ساروی: مدال طلایم تقدیم به مردم ایران؛ از الکسانیان انتقام گرفتم/ حسین‌زاده: زجر کشیدیم تا به این طلا برسیم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ محمدهادی ساروی، المپین وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پس از برتری مقابل رقبایی از آمریکا، قرقیزستان و مصر، در مبارزه فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف آرتور الکسانیان، قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان رفت که با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی و اولین مدال طلای کاروان ورزش ایران در این دوره از بازی‌های المپیک دست یافت.

پس از کسب این مدال طلا کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی و مربی تیم ملی صحبت کردند.

ساروی: مدال طلایم تقدیم به مردم ایران

هادی ساروی پس از برتری در دیدار نهایی وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی مقابل آرتور الکسانیان و کسب نخستین مدال طلای کاروان ورزشی ایران اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که الکسانیان را بردم. با این برد، جبران همه شکست‌های قبل مقابل الکسانیان را کردم.

قهرمان المپیک پاریس در مورد گرفتن انتقام سه شکست قبلی از الکسانیان عنوان کرد: بهترین جای ممکن الکسانیان را بردم و شکست‌های قبلی را فراموش کردم.این مدال را به همه ملت ایران تقدیم می‌کنم.

کشتی به فرهنگ مردم مازندران گره خورده است

نشست خبری مدال‌آوران وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس پس از مراسم اهدای مدال با حضور محمد هادی ساروی قهرمان المپیک کشورمان و نفرات برنزی پ در غیاب آرتور الکسانیان برگزار شد.

محمدهادی ساروی در این نشست خبری عنوان کرد: خدا را شکر توانستم اولین مدال طلای کاروان ایران را کسب کنم. به همه مردم عزیز تبریک می‌گویم و خیلی خوشحالم آن چیزی که حق‌ مردم ایران است را به آنها دادم.

وی در مورد احساس خود پس از جبران 3 شکست گذشته عنوان کرد: به نظر خودم شیرینی برد آنقدر است که تلخی 3 باخت  راجبران کند. الکسانیان قهرمان بزرگی است و برای او احترام زیادی قائل هستم. این چهارمین مدال او است و خیلی خوشحالم دوباره با او کشتی گرفتم و توانستم به برتری برسم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آلمانی در مورد جشن گرفتن مردم مازندران پس از قهرمانی او و دلیل این توجه مردم مازندران به کشتی گفت: از مازندران و جایی می‌آیم که مهد کشتی ایران است و همه عاشق کشتی هستند. کشتی به فرهنگ مردم استان من گره خورده و این خیلی با ارزش است.  جا دارد از آنها تشکر کنم که به من حس خوب دادند تا توانستم این مدال را برای آنها کسب کنم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تاجیکستانی که مردم این کشور پیگیری کشتی‌های او هستند، گفت: از مردم تاجیکستان ممنون هستم که خیلی به من لطف دارند و همزبان ما هستند. امیدوارم ورزشکاران تاجیکستان بتوانند در میادین بین‌المللی افتخارآفرینی کنند.

حسین‌زاده: زحمت و زجر کشیدیم تا به این طلا برسیم

حسین حسین‌زاده مربی تیم کشتی فرنگی پس از کسب نشان طلای کاپیتان تیم ملی کشتی با چشمانی اشک‌بار اظهار داشت: ۲ سال تمام از ساعت ۶ صبح در اردو بودیم. در خصوص امین کاویانی نژاد یک خانواده به پای او نشسته بود که پدر به بچه‌اش اینقدر محبت نمی‌کند. شب و روز در کنار هم بودیم. هر روز ضربان می‌گرفتیم تا ضربان امین اگر ۵۷ بود و نمی گذاشتیم بالاتر برود. امین کاویانی‌نژاد و مهدی محسن‌نژاد حقشان مدال بود. سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی زحمت زیادی کشیدند. این اشک چند ساله است و ما زحمت و زجر کشیدیم تا به این مدال طلا برسیم.

وی در خصوص رقابت فینال کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد برابر نماینده ارمنستان گفت: آرتور روباه مکار و زرنگ است. این طلا را با جنگ بردیم.

حسین زاده خاطر نشان کرد: ما در المپیک 4 مدال داریم که با جنگ و زحمت به‌آن رسیدیم. این مدال را نثار روح پاک شهدا، مردم عزیز کشورم و جامعه کشتی تقدیم می‌کنم. از علیرضا دبیر تشکر می‌کنم که حتی فشار این بازی چند بار با او را نیز با حالت سکته مواجه کرد.

کاپیتان تیم ملی و مربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از کسب نشان طلای وزن ۹۷ کیلوگرم صحبت کردند.