۰ تا ۱۰۰ ساخت انبار با ساندویچ پانل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این مقاله به بررسی کامل و ۰ تا ۱۰۰ ساخت انبار با استفاده از ساندویچ پانل می‌پردازیم. در تمام نقاط کشور شاهد پروژه‌های متعدد ساخت انبار با ساندویچ پانل هستیم. در برخی از این پروژه‌ها عدم طراحی درست جزئیات و یا عدم آشنایی سازندگان با مراحل اجرایی موجب طولانی شدن فرآیند ساخت‌وساز می‌شود. اگر تمام مرحله‌ها به درستی برنامه‌ریزی شوند و به ترتیب اجرا گردند بازدهی اقتصادی پروژه به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

ساخت انبار در مقایسه با احداث اکثر کاربری‌های دیگر فرآیند ساده‌تری دارد. اما کارایی انبارها و حفظ کیفیت محصولاتی که در داخل آنها نگهداری می‌شوند وابسته به مصالح مورد استفاده در ساخت انبار و همچنین اجرای درست تمام بخش‌ها است. انواع گوناگونی از متریال را می‌توان به منظور احداث انبارها به کار گرفت که ساندویچ پانل در قیاس با سایر انتخاب‌ها گزینه‌ی کارآمدتری به حساب می‌آید.

مراحل ساخت انبار با ساندویچ پانل

مرحله‌بندی و فازبندی پروژه‌های ساختمانی نقشی موثر در افزایش بهره‌وری عملیات ساخت‌وساز دارد و بدین ترتیب از اتلاف وقت و سرمایه جلوگیری می‌شود. مراحل ساخت انبار با ساندویچ پانل دیواری و سقفی شامل ۵ بخش می‌باشند. این پنج مرحله در احداث تمام انبارها با هر ابعاد و کاربری مشترک هستند. البته بسته به شرایط ممکن است برخی جزئیات مراحل در پروژه‌های مختلف متفاوت باشند.

آماده سازی زمین

پیش از هر اقدام دیگر باید از خاک زمین نمونه‌برداری انجام داد. جنس خاک و بافت بستر زمین باید در زمان انتخاب نوع فونداسیون مد نظر قرار گیرند. در صورت لزوم باید اطراف سایت را کانال‌کشی نمود و آبهای سطحی را به گونه‌ای هدایت کرد که در پای زیرسازی ساختمان جمع نشوند. آماده سازی زمین مرحله‌ای بسیار مهم در ساخت انبار با ساندویچ پانل است.

ساخت اسکلت فلزی

برای احداث سازه انبارها می‌توان از عناصر فلزی یا تیر و ستون‌های بتنی بهره گرفت. اسکلت فلزی همخوانی بیشتری با شرایط پروژه‌های متوسط و وسیع دارد و به منظور پوشاندن سقف‌های وسیع بدون نیاز به ستون‌های میانی مناسب‌تر است. در این شکل از سازه سقف معمولاً دارای فرم خرپایی می‌باشد و از عناصر و قطعات فلزی تشکیل می‌شود.

نصب ساندویچ پانل دیواری

پنل ساندویچی دیواری مستقیماً به تیرهای اصلی سازه متصل نمی‌شود. برای ساخت انبار با ساندویچ پانل دیواری ابتدا باید زیرسازی با استفاده از پروفیل‌های قوطی و ناودانی اجرا گردد. پروفیل‌ها در فواصل معین به هم متصل شده و در گوشه‌ها به اسکلت وصل می‌شوند. پانل‌های دیواری در لبه‌ها دارای شکاف و زبانه می‌باشند و پیچ‌هایی بلند دو پانل را به هم و به زیرسازی متصل می‌کنند.

نصب ساندویچ پانل سقفی

با استفاده از پنل ساندویچی سقفی می‌توان بام یک انبار با ۱۰۰۰ مترمربع زیربنا را در کمتر از دو روز اجرا نمود. انبارها معمولاً ارتفاع بلندی دارند و از همین رو نصب ساندویچ پانل سقفی در ارتفاع زیاد حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و برای به حداکثر رسیدن سرعت و بازدهی، فرآیند نصب باید توسط نصابان باتجربه انجام شود. جزئیات کامل نصب پنل‌ها در سایت ماموت ساختمان قابل مشاهده است.

آب بندی و عایق بندی

آخرین مرحله از ساخت انبار با ساندویچ پانل آب بندی و عایق بندی است. پنل ساندویچی سقفی و دیواری عایق حرارت هستند اما درز‌های سطح جداره به خصوص در گوشه‌ها اگر به طور کامل پوشش داده نشوند موجب افت کارایی دیوارها و سقف می‌شوند. به منظور عایق بندی و آب بندی جداره‌های پنلی باید از فلاشینگ‌ها، اکسسوری‌ها و متعلقات خاصی بهره گرفت.

