گفت وگو با یکی از سه برادری که به طور هم‌زمان در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با خبر شدیم که  سه جوان از یک خانواده گرامی شهرستان زنجان، به‌صوررت هم‌زمان در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی هستند. به سراغ یکی از این عزیزان  گروهبان‌سوم وظیفه آقای علی تاریمی رفیتم که از کارکنان وظیفه و هنرمند اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش هستند و با ایشان گفت‌ و کوی انجام دادیم.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

گروهبان‌ سوم وظیفه علی تاریمی هستم  فرزند اول خانواده، متولد شهر زنجان. دو برادر دوقلو دارم که 8 سال از خودم کوچک ترند (حسین و رضا ) که هر سه مشغول به انجام خدمت مقدس سربازی به طور همزمان هستیم.

من در ارتش جمهورس اسلامی ایران، حسین در فرماندهی نیروی انتظامی و رضا در سپاه پاسداران در حال گزراندن  خدمت سربازی هسیم. گاهی به شوخی به مادرم میگویم که حالا دیگر خیالتان از همیشه راحت تر باشد چون برادران تاریمی مشغول انجام خدمت هستند.

 

در چه زمینه ای فعالیت می کنید و تا کنون چه مقام هایی بدست آورده اید؟

از سال 92 مشغول به فعالیت در زمینه بازیگری حرفه ای تئاتر و سینما بوده و تحصیلات دانشگاهی اینجانب هم مرتبط با همین رشته است هم اکنون نیز در این زمینه فعالیت می کنم. با لطف خدا ی بزرگ و دعای پدر و مادرم  و پشتکار و تلاش خودم در بسیاری از جشنواره های مختلف تئاتر موفق به کسب عناوین برتر بازیگری شده ام.

 

فعالیت شما در عرصه هنری از چه زمانی شروع شد؟

از سال 1388 در زنجان مشغول به آموختن هنر بازیگری شدم و در سال 1392 وارد فضای حرفه ای بازیگری شدم و فعالیت خود را به صورت حرفه ای در این زمینه شروع کردم.

 

اساتید شما در زمینه هنری تان چه کسانی بودند؟

بازیگری را در شهرستان شروع کردم و اولین استادی که من را با فضای هنر و بازیگری آشنا کرد جناب آقای ساسان قجر بود که از بزرگترین اساتید تئاتر در زنجان و حتی ایران است. اما در فضای دانشگاه اساتید بسیار خبره و حاذقی داشتم که از وجودشان بهره بردم. همچنین با دیدن فیلم هایی که در تاریخ سینما و تئاتر وجود دارد از همه بازیگرانی که هنرنمایی میکنن بهره می برم.

 

مشوق شما در ورود به این عرصه چه کسی بود؟

از زمانی که یادم می‌آید همیشه مشغول رویا پردازی و تقلید از رفتار دیگران بودم.گاهی استایل بدن دیگران را تقلید میکردم و گاهی سعی میکردم صدای آنها را تقلید کنم. اما زمانی که تصمیم گرفتم این هنر را به صورت جدی پیگیری کنم پدر و مادر و برادرانم همیشه مشوق من بودند و همیشه با تمام وجود به من کمک کردنده و می کنند.

 

فعالیت های هنر تئاتر ارتش را چگونه میبینید؟

اگر برای تئاتر در ارتش یک کلمه بخواهم بگویم قطعا کلمه تلاش‌گر را به کار میبرم. امسال به دلیل سرباز بودن و اجرایی که در جشنواره ارتش داشتم بسیاری از کارها را دیدم. تعدادی از آنها پرداخت و اجرای خوبی داشتند و تعدادی از آنها در ارائه کمی ضعبف عمل کرده بودند اما در صورت کلی هنر تئاتر در ارتش با فرماندهان با سواد و فرهیخته حال خوبی داشته و بسیار لذت بخش میباشد.

 

فعالیت‌های هنری در نیروی هوایی چه تأثیری در رشد هنری شما داشته‌ است؟

امکانات بسیاری در این دوره جشنواره توسط نیروی هوایی در اختیار ما سربازان قرار گرفت و بسیاری از این امکانات برای اجراهای ما مفید و کمک کننده بود. قطعا تزریق بودجه و کمک هزینه به نیروهای تئاتری می تواند در حالت کلی به سربازانی که مشغول فعالیت در زمینه هنر هستند کمک بسیاری به همراه داشته باشد. همانطور که می‌دانید هنرمندان بزرگی فعالت های  هنری خود را از داخل ارتش جهمهوری اسلامی شروع کرده‌اند، مانند آقای امین حیایی و دیگر هنرمندان عزیز کشورمان.

من به خودم و کارم بسیار ایمان دارم و تحت هیچ شرایطی به هیچ دوره زمانی در زندگیم به فعالیت هنری‌ام  شک نداشته‌ام. این شرایط برای من و تمام کسانی که در این زمینه با تمام وجود فعالیت می‌کنند قطعا به زودی فراهم می‌شود و همچون آقای حیایی شناخته خواهیم شد.

