حجت‌الاسلام خلیلی: رژیم صهیونیستی از انسانیت چیزی نمی‌فهمد/ سردار نقدی: زمان یک انقلاب حقوقی فرارسیده است

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز یکشنبه 14 مرداد ماه 1403 همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز بسیج حقوق‌دانان در مجتمع ولی عصر (عج) بسیج با سخنرانی سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه و حجت الاسلام خلیلی، معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

بخشی از گزارش رسول بهرامی پور، رئیس سازمان بسیج حقوق دانان کشور

رسول بهرامی پور به عنوان میزبان این برنامه پس از خوش آمد گویی به میهمانان و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران احیای گفتمان حقوق بشر اسلامی است که امام خمینی (ره) از همان ابتدای نهضت به دنبال همین موضوع بود.

وی ایران را احیاگر حقوق بشر اسلامی در دنیا دانست و افزود: این تفکر در مقابل حقوق بشر آمریکایی قرار دارد و وظیفه داریم در این حوزه‌ها نقش‌آفرین باشیم و با انسجام فکری، فهم مشترک و وحدت رویه با حقوق بشر آمریکایی مقابله کنیم.

بهرامی پور با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی و متحدانش نمایشگاهی از رفتارها و اقدامات ضد حقوق بشری را در جنگ غزه به نمایش گذاشته‌اند، گفت: امروز فرصتی برای اعلام مواضع انقلابی حقوق‌دانان و بیان کمک این قشر به دستگاه‌های حقوقی و مردم در امور مختلف حقوقی است.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور با اشاره به عضویت پنج هزار حقوق‌دان در این نهاد، افزود: بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی یکی از وظایف این نهاد مردمی است.

وی به اجرای طرح ملی حقوق یاران اشاره کرد و گفت: در این طرح حقوق‌دانان در یک شبکه واحد تخصصی با حضور در مساجد به مردم خدمات و مشاوره حقوقی می‌دهند.

  زمان یک انقلاب بزرگ حقوقی فرارسیده است

سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش گفت: در نظام حقوقی غرب دفاع از سرزمینی که غصب و تصرف شده تروریسم است و تجاوز و اشغال سایر سرزمین‌ها دفاع مشروع است.

نقدی افزود: در این نظام حقوقی ترور و کشتن افراد بی‌گناه مشروع و کشتن و مثله کردن نیروهای امنیتی در کف خیابان نامشروع است. براندازی و کودتا علیه یک دولت دموکراسی است و ما که بیش از 44 انتخابات در این کشور برگزار کرده‌ایم و مسئولان را با رأی مردم انتخاب می‌کنیم دیکتاتور هستیم.

وی اظهار داشت: در این نظام حقوقی کشتن بیش از 14 هزار زن در طول 10 ماه دفاع، مشروع است آن وقت اگر یک خانم به دلیل بی انضباطی در خیابان به مقر پلیس برده شود و در آنجا بر اثر بیماری فوت شود باید تمام دنیا به خروش درآید. امروز وقت آن رسیده است که همه حقوق‌دانان آزادی‌خواه جهان علیه این ظلم فراگیر و نظام ظالمانه غربی با یکدیگر متحد شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شمایی که همه دنیا را برای فوت یک خانم در مقر نیروی انتظامی ما به آتش می‌کشید که هیچ سندی هم مبنی بر قتل او وجود ندارد و هر مقامی هم این موضوع را به عنوان قتل بیان کرده باید تحت تعقیب قرار بگیرد، باید در دادگاه بگویی که موضع تو در قبال قتل 13 هزار زن فلسطینی چیست؟

وی افزود: شما در کنگره خودتان 70 بار برای یک تروریست کودک کش سرپا ایستادید و او را تشویق و ترغیب کردید برای این کارتان در دادگاه پاسخ دهید.

بخشی از سخنان سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سردار نقدی با اشاره به برگزاری دادگاه‌هایی علیه جنایات صورت گرفته ضد ملت ایران مانند دادگاه منافقین و دادگاه شهدای مدافع حرم عنوان کرد: جای‌جای این کشور آثار جنایات آمریکا مشهود است و اینها در حقیقت پرونده‌های مجرمانه آمریکا است.

معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه ما 17000 شهید ترور داریم، اظهار داشت: امروز پاریس مأوای تروریست‌هایی است که مرتکب این جنایت شدند. امروز در آمریکا و برخی کشورها تلویزیون‌هایی وجود دارد که تبدیل به قرارگاه جنگی شده‌اند و در زمان اغتشاشات آموزش جنگ و مقابله با پلیس می‌دادند و افراد را به کشتن و آتش زدن ترغیب می‌کردند؛ اینها باید در دادگاه پاسخ اقداماتشان را بدهند.

وی عنوان کرد: جنایات بسیاری در کشور ما صورت گرفته است که ما از لحاظ حقوقی از کنار آنها عبور کرده‌ایم و باید برای همه آنها پرونده حقوقی تشکیل دهیم.

سردار نقدی تصریح کرد: امروز نظام حقوقی منبعث از تمدن غربی امتحان خود را پس داده است و امروز زمان یک انقلاب بزرگ حقوقی فرا رسیده است.

وی با بیان اینکه برای جنایات انگلیسی‌ها که باعث مرگ میلیون‌ها ایرانی شدند، چه پرونده‌ای درست کردیم؟ تأکید کرد: ما در عرصه حقوقی و قضایی باید برای این‌ها تشکیل پرونده بدهیم و در بسیج حقوق‌دانان باید با تشکیل پرونده برای این ظالم‌ها، آنان را رسوا کنیم.

رژیم صهیونیستی که از انسانیت چیزی نمی‌فهمد

حجت الاسلام خلیلی، معاون اول قوه قضاییه نیز به عنوان سخنران اصلی همایش «مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی» گفت: اعلامیه حقوق بشر می‌گوید رژیم صهیونیستی که از انسانیت چیزی نمی‌فهمد، کرامت دارد! و به لحاظ همین کرامت در یک خیمه گاهی جمع می‌شوند جنایت را می‌شمرند و بر این جنایت کف می‌زدند و شادمان هستند. این مبنایی است که انسان‌ها وقتی جنایت هم می‌کنند کرامت دارند و کسی نمی‌تواند به آن‌ها تعرض کند نه تعرض بلکه آن‌ها را محاکمه کند.
 
 وی افزود: ما امروز با دنیا غرب و با حقوق بشر غربی این فاصله را داریم این ادبیات دینی ماست و ادبیات انسانی و الهی ماست و وقتی مراجعه می‌کنیم و با ادبیاتی مواجه می‌شویم که از انسانیت به دور شد شاهد این همه جنایت می‌شویم نه فقط اسرائیل بلکه همه آن‌هایی که برای او کف می‌زنند با این مبنا جلو می‌روند.

بخشی از سخنان حجت الاسلام خلیلی، معاون اول قوه قضاییه در همایش حقوق دانان بسیجی


 معاون اول قوه قضاییه گفت: باید برای منافقانِ حیوان پرونده قضایی تشکیل می‌دادیم. آمادگی داریم برای دیگر جنایت‌ها نیز پرونده تشکیل بدهیم. 

حجت الاسلام خلیلی بیان کرد: از جامعه حقوق‌دانان بسیجی انتظار داریم فعالانه به این عرصه‌ها ورود کنند.

وی اظهار کرد: در خصوص پرونده‌های دیگر و جنایت‌های مختلف که کار تحقیقاتی آن در حال انجام است و در حال شکل‌گیری است آمادگی داریم تا همانند منافقین، برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شود.

تشکیل اتحادیه حقوقی توسط محور مقاومت امروز یک الزام است

آیت‌الله «عباس کعبی» عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز، یکشنبه 14 مرداد در همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز بسیج حقوقدانان اظهار داشت: روز ۱۴ مرداد را گرامی می‌داریم که دو مناسبت دارد. مناسبت اول، تشکیل دور اول مجلس در سال ۱۲۸۵ هجری شمسی و دوم، روزی است که سازمان کنفرانس اسلامی در سال ۱۳۸۷ به پیشنهاد ایران به عنوان روز حقوق بشر اسلامی تعیین شد.

وی افزود: ما چند نوع قانون اساسی داریم. قانون اساسی اعطایی، که متناسب با نظام های استبدادی و پادشاهی مطلق است. قانون اساسی قراردادی، که مورد توافق ملت و پادشاه است. قانون اساسی مردم سالار که منشاء آن فقط اراده مردم است.

