دانش‌ حرام باعث بینش، گرایش و کنش حرام می‌شود/ تنها راه امنیت فکری، نشاندن فرزندان بر سر سفره قرآن است

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره قرآنی سراسری طرح تنویر ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳) برگزار شد، اظهار داشت: حضور بیش از ۸۵ هزار نفر در این جشنواره به دلیل علاقه‌ای است که به قرآن و مفاهیم قرآنی در خانواده بزرگ ارتش وجود دارد.

وی با بیان اینکه این برنامه نسبت به سال گذشته ده درصد پیشرفت داشته است، افزود: چنانچه همدلی و همراهی فرماندهان نباشد، چنین برنامه‌هایی به این وسعت برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه گفت: کسانی که لغزشی در زندگی دارند، معمولاً از تعبیر «حرام‌لقمه» برای آنها استفاده می‌کنیم؛ حرام‌لقمه بودن، انسان را تا مرحله کشتن امام هم پیش می‌برد؛ همانند آنچه در واقعه کربلا حادث شد؛ به همین دلیل باید مراقب بود که لقمه حرام برای خانواده استفاده نشود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: البته غیر از لقمه مادی، لقمه معنوی و روحی هم داریم؛ به نحوی که گفته شده حرام‌لقمه‌های روحی خطرشان از حرام‌لقمه‌های جسمی کمتر نیست.

وی با اشاره به اینکه در قرآن توصیه شده است که دقت کنید چه لقمه ای را به خورد فرزندانتان می دهید، خاطر نشان کرد: لقمه‌های حرام معنوی موضوعی است که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است؛ به عنوان مثال اگر علم انسانی حرام باشد در صف حرام‌لقمه‌ها قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: تمام کسانی که تروریست می‌شوند به دلیل تفکراتی است که دارند و این یعنی دانش‌ حرام باعث بینش، گرایش و کنش حرام می‌شود.

وی افزود: دانش حرام را مدرسه، کتاب و معلم به ما می‌آموزد؛ لذا اینجا شناخت از معلم و کتابی که فرزندان با آن‌ها در ارتباط هستند، اهمیت پیدا می‌کند؛ بنابر این باید مراقب لقمه دانشی فرزندان از کودکی تا بزرگسالی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش کرد: امروز خانواده‌ها برای تربیت فرزندان در خوف و رجا هستند؛ به همین جهت تنها راه امنیت فکری، نشاندن این نسل بر سر سفره قرآن است و امیدوارم سال آینده یک آمار همگانی از این جشنواره داشته باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز خانواده‌ها برای تربیت فرزندان در خوف و رجا هستند؛ به همین جهت تنها راه امنیت فکری، نشاندن این نسل بر سر سفره قرآن است.