فیلمسازان بزرگ، مخاطبان کوچک

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه «تالار آیینه» یکشنبه 7 مرداد، کتاب « فیلمسازان بزرگ، مخاطبان کوچک» را معرفی می کند.

سعید مبشری تهیه کننده برنامه «تالار آیینه» بیان کرد: كتاب «فيلمسازان بزرگ، مخاطبان كوچك» با موضوع مرور مشهورترين و پر مخاطب ترين فيلمهاي كودكان و نوجوانان توسط «بنياد سينمايي فارابي» منتشر شده است.

وی ادامه داد: نگارنده در این کتاب مصور با مروری بر مشهورترین فیلم‌هایی که بیش‌ترین مخاطبان کودک و نوجوان را داشته، از «پسربچه» ساخته چارلی چاپلین، تا «کارخانه شکلات‌سازی» آخرین ساخته‌ی تیم برتون فیلم‌هایی را تشریح و گاه تحلیل می‌کند که بر ذهن و روح کودکان نسل‌های مختلف، تاثیر ماندگارتری گذاشته‌اند.

مبشری افزود: در اغلب موارد، گفت و گوهای مفصلی با کارگردانان این آثار نیز در کتاب گنجانده شده که شیوه‌ی کار و جهان‌بینی این افراد را روشن می‌سازد. 

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: معرفی و مروری بر تاریخچه‌ی کمپانی‌های «دیزنی» و «پیکسار» که دو تولید کننده‌ی عمده‌ی انیمیشن‌های امروز جهان محسوب می‌شوند، بخش دیگری از کتاب است.

علاقه مندان می توانند برنامه «تالار آیینه» را، از شنبه تا سه شنبه با اجرای شهاب شهرزاد و تهیه كنندگی سعید مبشری ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو ایران بشنوند.

برنامه «تالار آیینه» شنبه تا سه شنبه در رادیو ایران به معرفی کتاب می پردازد.