پخش خاطرات «شهید بابایی» در «پلاک هشت»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهید «عباس بابایی» از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از حماسه‌سازان دوران هشت سال دفاع مقدس است که ۱۵ مرداد سال ۱۳۶۶ در حالی که مسئولیت معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی را بر عهده داشت، به شهادت رسید.

سیما پاتیمار تهیه کننده این هفته برنامه «پلاک هشت» بیان کرد: «شهید بابایی» در طول مدت فعالیت شجاعانه خود، بیش از سه هزار ساعت پرواز با انواع هواپیما‌های شکاری داشت و تنها طی یک سال و نیم، بیش از ۶۰ ماموریت جنگی را با موفقیت کامل به انجام رسانید.

امیر سرلشکر «عباس بابایی» پانزدهم مرداد سال ۱۳۶۶ مصادف با عید قربان با یک هواپیمای دو کابینه F5 در تبریز به اتفاق سرهنگ خلبان «علی‌محمد نادری» (خلبان کابین جلو) عهده‌­دار انجام مأموریت پروازی شد و پس از بمباران مواضع دشمن و انجام ماموریت، مورد اصابت گلوله‌های ضدهوایی قرار گرفته و در سن ۳۷ سالگی به شهادت رسید.

وی افزود: به همین مناسبت در برنامه دوشنبه 15 مرداد در بخشی از برنامه با خانواده و همرزمان این شهید والامقام گفت و گو خواهیم کرد.

پاتیمار در پایان افزود: با توجه به هفته های ایرانی و سفر به استان «چهارمحال بختیاری» یادی از شهدای این استان خواهیم داشت.

گفتنی است «پلاك هشت» این هفته به تهیه كنندگی سیما پاتیمار و اجرای فیروزه آدابی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11:15 از رادیو ایران پخش می شود.

برنامه «پلاك هشت» دوشنبه ۱۵ مرداد، همزمان با سالروز شهادت «شهید عباس بابایی»، در بخشی از برنامه خاطراتی از خانواده و دوستان این شهید بزرگ را پخش می‌كند.