حل مشکلات کشور با وزرای جهادی و کارآمد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس بیگدلی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ درباره مؤلفه‌های مهم برای تشکیل کابینه و وزرای دولت چهاردهم اظهار کرد: مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیاز است که در انتخاب کابینه پیشنهادی مورد توجه قرار دهند بحث کارآمدی و روحیه جهادی افراد است.

 

وی ادامه داد: روحیه جهادی که برخواسته از ایمان و اعتقاد اصیل به جمهوری اسلامی باشد. در نظام جمهوری اسلامی بدون روحیه جهادی نمی‌توان امیدوار به شتاب مورد انتظار مقام معظم رهبری بود و کشور را به پیشرفت رساند.

 

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر در همه زمینه‌ها به خصوص اقتصاد که رهبری در مراسم تنفیذ تاکید فرمودند، نیاز به کار جدی و پرشتاب است. ما نیاز مبرم به جدیت و خستگی‌ناپذیری مدیران و روسا داریم که این ناشی از امید و نگاه مثبت به آینده است؛ همان‌طور که رهبری فرمودند رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت و ایشان را بعنوان رئیس جمهور تراز برای اداره کشور معرفی کردند.


تکیه به توانمندی نیروهای جوان در انتخاب کابینه 
 

بیگدلی با بیان اینکه در ادوار مختلف سبک و الگوی مدیریتی، پیشران و موتور محرک کشور را تجربه کرده‌ایم، افزود: امید به آینده کشور با اتکا به خداوند و توانمندی‌های جوانان کشور نیز از مؤلفه‌های بسیار مهم است که برای انتخاب وزرا باید در نظر گرفته شود.

 

وی اذعان کرد: به عنوان شاخصه‌های اصلی می‌توان به روحیه جهادی و کارآمدی، ایمان و اعتقاد اصیل به نظام و جمهوری اسلامی، خستگی‌ناپذیری و داشتن نگاه مثبت به آینده کشور، باور و اعتقاد به توان داخل و شعار مهم «ما می‌توانیم» و همچنین صداقت در سخن و عمل و البته پاکدستی اشاره کرد که از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک وزیر در حوزه وزارت خود باید داشته باشد.

 

این مسئول تاکید کرد: فراموش نشود کارآمدی و توانمندی با در میدان بودن عجین است و همان‌طور که تجربه کرده‌ایم مدیریت و وزارت از پشت میز قطعاً پاسخگوی نیازهای کشور در حل مسائل و پیشبرد اهداف کشور نیست.

 

وی در بیان اولویت‌های اصلی مورد توجه در دولت جدید تشریح کرد: همان‌طور که رهبری در مراسم تنفیذ تاکید فرمودند اولویت مسائل کشور مساله اقتصاد است. اقتصاد کشور در درجه اول نیاز به عناصری دارد که معتقد به توانمندی‌های اقتصادی داخل باشند و به طور جد به رشد تولید داخلی در همه عرصه‌ها اهتمام عملیاتی داشته باشند و مسیر دولت سیزدهم را با ابعاد گسترده‌تر ادامه دهند.

 

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا تولید در اولویت است؟ بیان کرد: یکی از عوامل مهم تعیین‌کننده در ارزش پول ملی یک کشور که البته می‌توان گفت مهم‌ترین عامل است، توان تولید در داخل آن کشور است. پول ملی در کشوری که بتواند تولیدات زیادی داشته باشد و با این تولیدات قادر به تأمین نیازهای مردم کشور خودش باشد و علاوه‌بر آن بتواند مازاد آن را صادر کند و از طریق صادرات ارز به دست بیاورد، قاعدتاً قدرتمند خواهد بود.
 

یک وزیر در هیچ عرصه‌ای نباید احساس بن‌بست کند
 

بیگدلی اضافه کرد: دولت نباید مسائل کشور را متوقف به بیرون از کشور کند. یک وزیر در هیچ عرصه‌ای نباید احساس بن‌بست کند و در حال حاضر به خصوص در دیپلماسی اقتصادی مسیری که کشور در دولت سیزدهم آغاز شده است و فرصت‌آفرینی‌های اقتصادی بسیاری پیش پای ملت قرار گرفته است به طور جد لازم است ادامه داده شود. مسیری که آثار و برکاتش قطعاً شامل اقتصاد و ارزش پول کشور خواهد شد.

 

این مسئول ادامه داد با توجه به فرمایش رهبری که فرمودند نمایندگان هیچ دخالتی در انتصابات سطح استان نداشته باشند و فقط مشاوره بدهند، اظهار کرد: مهم‌ترین معیار برای انتصابات استان‌ها استفاده از ظرفیت‌های کارآمد و توانمند و جوانان استان است. عناصر داخلی هر استان به خوبی منطقه خود را می‌شناسند و با مسائل و چالش‌ها آشناتر از افراد غیربومی هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به فضل الهی ما هم به عنوان نماینده و منتخب مردم، تمام سعی و تلاش خود را بکار می‌بندیم تا در کمک به انتخاب عناصر خوب، زنده و کاربلد که به درد دولت بخورد مشورت بدهیم تا ان‌شاالله این امر مهم محقق شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فراموش نشود کارآمدی و توانمندی با در میدان بودن عجین است و همان‌طور که تجربه کرده‌ایم، مدیریت و وزارت از پشت میز قطعاً پاسخگوی نیازهای کشور در حل مسائل و پیشبرد اهداف کشور نخواهد بود.