افزایش تردد زائرین از پایانه مرزی تمرچین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از افزایش تردد زائرین اربعین از پایانه مرزی تمرچین خبر داد و اظهار کرد: طی ۶ روز گذشته، بیش از ۲۳ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین عبور کرده‌اند، این پایانه یکی از ۶ پایانه اصلی تردد زائرین اربعین در کشور است و امسال نیز در خدمت زائرین ابا عبدالحسین خواهد بود.

وی ادامه داد: از ۱۶ تا ۲۱ مرداد امسال، بیش از ۲۳ هزار زائر ایرانی و خارجی از این پایانه عبور کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

دست‌نشان با تأکید بر اینکه این مرز به لحاظ آب‌وهوا بهترین مرز برای زائرین اربعین حسینی است، افزود: از ابتدای طرح تردد زائرین اربعین حسینی، بیش از ۱۰ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین به سمت عتبات‌عالیات خارج و بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ زائر نیز وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: در تاریخ ۲۰ مرداد با تردد ۴۵۳۲ زائر، بیشترین میزان تردد زائرین در پایانه مرزی تمرچین بوده است.

دست‌نشان ادامه داد: در این مدت، هیچ‌کدام از رویه‌های مرزی شامل تردد مسافران عادی و ناوگان ترانزیتی تعطیل نشده و به‌صورت روان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مرز تمرچین، یکی از مرزهای مهم بین ایران و عراق، نقش کلیدی در تردد زائران اربعین حسینی دارد گفت: مرز تمرچین به‌عنوان یکی از مسیرهای بسیار خوب برای تردد زائران شناخته شده و آمادگی کامل برای پذیرایی از زوار اربعین را دارد. تمهیدات لازم برای تردد روان زائران در نظر گرفته شده و با همکاری مسئولان محلی و استانی، انتظار می‌رود که امسال نیز شاهد یک تردد منظم و بی‌دغدغه باشیم.

دست‌نشان با تأکید بر اینکه این مرز به لحاظ آب‌وهوا بهترین مرز برای زائرین اربعین حسینی است یادآور شد: باتوجه‌به افزایش چشمگیر تعداد زائران و تمهیدات انجام شده، مرز تمرچین آماده است تا نقش مهمی در تسهیل تردد زائران اربعین حسینی ایفا کند. امید است که با همکاری مسئولان و برنامه‌ریزی‌های دقیق، زائران بتوانند با آرامش و امنیت به زیارت امام حسین (ع) مشرف شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش تردد زائرین اربعین از پایانه مرزی تمرچین خبر داد.