بازی‌های المپیک پاریس| ناکامی مجلل در روئینگ/ حذف عبدلی از شنا و بیرانوند در تراپ

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در چهارمین روز بازی‌های المپیک پاریس، نمایندگان ایران در ۳ رشته شنا، قایقرانی و تیراندازی به میدان خواهند رفت.

تیراندازی؛ نخستین مدال ترکیه با هدایت سرمربی ایرانی/ حذف بیرانوند از بازی‌ها

در چهارمین روز از رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ تیم ترکیه در  تپانچه ۱۰ متر میکس با هدایت رحیم جوادی، سرمربی ایرانی خود به نخستین مدال تیراندازی این کشور در المپیک دست یافت.

در چهارمین روز از رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس ۲۰۲۴، محمد بیرانوند در ادامه رقابت‌های دور مقدماتی تراپ در خط آتش ایستاد. بیرانوند در راند اول و دوم امتیاز ۲۳، راند سوم امتیاز ۲۴، در راند چهارم امتیاز ۲۲ و در راند پایانی امتیاز ۲۵ را ثبت کرد. وی در مجموع پنجم راند با ۱۱۷ امتیاز در رده بیست و چهارم قرار گرفت.

هانیه رستمیان در پایان رقابت‌های تراپ در محل استراحت محمد بیرانوند حضور  یافت و به خاطر عملکردش به خسته نباشید گفت.

رستمیان خطاب به بیرانوند تاکید کرد: قطعا از این تجربه در رویدادهای آینده و المپیک لس آنجلس استفاده خواهیم کرد.

مهین فرهادی زاد، نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز به بیرانوند خسته نباشید گفت و برای او در ادامه مسیرش آرزوی موفقیت کرد.

محسن نصراصفهانی نیز عملکرد محمد بیرانوند را مثبت ارزیابی کرد و به او و نریمان نیکخو، سرمربی تیم ملی تراپ خسته نباشید گفت.

قایقرانی؛ ناکامی مجلل در صعود به نیمه‌نهایی روئینگ

فاطمه مجلل، نماینده ۲۲ ساله قایقرانی رویینگ تک نفره ایران در مرحله یک چهارم نهایی رتبه پنجم را کسب کرد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند. وی در صورت صعود به فینال C برای کسب رتبه سیزده تا شانزدهمی به آب خواهد زد.

شنا؛ حذف سامیار عبدلی در دور مقدماتی شنا ۱۰۰ متر کرال

سامیار عبدلی  با زمان ۵۰.۶۳ ثانیه بر رتبه چهارم کارش را به پایان رساند و چون رکوردش بین ۱۶ نفر برتر قرار نگرفت، به نیمه‌نهایی راه نیافت. در این گروه نمایندگان باهاماس، لبنان و باربادوس اول و سوم شدند. در پایان رقابت‌های شنای کرال ۱۰۰ متر که ۷۹ شناگر حضور داشتند، سامیار عبدلی در جایگاه چهل و هشتم قرار گرفت و از صعود به مرحله بعد بازماند. 

همچنین محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که به عنوان ناظر رقابت‌های واترپلو در پاریس حضور دارد، امشب (نهم مرداد) بر دیدار دو تیم آمریکا و رومانی نظارت می‌کند.  رضوانی علاوه بر اینکه به عنوان رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو یک شناگر را راهی بازی‌های المپیک پاریس کرده، ناظر رقابت‌های واترپلو هم هست. 

نمایندگان ایران در چهارمین روز بازی‌های المپیک در ۳ رشته به میدان رفتند.