تارقلی‌زاده: بعضی وقتها چهره بازیکنان از تلویزیون غیرقابل تشخیص است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی تارقلی‌زاده مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال پس از جلسه امروز ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها با حضور نمایندگان پرسپولیس و استقلال، اظهار داشت: از حضور پرشور رسانه‌ها در این جلسات تشکر می‌کنم. واقعا خوشحالم استانداردسازی اتفاق افتاده و در این جلسه بیش از ۱۶ جلسه داشتیم. در ارتباط با ورزشگاه تختی، آزادی، شهرقدس و شهرستان‌ها بحث و تبادل نظر شد‌. درمورد استانداردسازی برخی ورزشگاه‌ها سعی کرده‌اند کارهای ساختمانی خود را ترمیم کنند. خبر خوب این است که ارتباط خیلی خوبی بین فدراسیون فوتبال و ورزشگاه‌ها ایجاد شده و روی استانداردهای برگزاری بازی‌های بین‌المللی کار می‌کنند.

وی افزود: برای اجرای یک بازی خیلی مسائل و معیارهای خاصی باید در نظر گرفته شود. چندین سال است درمورد ورزشگاه دوم پایتخت دغدغه داریم. همانگونه که سالن استانداردسازی برای فوتسال در مرکز شهر نداریم، باید برای ورزشگاه دوم هم فکر کنیم زیرا برای ورزشگاه آزادی مزاحمت ایجاد می‌شود.

مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون اضافه کرد: شاهد بودم فصل گذشته برای برگزاری بازی‌های ملی، باید جرثقیل‌ها را از استادیوم آزادی خارج کرده و تمام نخاله ها را بیرون می‌بردند. این کار بارها تکرار شد و وقفه ایجاد می‌کند. باید حتما ورزشگاه دوم داشته باشیم تا اگر شرایط آزادی نبود، به راحتی از استادیوم استفاده کنیم. ورزشگاه آزادی در ۵۰ سال گذشته کارش را انجام داده و اکنون فرسوده شده. باید مقاوم‌سازی‌اش رعایت شود. از لحاظ ظرفیت یکی از بهترین ورزشگاه‌ها است اما از لحاظ کیفیت به استاندارهای لازم برسد. به هر حال جلسه بسیار خوب بود‌.

تارقلی‌زاده درخصوص اینکه آیا شرکت توسعه مبلغ VAR را به حساب فدراسیون واریز کرده است، گفت: به دلیل تعطیلی روزهای اخیر طبق اطلاع من تاکنون این مبلغ واریز نشده. فدراسیون فوتبال کار خود را انجام می‌دهد اما کمکی که قرار بود به فدراسیون شود، هنوز تا صبح امروز واریز نشده.

وی درمورد اینکه آیا برای بهبود تصاویر پخش تلویزیونی لیگ برتر جلساتی با فدراسیون فوتبال برگزار شده، گفت: با توجه به توضیحات برادران ما در صدا و سیما خیلی روی قضیه این کار شده که به شکل 4k تمام بازی‌ها را پخش کنند. صداوسیما یکی از ارکان بسیار مهم است. بارها دیده‌ایم مشکلات فنی بسیار کمی داشته باشیم زیرا توانایی بچه‌های فنی ما را در مسابقات اروپایی می‌بینید. جدا از کیفیت پخش، کیفیت زمین مسابقه نیز اهمیت دارد. فقط نمی‌توانید بگویید بچه‌ها ضعیف هستند یا لیگ ما ضعیف است‌. پخش بازی با ۳۶ دوربین با ۴ دوربین متفاوت دارد‌. در صحبتی که با مسئولان صدا و سیما داشتم، گفتم برخی مواقع چهره بازیکن را هم از طریق تلویزیون تشخیص نمی‌دهیم‌ و این کار خیلی سخت است.

 

مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: تلاش شده بازی‌های لیگ برتر به شکل 4K پخش شود.