 

تاثیر تئاتر را بر روحیه و نشاط جوانان سرباز چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هنر تئاتر برگرفته از زندگی است و تاثیر به طور مستقیم در زندگی و روحیه تمام افراد یک جامعه می‌تواند تأثیر داشته باشد.

تئاتر یک هنر کامل و بی نقص است و اگر حمایت شود قطعا می‌تواند انفجار بزرگی از موفقیت را در یک جامعه رقم بزند. تمام آرزوی من این است که یک روز، تمام هنرمندان مشغول به حرفه تئاتر، مانند کارمندان یک اداره حقوق و مزایای ثابتی داشته باشند.

 

عقیدتی سیاسی را در زمینه بهره‌مندی سربازان از فعالیت‌های هنری چگونه می‌بینید؟

عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در اطلاع رسانی از زندگی‌نامه بسیاری از خلبانان غیور، کارکنان و پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نوشتن نمایش‌نامه و فیلم‌ نامه بسیار کمک کردندکه همکه کارکنان و هنرمندان محترم عقیدتی سیاسی بابت تمام اعتمادی که به سربازان عقیدتی سیاسی دارند تشکر می کنم.

 

در اجرای یک تئاتر طراحی دکور و نمایشنامه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادم، تئاتر یک هنر کامل است و به مثابه یک زندگی است. در این هنر تمامی کارها مهم هستند و نمی‌توان هر یک را به دیگری ارجع‌تر دانست. لذا طراحی دکور و متن نمایش همانند فعالیت یک هنرمند مهم و ارزشمند است.

نقطه اوج خود را در عرصه تئاتر کجا می‌بینید و چقدر امیدوارید به این قله برسید؟

امیدوار نیستم. مطمئنم که قله تئاتر را فتح خواهم کرد البته به اندازه خودم.  نقطه اوج را روزی می‌بینم که در هنر بازیگری جهان تاثیر گذار باشم و به‌عنوان یک بازیگر مؤلف به جهان معرفی شوم.

 

 

پیشنهاد شما به اقدامات هنری و تئاتر در سطح کلان ارتش چیست؟

فکر می‌کنم برای سربازان هنرمند ارتش باید بستر بیستری فراهم شود. چه از نظر حمایت‌های مالی و چه از نظر حمایت‌های معنوی. در این صورت فکر میکنم با فعالیت‌های هنری فاخرتری در ارتش مواجه شویم که تاثیر زیادی بر مخاطبان خود دارد.

 

آیا خاطره‌ای از فعالیت خود در کار تئاتر دارید؟

هر لحظه فعالیت در هنر بازیگری تئاتر و سینما برای من لذت بخش است. اما اگر بخواهم یکی از لحظات شیرین را برای شما بازگو کنم این که یک روزی پدر و مادرم برای دیدن یکی از اجراهایم از شهرستان به تهران آمده و مرا غافلگیرکردند. آن روز هیچوقت از دیدن هیچ مخاطبی آنقدر خوشحال نشده بودم. از آن روز برای همیشه در ذهنم به‌عنوان یکی از پر افتخارترین لحظه‌های زندگیم یاد می‌کنم.

 

آیا خاطره زیبایی از سربازی خود دارید؟

سربازی به من انسانیت، صبر و درس‌های زیادی آموخت. در روزهای زیادی، همیشه کم طاقت بودم و خیلی زود از کوره در می‌رفتم. اما یک روز یکی از فرماندهانم با کلامی آرام و کاملاً مهربان در زمان عصبانیت بهم گفت که زندگی همینه! اگر سخت بگیری، سخت می‌گذرد. فکر می‌کنم بعد از مدت‌های زیادی بود که سخنی  را آنقدر آسان پذیرفتم.

 

پیشنهاد شما به جوانانی که می‌خواهند در حوزه تئاتر فعالیت داشته باشند چیست؟

به‌عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده تئاتر به اندازه تجربه خودم به تمام کسانی که به این هنر علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌کنم که اگر قصد ورود به تئاتر را دارند با آگاهی این کار را انتخاب کنند و اگر در نیمه راه خسته شدند تسلیم نشوند. چون این خاصیت یک زندگی است و در زندگی شما محکوم به ادامه هستید. تئاتر خود یک زندگی است، پس تحت هیچ شرایطی نباید کم آورد.

 

سرهنگ الهیات ارتش نصیر پورعلی

با خبر شدیم که سه جوان از یک خانواده گرامی شهرستان زنجان، به‌صوررت هم‌زمان در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی هستند. به سراغ یکی از این عزیزان گروهبان‌سوم وظیفه آقای علی تاریمی رفیتم که از کارکنان وظیفه و هنرمند اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش هستند و با ایشان گفت‌ و کوی انجام دادیم.