ناهار کاری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهار کاری به جلسه کاری گفته می‌شود که در وقت ناهار برگزار می‌شود. ناهار کاری ممکن است در یک رستوران یا اتاق کنفرانس و جلسات شرکت برگزار شود. در صورتی که میزبان این جلسه در شرکت خود هستید، باید ویژگی‌های ناهار کاری و آداب آن را بدانید. در این مقاله، هرآنچه باید درباره ویژگی ناهار کاری بدانید را می‌خوانید.

ویژگی‌های ناهار برای سر کار

ناهار کاری بخشی از تغذیه کارکنان و مدیران در محل کار است. کارکنان و مدیرانی که روزهای پرمشغله‌ای را می‌گذرانند و اغلب فرصت کافی برای توجه به تغذیه سالم در محل کار ندارند، پس از مدتی بهره‌وری و کارایی لازم را نخواهند داشت. در نتیجه، امور کسب‌وکار آنها آن‌طور که انتظار دارند پیش نخواهد رفت. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، باید ناهار سر کار هم به اندازه سایر وعده‌های غذایی جدی گرفته شود. بر این اساس، مهم‌ترین ویژگی‌های یک ناهار اداری خوب عبارت‌اند از:

  • سالم: این ویژگی ناهار سر کار از هر چیز دیگری مهم‌تر است. بیشتر کارکنان فرصت کافی برای تهیه غذای سالم را ندارند. در نتیجه، به غذاهای فراوری شده و فست فود روی می‌آورند. با سرو یک ناهار کاری که از مواد اولیه تازه و سالم درست شده، سلامت رژیم غذایی کارکنان را تضمین می‌کنید.
  • زیبا: ناهار اداری نه تنها باید سالم و خوشمزه باشد، بلکه باید به زیبایی تزئین شده باشد. ظاهر غذایی که در جلسات کاری سرو می‌کنید باید طوری باشد که آنها را به غذا خوردن ترغیب کند.
  • سبک و مغذی: کارکنان و مدیرانی که در جلسه ناهار کاری شما شرکت کرده‌اند فرصتی برای استراحت چندساعته ندارند. بنابراین، غذایی که برای آنها سرو می‌کنید نباید به اندازه‌ای چرب و سنگین باشد که باعث خواب‌آلودگی آنها شود. در عوض، ناهار اداری باید سبک و مغذی باشد و به کارکنان انرژی بیشتری بدهد.
  • گرم: برای اشتهاآور بودن یک ناهار اداری باید در وهله اول این غذا گرم باشد. اگر دفتر کار شما جایی برای گرم کردن غذاها دارد، می‌توانید غذاهای بسته‌بندی شده را به عنوان ناهار کاری سرو کنید. در غیر این صورت، مطمئن شوید که غذاهایی که به کارکنان تحویل می‌دهید، گرم هستند.
  • دارای منوی متنوع: ناهار اداری باید منویی متنوع و رنگارنگ داشته باشد. به کسانی که در این جلسه مهم شرکت کرده‌اند این امکان را بدهید که از میان چند غذای سالم و خوشمزه یکی را انتخاب کنند. به این ترتیب، ناهار اداری لذت‌بخش‌تر خواهد بود.
  • با کیفیت: غذایی که به کارکنان و مدیران تحویل داده می‌شود، باید کیفیت بالایی داشته باشد. برای سرو یک غذای با کیفیت باید قبل از سفارش، از مراحل پخت آن و رعایت نکات بهداشتی در طول این فرایند مطمئن شوید. بازدید از شرکتی که قرار است ناهار کاری را از آن دریافت کنید و مشاهده مراحل پخت غذاها از نزدیک، می‌تواند شما را از این موضوع مطمئن کند.
  • دارای بسته‌بندی مناسب: موقع سرو ناهار سر کار بسته‌بندی غذاها به اندازه سلامت آنها اهمیت دارد. بسته‌بندی ناهار باید طوری باشد که غذا هم گرم بماند و هم از ظرف بیرون نریزد. به این ترتیب، تجربه ناهار اداری فاجعه‌آمیز نخواهد بود و هر کسی می‌تواند ناهار خود را راحت‌تر میل کند.

آداب ناهار اداری

ناهار اداری فرصتی برای دور هم بودن کارکنان و مدیران است. اگر ناهار اداری به همین دلیل، باید علاوه بر توجه به ویژگی‌های ناهار کاری، آداب آن را هم باید بدانید.

در طول ناهار کاری، تمام توجه خود را به مهمانتان معطوف کنید. از ایجاد وقفه در طول غذا خودداری کنید. پاسخ دادن به تماس‌ها، پیامک‌ها یا ایمیل‌ها در طول یک ناهار اداری جریان مکالمه را قطع می‌کند. این کار ممکن است حواس شما و مهمانان را پرت کند یا حتی بی‌ادبی تلقی شود.