مزایای ساخت انبار با ساندویچ پانل

هر یک از مصالحی که در احداث انبارها کاربرد دارند دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود هستند. پنل ساندویچی در مقایسه با مصالح بنایی و همچنین سایر متریال‌های صنعتی مزیت‌های بیشتری دارد. مهم‌ترین مزایای ساخت انبار با ساندویچ پانل عبارت‌اند از:

  • کاهش تأثیر نوسانات محیط بیرون بر روی دمای فضای داخلی
  • کم شدن زمان مورد نیاز برای اجرا و به بهره‌برداری رساندن پروژه
  • کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی
  • امکان توسعه و گسترش فضایی با تغییر مکان جداره‌های پانلی
  • افزایش مساحت مفید داخلی به علت ضخامت اندک جداره‌ها
  • حفظ اقلام ذخیره شده از آسیب‌های حشرات و موجودات موذی

کاربردهای انبار با ساندویچ پانل

انبار ساخته شده با ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری به منظور ذخیره‌سازی و نگهداری از انواع گوناگونی از کالاها کاربرد دارد. کارخانه‌ها برای حفظ تولیدات خود از آسیب پیش از عرضه به بازار و کشاورزان به منظور ذخیره محصولات کشاورزی به انبارهای کوچک و بزرگ نیاز دارند. انبارها گاه در کنار کاربری‌های دیگر احداث می‌شوند و گاه در قالب سازه‌ای مستقل هستند.

نکات مهم در ساخت انبار با ساندویچ پانل + محاسبه متراژ ساندویچ پانل

در زمان ساخت انبار با ساندویچ پانل باید به چندین نکته توجه داشت. تمام مراحل کار و جزئیات اجرایی باید دقیقاً مطابق با نقشه‌های فاز دو انجام شوند. هیچ بخشی از عملیات ساخت‌وساز نباید بدون هماهنگی با تیم مهندسی تغییر داده شود. از طرف دیگر برای اطمینان از امنیت نصابان و سایر نیروهای حاضر در محل باید تمام نکات ایمنی و ضوابط مصوب رعایت شوند.

برای محاسبه متراژ ساندویچ پانل وارد این لینک شوید و سپس از این جا میتوانید از ابزار محاسبه متراژ استفاده کنید:

در این صفحه ابتدا نوع سقف انبار خود را از گزینه‌های زیر انتخاب کنید.

  • شیروانی
  • تک شیب
  • منحنی
  • صاف
  • سایر

سپس متراژ انبار. در این بخش مساحت سازه (انبار) خود را وارد کنید تا در نتایج محاسبه متراژ ساندویچ پانل، اطلاعات دقیق‌تری را دریافت نمایید.

  • طول انبار
  • عرض انبار
  • ارتفاع کناری انبار
  • ارتفاع تاج انبار
  • ارتفاع دیوارچینی انبار

بهترین نوع پنل ساندویچی برای اجرای انبار

شرایط اقلیمی محل احداث پروژه مهم‌ترین فاکتور در تعیین بهترین نوع پنل ساندویچی برای اجرای انبار است. میانگین دما در فصول مختلف و میزان رطوبت نسبی در هر منطقه جغرافیایی متفاوت هستند. در مناطقی که بالا بودن رطوبت ممکن است باعث ایجاد آسیب بر روی جداره شود باید از ساندویچ پانل دیواری و سقفی آلوزینک استفاده نمود.

ضخامت پنل‌ها باید بر مبنای میانگین درجه حرارت منطقه تعیین گردد. در مناطق معتدل می‌توان از انواع نازک‌تر ساندویچ پانل بهره گرفت. جنس فوم عایق وابسته به نوع کالاهایی است که باید در انبار نگهداری شوند. در مواردی که کالاها قابل اشتعال باشند و احتمال بروز و گسترش آتش‌سوزی وجود داشته باشد فوم‌های ضد حریق از جمله فوم پلی ایزوسیانورات بهترین انتخاب هستند.

هزینه ساخت انبار با ساندویچ پانل

با توجه به اینکه هر یک از انواع پنل ساندویچی قیمت متفاوتی دارند هزینه ساخت انبار با ساندویچ پانل رقمی ثابت و مشخص نیست. علاوه بر نوع متریال عوامل دیگری از جمله ابعاد، طرح سازه، جنس متعلقات و مهارت نصابان نیز بر مجموع هزینه‌ها تأثیر می‌گذارند.

شرکت ماموت ساختمان سابقه طراحی و احداث انبارهای بزرگ و کوچک را با به‌صرفه‌ترین هزینه ممکن دارد. کارفرمایان گرامی می‌توانند جهت مشاهده پروژه‌های ساخت انبار با ساندویچ پانل از سایت ماموت ساختمان دیدن فرمایند.

در این مقاله به بررسی کامل و ۰ تا ۱۰۰ ساخت انبار با استفاده از ساندویچ پانل می‌پردازیم. در تمام نقاط کشور شاهد پروژه‌های متعدد ساخت انبار با ساندویچ پانل هستیم.