افتتاح دهکده گردشگری سرعین/ غفلت دولتی ها در سرمایه گذاری حوزه گردشگری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طولانی ترین پل معلق خاورمیانه با 365 متر طول در بهار سال 94 در مشکین شهر افتتاح شد و استقبال فوق العاده گردشگران از این پل،‌ باعث شد تا پروژه هایی مشابه با جذابیت بیشتر گردشگری توسط همان تیم سازنده در شهرهای مختلف ساخته و مورد بهره برداری قرار بگیرد؛‌ از پل معلق پارک نهج البلاغه تهران، پل شیشه ای هیر تا پل سه طبقه و معلقی که در سرعین اردبیل به تازگی افتتاح شده است. به همین بهانه با حسین عباسی نیا سازنده پل های معلق در ایران به گفت و گو نشسته ایم؛ عباسی نیا معتقد است حوزه گردشگری در ایران در ابتدای راه خود قرار دارد و پتانسیل بسیار بالایی در جذب گردشگران خارجی به کشورمان دارد؛‌ اما دولتی ها برخلاف این پتانسیل،‌ در این سال ها کمترین توجه را به مسئله گردشگری داشته اند.

بدون یک ریال کمک دولتی؛ فقط روی پای خودمان ایستاده ایم

حسین عباسی نیا که بهار 94 و برای اولین بار پروژه بزرگ طولانی ترین پل معلق خاورمیانه را در مشکین شهر به سرانجام رساند،‌ می گوید: ما پروژه مشکین شهر و سایر طرح هایمان را بدون یک ریال کمک مالی از دولت و با سرمایه شخصی طراحی، اجرا و به بهره برداری رسانده ایم و تمام سعی و تلاشمان این بوده که در اجرای این پروژه ها (مشکین شهر،‌ پل هیر، پل تفریحی آسمان تهران و پل سه طبقه و دهکده گردشگری سرعین که بزودی افتتاح می شود) علاوه بر اشتغال زایی در منطقه،‌ صرفا از نیروی کارگر همان شهر استفاده کنیم و همه این پروژه ها در کمتر از یک سال به مرحله افتتاح و بهره برداری رسیده اند.

افتتاح دهکده گردشگری سرعین 

بعد از استقبالی که از پل معلق شیشه ای «هیر» شد،‌ شرکای من تقاضا کردند تا بهره برداری از این پروژه را به آنها واگذار کنم؛ با پذیرش این موضوع،‌ یک سرمایه چند ده میلیاردی به من رسید که بسیاری به من پیشنهاد کردند تا وارد بازار طلا و دلار شوم، صادقانه باید عرض کنم که این مدل سرمایه گذاری در روحیات و خلق و خوی من جایی ندارد؛ به همین خاطر تصمیم گرفتم تا پروژه «دهکده گردشگری سرعین» را آغاز کنم؛ پروژه ای که علاوه بر ساخت اولین پل معلق سه طبقه در ایران (پلی به طول 160 متر و جایی که 100متر پرتگاه زیر پای شماست) ،‌ بزرگترین شهربازی روباز ایران، اولین ویلاهای صخره ای، ‌زیپ لاین و بانجی جامپینگ را در کنار خود دارد و همین روزها قرار است افتتاح شود.

سرعین از گذشته به خاطر چشمه های آب گرم خود، شهری گردشگری به شمار می رفت و بدون اغراق بیش از 80 درصد مسافران و گردشگران اردبیل، راهی سرعین می شوند. در گذشته و قبل از انقلاب، در اینجا هتل 5 ستاره ساخته شده است (به مانند هتل لاله خیابان فاطمی تهران) و از همان موقع مسیر گردشگری خود را پیدا کرده است و همین پتانسیل باعث شد تا ایده دهکده گردشگری و پل معلق سه طبقه را در سرعین اجرایی کنیم. البته در فاز اول، در همین روزها از پل معلق سه طبقه رونمایی می شود و در فازهای بعدی به سراغ شهربازی، ویلاهای صخره ای و آیتم های جذاب دیگر خواهیم رفت.

غفلت دولتی ها در سرمایه گذاری حوزه گردشگری

عباسی نیا معتقد است که حوزه گردشگری در اکثر کشورها از اهمیت بالایی برای جذب مسافر برخوردار است به عنوان مثال کشور ترکیه که در همسایگی ما قرار دارد، درآمد بالایی از این حوزه دارد اما اکثر مسئولان دولتی ما توجه اندکی به این مسئله دارند و کمتر حاضر اند در این حوزه پر سود،‌ سرمایه گذاری کنند؛ ما در این سال ها توانسته ایم با افتتاح پل های معلق و دهکده های گردشگری در مشکین شهر،‌ هیر و سرعین گردشگران فراوانی را به این شهرها بکشانیم. با حضور گردشگران،‌ زنجیره مالی فراوانی در این شهرها ایجاد می شود

برای پروژه های ملی و برون مرزی به ما اعتماد کنید

در 20 سال گذشته، تجربه ما در حوزه گردشگری ثابت کرده که ما می توانیم با اتکا به دانش، مهارت و سرمایه گذاری خصوصی،‌ پروژه های بزرگی را به سامان برسانیم و بارها در دولت های گذشته جوایز بسیاری درخصوص پروژه های خلاق و نوآورانه و به عنوان کارآفرین برتر کسب کرده ایم و این آمادگی را داریم که با همکاری دولت، شهرداری ها و حتی اتاق بازرگانی، پروژه های ملی و برون مرزی را استارت بزنیم. رزومه این دو دهه تلاش ما ضامن موفقیت ما در کلان طرح های آینده است و امیدواریم با اعتمادی که به ما می شود، پرچم ایران را در حوزه گردشگری بالا و بالاتر ببریم. 

 

حسین عباسی نیا سازنده پل های معلق در ایران معتقد است حوزه گردشگری در ایران در ابتدای راه خود قرار دارد و پتانسیل بسیار بالایی در جذب گردشگران خارجی به کشورمان دارد؛‌ اما دولتی ها برخلاف این پتانسیل،‌ در این سال ها کمترین توجه را به مسئله گردشگری داشته اند.