بسیجیان حقوق دان در روز بسیج حقوق دانان با آرمان‌های امام تجدید بیعت کردند

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حقوق‌دانان بسیجی و اعضای سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور در سالروز تشکیل این سازمان، در روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ با حضور در مرقد مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.


 رسول بهرامی پور، رئیس سازمان بسیج حقوق دانان در روز تشکیل این سازمان به همراه اعضای این سازمان با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور در این برنامه پس از خوش آمد گویی به حضار و درود فرستادن به روح شهدا به خصوص شهید هنیه که صبح امروز بزدلانه ترور شد و محکوم کردن این اقدام کور دلانه از تلاش برای تشکیل جبهه حقوق‌دانان جهان اسلام خبر داد و گفت: به دنبال انسجام بخشی و ایجاد وحدت رویه در اجتماع حقوق‌دانان جهان اسلام هستیم.

وی افزود: هدف و فلسفه وجودی سازمان بسیج حقوق‌دانان کمک به کارآمدی نظام حقوقی، قضائی و تقنینی کشور است که متناسب با این دستگاه‌های متناظری در کشور داریم از جمله قوه قضائیه با همه ارکانی که در اختیار دارد، بخش‌های مختلف قوه قضائیه و سازمان‌های مستقلی که در تابعیت قوه قضائیه وجود دارد. قوه مقننه و قانون گذاری کشور در بحث خلأهای حقوقی، شناسایی آسیب‌های حقوقی، کمک به تقنین مناسب در سطح کشور، این هم از مأموریت‌های دیگر ما و دستگاه‌های متناظر ماست. در حوزه قوه مجریه نیز بحث وزارت دادگستری و مراجع شبه تقنینی وجود دارد. ما به دنبال این هستیم با استفاده از ظرفیت انجمن‌های تخصصی در حوزه‌های حقوقی و قضائی، باعث کمک کارآمد این دستگاه‌ها شویم.

بهرامی پور، رئیس سازمان بسیج حقوق دانان

وی با اشاره به مشکلات صنعتی در کشور گفت: یکی از زمینه‌ها و عرصه‌های نقش آفرینی بسیج حقوق‌دانان کمک به رفع موانع حقوقی تولید است. ما در سازمان یک کمیته تخصصی را فعال کردیم که با استفاده از ظرفیت حقوق‌دانان و سازمان بسیج حقوق‌دانان در سراسر استان‌ها فعال شده است. با مشارکت و همکاری عزیزان در بسیج مهندسین صنعت و بسیاری از بخش‌های دیگر، واحدهایی که نیاز به ارائه خدمات مشاوره تخصصی حقوقی دارند و نیاز دارند که کار آنها در مجاری حقوقی و قضائی تسهیل شود، عزیزان در بسیج حقوق‌دانان ورود خواهند کرد که بتوانند به احیای واحدهای تولیدی کمک کنند تا خلأها و مشکلات حقوقی برطرف شود. البته جا دارد از همه مراجع محترم قضائی در سراسر کشور تشکر کنیم که با سازمان بسیج حقوق‌دانان همکاری می‌کنند و با مشارکت و تعامل بسیار خوبی که با یکدیگر دارند ان‌شاءالله زمینه‌های تسهیل و رفع مشکلات حقوقی تولید را هموار می‌کنند.

وی در توضیح برنامه‌های سازمان بسیج حقوق دانان اظهار کرد: ما در این هفته دو برنامه محوری را دنبال می‌کنیم. اولاً بحث کمک به آزادسازی زندانیان در دو بخش صورت می‌گیرد. بیش از پانصد نفر از زندانیان واجد شرایط سراسر کشور با مشارکت بسیج حقوق‌دانان آزاد خواهند شد و حدود هفت هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند زندانیان سراسر کشور توزیع خواهد شد. دوماً بحث آموزش همگانی حقوق و ارتقای سواد حقوقی در جامعه در بستر مساجد و محلات بوده که توسط عزیزان در بسیج حقوق‌دانان سراسر کشور در این هفته دنبال خواهد شد.

بخشی از ادای احترام حقوق دانان به امام راحل

بسیجیان در این مراسم با آرمان های امام تجدید بیعت کردند.


  در این مراسم مسئول و اعضای سازمان بسیج حقوق دانان با حضور بر مزار بزرگانی که در جوار امام خمینی (ره) آرام گرفته‌اند و سایر شهدا با نثار گل یاد و خاطره شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

نماینده ولی فقیه در اقشار سازمان بسیج در حرم امام خمینی (ره) :  با پیروی از منویات رهبر انقلاب می توانیم گره گشای بسیاری از مشکلات کشور و مردم باشیم.

 

حقوق‌دانان بسیجی در سالروز تشکیل این سازمان با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق و تجدید بیعت کردند.