مواکب بعد از اربعین بیشتر از ۲ روز قادر به خدمات رسانی نخواهند بود/ برای زوار سرباز هم تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور با بیان اینکه مسئله حمل و نقل یکی از موضوعات مطرح است، موضوع دوم زیرساخت ها و تکالیف دستگاه ها است که هماهنگی ها در این باره صورت گرفت.

وی افزود: مدت سفر از اول ماه صفر است که امیدواریم برنامه ریزی از ابتدای صفر صورت گیرد تا در انتها با مشکل مواجه نشویم زیرا مواکب بعد از اربعین بیشتر از ۲ روز قادر به خدمات رسانی نخواهند بود، ضمن اینکه مدت سفر در عراق هم بیشتر از ۶ تا ۷ روز نباشد.

وحیدی درباره حمل و نقل عمومی گفت: امیدواریم ظرفیت های بیشتری از سوی وزارت راه برای خدمات رسانی صورت گیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: حتما زائران در سامانه سلاح ثبت نام کرده و زمان و مرزی که عبور خواهند کرد را اعلام کنند تا امکان مدیریت و خدمات رسانی بهتر شود.

وی درباره حمل و نقل دریایی گفت: حمل و نقل دریایی سال گذشته تا حدودی انجام شد امسال هم برنامه ریزی خواهد شد دوستان عراقی موافقت کردند تا از مرز شلمچه صورت گیرد اما این روش بار زیادی از مسافران را تحمل نخواهد کرد.

وزیر کشور درباره دسترسی بلیط گفت: در وزارت کشور اراده وجود دارد تا با نظارت دقیق امکان دسترسی به بلیط فراهم باشد ، ضمن اینکه از خطوط هوایی می خواهیم تا در حق زائران اجحافی صورت نگیرد از جمله اینکه در قیمت هایی که برای زوار در نظر می گیرند انصاف را رعایت کنند.

وحیدی گفت: برای زوار سرباز هم تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر کشور گفت: مدت سفر از اول ماه صفر است که امیدواریم برنامه ریزی از ابتدای صفر صورت گیرد تا در انتها با مشکل مواجه نشویم زیرا مواکب بعد از اربعین بیشتر از ۲ روز قادر به خدمات رسانی نخواهند بود.