تریدینگ‌های ایرانی که در لیست بهترین پراپ‌ فرم‌ها قرار دارد، پراپ‌ فرم پراپ ترید فاند می‌باشد. این پراپ ‌تریدینگ تازه تأسیس، فعالیت خود در بازارهای مالی را از سال 2021 میلادی آغاز کرده است و در حال ارائه خدمات مالی به معامله‌گران ایرانی است.

معامله‌گران پس از گذراندن چالش‌های این پراپ‌ تریدینگ و رسیدن به موفقیت می‌توانند تا سقف 2 میلیون دلار از پراپ‌ ترید فاند، سرمایه معاملاتی دریافت نمایند. تقسیم سود در این پراپ ‌تریدینگ به این صورت است که 90 درصد سود معاملات برای معامله‌گر و 10 درصد سود برای شرکت می‌باشد. پراپ‌ فرم پراپ ترید فاند برای معامله‌‌گران موفق ایرانی امکان دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کشور امارت متحده عربی را فراهم آورده است.

مسیر موفقیت در شرکت‌های پراپ تریدینگ

مهم‌ترین فاکتوری که باعث موفقیت معامله‌گران در آزمون‌های پراپ می‌شود، رعایت قوانینی که برای این چالش‌ها وضع شده، می‌باشد. این قوانین که شامل مدیریت سرمایه دقیق و رعایت حد ضررهای هر آزمون است؛ تنها راه اثبات مهارت معامله‌گری به شرکت‌های پراپ ‌تریدینگ می‌باشد.

شرکت‌های پراپ نیز با فراهم سازی ابزارهای معاملاتی به‌روز و استفاده از زیر ساخت‌های فنی قوی برای معامله‌گران خود، فضایی مناسب برای فعالیت معامله‌گری‌شان به‌وجود می‌آورند. هم‌چنین این شرکت‌ها با رصد و بررسی دقیق معاملات تریدرها توسط فناوری‌های به‌روز، در صورت مشاهده نقض قوانین و عدم رعایت مدیریت سرمایه، هم‌کاری خود با معامله‌گر را قطع کرده و حساب معاملاتی را از او خواهند گرفت.

بهترین پراپ‌ فرم‌هایی که در حال حاضر در حال فعالیت و ارائه خدمات به معامله‌گران بازار فارکس می‌باشند، به‌صورت تخصصی به‌دنبال جذب تریدرهای واقعاً ماهر و فراهم سازی فضا و سرمایه‌ای بالا برای این معامله‌گران می‌باشند تا با آن‌ها همکاری کنند.