توجه مسئولانه به جایگاه خبرنگاری شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار کرد: هر ساله شاهد جلسات متعدد و همایش‌های خوبی به پاس زحمات بی‌دریغ خبرنگاران هستیم لازم است که قدردانی از خبرنگاران و خانواده بزرگ رسانه در سراسر کشور همراه با اثبات مفهوم حقیقی جایگاه والای خبرنگاری باشد.

وی افزود: خبرنگارانی که از جنس مردم و دغدغه‌مند هستند، اهتمام به رفع مشکلات آنان، زمینه‌ساز تربیت نیروی خبرنگار تراز انقلاب خواهد بود.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر بیان کرد: توجه مسئولانه به جایگاه خبرنگاران و هدف‌گذاری برای تربیت نیروی جوان انقلابی در حیطه خبرنگاری و رفع مشکلات مادی و معنوی آنها، به معنای دیده شدن خبرنگار تراز انقلاب اسلامی است و در واقع عبور از موانع در مسیر شتابنده تاثیرگذاری کار خبری در سطح بین‌المللی است.

منصوری گفت: خبرنگار تراز انقلاب باید مسلح به سلاح علمی باشد؛ در حقیقت توانمند کردن آنها در میدان جنگ رسانه‌ای حق و باطل اولین گام موثر است.

وی توضیح داد: امروز غول رسانه‌ای غرب توانسته در تغییر افکار اجتماعی، تاثیر گذاری طولانی مدت را بر اندیشه‌های جامعه بشری داشته باشد.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر بیان کرد: تغییرات داده‌های خبری بر اندیشه‌ها، توانسته علاوه بر انتقال قدرت سیاسی؛ راهبری فرهنگی را هم مطابق سلایق خود اداره کنند و به فرمایش رهبر فرزانه و حکیم انقلاب توانمندی رسانه تا بدانجا است که می‌فرمایند: «جای شهید و جلاد عوض نشود».

منصوری ادامه داد: امروز در برخی از محافل سیاسی و سازمان‌های نفاق، تلاش می‌شود که جلاد را به جای شهید و شهید را جلاد معرفی کنند.

وی گفت: اگربپذیریم امروز در یک جنگ ترکیبی قرار داریم و جبههٔ باطل توانسته با ابزار نرم‌افزاری فرزندان اسلام را یکی پس از دیگری به شهادت برساند و کنگره شیطان بزرگ (آمریکا) نتانیاهو جنایت پیشه قرن را مورد تشویق قرارمی‌دهد، ضروری است که ساماندهی و سازماندهی برای مقابله با رسانه‌های معاند را جدی گرفت و اقدام عاجل صورت پذیرد.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر ابراز کرد: از سوی دیگر، برای تربیت خبرنگار تراز انقلاب اسلامی، نیازمند به پیش فرض‌های راهبردی داریم؛ اولین گام توانمندسازی خبرنگاران در میدان علم و حرفه خبرنگاری است، تا با استفاده دقیق و به موقع از خبر و پردازش متناسب خبر اجتماعی، سیاسی با بهره‌گیری لازم و مناسب با اهداف ملی با بی‌طرفی کامل در گزارش خبری و یا با انتقاد منصفانه و واقع گرایانه؛ بخشی کوچکی از رسالت خبرنگاری را جامعه عمل بپوشاند.

منصوری گفت: هرساله در سالروز شهادت، شهید صارمی به نقش شهید صارمی اشاره می‌شود اما به رسالت خون شهید صارمی و صدها شهید خبرنگاری که بی‌رحمانه در جنگ‌های نظامی به شهادت رسیده و می‌رسند کمتر پرداخته می‌شود.

وی افزود: دنیای بی‌رحم رسانه استکباری در جنگ ترکیبی با رویکرد تفکر لیبرالیستی هزاران کودک و زن و جوان و پیر را با رسانه ضد انسانی و تبلیغ و تهییج کاذب فرهنگ لیبرالیزم می‌کشد و کمترین بهایی را هم پرداخت نمی‌کند. شهید صارمی توانست با شهادتش؛ چهره تفکر ارتجاعی وابسته به سیاست گذاران غربی و امریکای جنایت‌پیشه را افشاء کند.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر ادامه داد: در حقیقت دشمن‌شناسی و افشاء چهره دشمن اولین گام رسالت خبرنگار تراز انقلاب اسلامی است و به فرموده مقام معظم رهبری: «باید دشمن را شناخت، شیوه و سمت‌وسوی کار دشمن را دانست و بهنگام، بوقت با هر وسیله‌ای که در اختیار من و شما هست، در مقابل او باید ایستاد».

منصوری بیان کرد: امروز بزرگترین رسالت خبرنگاران انقلابی، دشمن‌شناسی است، پیام‌رسانی پیام شهدا در جامعه است، امیدآفرینی برای آینده انقلاب اسلامی،خنثی‌سازی برنامه‌های شیطان بزرگ و ایادی خارجی و منافقین داخلی آنان است.

وی گفت: مسئولیت گراسنگ خبرنگاران تبیین پیام شهدا و اثربخش نمودن شهادت آنها در جامعه است؛ پیام شهدای خبرنگار و شهیدان جبهه مقاومت تابلوی زیبایی را در برابر دیدگان جامعه خبری به نمایش گذاشته است.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر افزود: امروز در غزه اسرائیل چهره حکومت ظالمانه یزیدی را به نمایش گذاشته و امریکا که دستش به خون مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت آغشته است با زر و زور و تزویر رسانه بدنبال فریب افکار عمومی است.

منصوری توضیح داد: امروز کار خبری و خبرنگاری به معنای حضور، در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام است و گرامیداشت روز خبرنگار باید راهبردی برای شناخت هر چه بیشتر حیطه سترگ مسئولانه خبرنگار تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی گفت: افشاء چهره خبیث امریکا و کشورهای غربی یک جهاد واقعی است که می‌تواند درس دشمن‌شناسی را برای نسل جوان به همراه داشته باشد.

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر افزود: متاسفانه نگاه سیاسی بر جامعه خبری در دولت‌ها باعث شده تا خبرنگاران نتوانند به وظایف و رسالت خبری خود، نقش راهبردی داشته باشند.

منصوری تاکید کرد: توقع به حق از جامعه نخبگانی خبرنگاران آن است که پیام‌رسان امید و نشاط و چشمان تیزبین آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و حلقه اتصال بین واقعیت‌های موجود به وضعیت مطلوب جامعه انقلابی باشند! رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و رفع موانع بر سر راه آنان نیازمند همت انقلابی است.

وی گفت: مشکلات اساسی خبرنگاران و اهالی رسانه در استان سالهاست که باعث عدم استقلال فکری، سیاسی، اجتماعی را فراهم آورده است و همین امر باعث شده تا روحیه مطالبه‌گری افول و یا به دست فراموشی سپرده شود.

منصوری؛ بررسی راهکارهای اجرایی برای رسیدن به استقلال همه‌جانبه برای جامعه خبری تراز انقلاب اسلامی را نیازمند حمایت جدی و دلسوزانه مدیران کشور دانست. 

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر گفت: فریاد خبرنگاران توجه مسئولانه به جایگاه خبرنگاری است، مشکلات اساسی در این بخش سالهاست زمینه عدم استقلال فکری، سیاسی، اجتماعی را فراهم آورده است.