آیت الله کعبی ادامه داد: در جمهوری اسلامی قانون اساسی که امام راحل ایجاد کردند، ناشی از شریعت اسلامی مبتنی بر مردم سالاری است. اما اگرچه تشکیل مجلس شورای ملی موجب محدود شدن اختیارات پادشاه شد ولی در نهایت موجب کودتای خشن رضاخانی شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی عزم و اراده الهی ملت با رهبری امام راحل ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد. ابتدای پیروزی انقلاب جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و کشورهای منطقه اراده‌ای از خود نداشتند.

وی اضافه کرد: امروز هم جهان به دو بلوک تقسیم شده است که بلوک اول، اسلام ناب محمدی با مکتبی اهل بیت که با موضوع محور مقاومت و بلوک دوم، که رو به افول است به سرکردگی آمریکا و اسرائیل است.

بخشی از سخنان آیت‌الله «عباس کعبی» عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری

آیت الله کعبی عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی اول سازمان ملل متحد تاسیس شد تا جلوی جنگهای بعدی گرفته شود که موفق نبودند و جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد. بعد از جنگ جهانی دوم سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی ایجاد شد و تلاش کردند تا ارزش‌های غربی خود را جهانی کرده و فرهنگ و تمدن‌های غرب را نادیده بگیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حال بعد از این سال‌های فراوان چه اتفاقی افتاد؟ نه تنها جلوی جنگ ها گرفته نشد بلکه در قالب نظم نوینی جهانی اصل مسلم دوم مداخله در امور داخلی کشورها را تبدیل به مداخله پیش‌دستانه بشردوستانه کردند. تا در مقابل آن کشورها به صورت هرمی تعریف شدند. در راس هرم آمریکا، سپس کشورهای صنعتی و در پایین سایر کشورها بودند.

وی افزود: بر این اساس جنگ خلیج فارس را ایجاد کردند که کشور ما با رهبری امام خامنه‌ای تمامی نقشه‌های دشمنان را شکست دادند. سپس تلاش کردند جریان بدل انقلاب اسلامی (داعش) را ایجاد کردند که آن هم شکست خورد.

آیت الله کعبی ادامه داد: مقاومت اسلامی امروز به عنوان هنجاری که صلح و دوستی را ایجاد می کند برآمده از انقلاب اسلامی ایران است. ما باید اتحادیه حقوقی محور مقاومت اسلامی را تشکیل بدهیم و اعلامیه حقوق بشر اسلامی یکی از این اقدام های ما می‌تواند باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اعلامیه حقوق بشر اسلامی بر اساس تمامی مذاهب اسلامی است. این یک مدلی است که می توانیم آن را به شکل زنده هم مطرح کنیم. ما هم ماموریت پیدا کردیم که این اقدام را جلو ببریم و البته کارهای ناتمام ما با توجه به مسائل غزه داریم.

وی اضافه کرد: نتانیاهو در آغاز جنگ گفت که نبرد اصلی ما با ایران است و بر این اساس فعالیت اصلی ما باید در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی باشد.

آیت الله کعبی عنوان کرد: ما از الان باید به فکر فلسطین و آینده و دوران پسارژیم صهیونیستی باشیم و علما از امروز باید به فکر باشند. ظرفیت های دیگری داریم که برای طراحی نظام حقوق بین الملل می توانیم از آن استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همانگونه که با استبداد داخلی جنگیدیم باید با استبداد و استکبار جهانی هم مبارزه کنیم. 

وی در پایان گفت: چشم انداز آینده را روشن و همراه با ایمان و امید می‌بینیم و بعد از این اقدامات دشمن پیروزی های بزرگ در راه است و این حق ایران است که به دلیل دست اندازی به میهمان ویژه و تجاوز به حاکمیت حق انتقام داشته باشد و پاسخ‌های مقاومت در راه است.

حقوق دانان در این مراسم در تهران و به صورت ویدئو کنفرانسی در 30 مرکز و 200 مجموعه سراسر کشور با شعار مرگ بر امریکا و اسراعیل با مظلومان و شهیدان و رهبری تجدید میثاق کردند.

خبر در حال بروزرسانی است...

سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور در یک همایش سراسری اعلام کرد: در برابر نقض حقوق بشر اسرائیلی و آمریکایی سکوت نخواهیم کرد و پیگیر یک روند حقوقی جهانی برای خون‌خواهی خواهیم بود.