نکته بعدی برای سرو ناهار کاری این است که غذاها به اندازه باشند. سرو غذای بیش از حد فقط ضایعات این غذا را بیشتر می‌کند. اگر هم ناهار کاری کمتر از حد معمول باشد، سرو آن فایده‌ای نخواهد داشت.

به‌علاوه، بهتر است پیش از سفارش ناهار اداری، از مهمانانتان درباره ترجیحات و محدودیت‌های غذایی‌شان سؤال کنید. شرکتی که قرار است ناهار شما را تأمین کند، باید بتواند این نیازها و ترجیحات را برآورده سازد. این شرکت باید غذاها را مطابق با ذائقه مهمانان شما و رژیم‌های غذایی خاص آنها آماده کند. بهترین سرویس غذای سازمانی و شرکتی همیشه پیشنهاد تغذیه‌ای برای مشاغل یا کارکنان با رژیم‌های غذایی مختلف دارد و کار شما را ساده‌تر می‌کند.

در نهایت هم باید به مدیریت بودجه خود برای سرو ناهار شرکتی توجه داشته باشید. ارائه صورتحساب‌های شفاف و دقیق به شما کمک می‌کند تا در حین سفارش بهترین ناهار اداری، هزینه‌ها و مخارج خود را هم دقیق‌تر و بهتر مدیریت کنید.

مامان پز تهیه ناهار سازمانی

اگر به فکر تهیه ناهار اداری یا تغذیه‌ای برای محل کار هستید، باید بهترین ارائه‌دهنده ناهار شرکتی و سازمانی را انتخاب کنید. مامان‌پز استارتاپ موفق ارائه ناهار شرکتی با طعمی خوشمزه و خانگی است. غذاهای گرم، خوشمزه و با کیفیت مامان‌پز در دو نوع خانگی و رستورانی و در بسته‌بندی‌های مناسب عرضه می‌شوند.

غذاهای خانگی مامان‌پز با همان دقت و حساسیت ویژه‌ای که از مادران ایرانی برای طبخ غذا سراغ داریم آماده می‌شوند. مواد اولیه این غذاها از میان مواد غذایی تازه و سالم انتخاب می‌شوند. فرایند پخت آنها هم کاملا بهداشتی و طبق اصول آشپزی حرفه‌ای انجام می‌شود. امکان سفارشی‌سازی این غذاها بر اساس ذائقه یا رژیم غذایی خاص کارکنان شما وجود دارد. در واقع، هنگام سفارش غذا از مامان‌پز، ابتدا ترجیحات و نیازهای غذایی کارکنان شما سنجیده می‌شود تا همه غذاها مطابق آن آماده شوند.

غذاهای رستورانی هم از بهترین رستوران‌های طرف قرارداد با مامان‌پز تهیه می‌شوند. مامان‌پز به انتخاب رستوران‌های طرف قرارداد خود هم توجه ویژه‌ای دارد. بنابراین، شما می‌توانید غذاهای خانگی یا رستورانی را طبق ترجیحات کارکنان و مهمانان اداری خود سفارش بدهید. در نهایت، غذاهای مامان‌پز در همان زمانی که تعیین کرده‌اید به شما تحویل داده می‌شوند. برای هر سفارش هم صورت‌حسابی به صورت آنلاین در همان لحظه و به صورت کاغذی در پایان هر ماه صادر خواهد شد. به این ترتیب، مدیریت هزینه‌ها هم برای کارفرما ساده‌تر خواهد شد.

سفارش ناهار اداری می‌تواند به فرصتی برای دور هم جمع شدن و صحبت کردن درباره امور مهم تجاری تبدیل شود. با سفارش این غذا از مامان‌پز این فرصت را خوشمزه‌تر و جذاب‌تر کنید و برای رزرو غذا می توانید از طریق کانال های زیر در ارتباط باشید.

تلفن:09100016028

آدرس:خیابان قندی، خیابان عربعلی، کوچه ابراهیمی، پلاک ۱۰

سایت:https://www.mamanpaz.ir

ناهار کاری به جلسه کاری گفته می‌شود که در وقت ناهار برگزار می‌شود. ناهار کاری ممکن است در یک رستوران یا اتاق کنفرانس و جلسات شرکت برگزار شود. در صورتی که میزبان این جلسه در شرکت خود هستید، باید ویژگی‌های ناهار کاری و آداب آن را بدانید. در این مقاله، هرآنچه باید درباره ویژگی ناهار کاری بدانید را می‌خوانید.