بهترین فیلم های اکشن جدید آمریکایی دوبله فارسی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم اکشن همیشه پرطرفدار است و تعداد کارگردان‌هایی که وقت، انرژی و هزینه زیادی صرف می‌کنند تا یک فیلم خوب بسازند، کم نیست. هرساله فیلم‌های زیادی در این ژانر با متدهای فیلم برداری روز دنیا تولید و پخش می‌شود. برخی از این کارها آن‌چنان خوب پیش می‌رود و مورد استقبال قرار می‌گیرد که در خبرش در جهان می‌پیچد. گاهی اوقات نیز یک پروژه با شکست روبرو می‌شود و ضررهایی چند میلیون دلاری به بار می‌آورد.

در سال 2024 نیز فیلم‌هایی از این ژانر پر طرفدار تولید شده یا در دست تولید هستند، که در این مقاله قصد داریم به لیست فیلم اکشن جدید آمریکایی دوبله فارسی بپردازیم

فیلم Code 8: Part 2

کد 8 قسمت دوم یک فیلم اکشن علمی تخیلی ابرقهرمانی محصول کانادا که در سال 2024 به کارگردانی جف چان ساخته شده است. جف چان فیلم‌نامه را با کمک کریس پاره، شرن لی و جسی لاورکامب نوشته است. فیلم کد 8 قسمت اول در سال 2019 منتشر شد که طرفداران زیادی داشت و همین امر باعث شد که کارگردان آن به فکر ساخت قسمت دوم این فیلم باشد که سر انجام سال 2024 این فیلم در دنباله کد 8، 2019 ساخته و در 28 فوریه 2024 در نتفلیکس منتشر شد.

فیلم اکشن کد 8 قسمت دوم در شهری به اسم لینکلن تخیلی اتفاق میافتد، جایی که تنها 4 درصد از جمعیت این شهر توانایی‌های خارق‌العاده‌ای دارند. داستان این فیلم درباره یک دختر نوجوان است که برادر کوچک‌ترش به دست افسران پلیس فاسد کشته می‌شود. او تصمیم می‌گیرد که در مقابل فساد و نا عدالتی ایستادگی کند و پس از تبدیل به یک شاهد پنهان، با کمک یک خلاف‌کار سابق و شریک جنایتکار سابقش، به مبارزه با افسران فاسد پرداخته و به دنبال گرفتن حق برادرش می‌گردد. به طور کلی اگر قصد تماشا کردن یک فیلم اکشن جدید آمریکایی دوبله فارسی را دارید ما این فیلم جذاب را پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم Road House 2024

فیلم کافه بین راهی یک فیلم آمریکایی در ژانر اکشن است که در سال 2024 با کارگردانی داگ لیمان ساخته شده است. تهیه کننده آن جوئل سیلور همان تهیه کننده فیلم 1989 است به همین دلیل می‌توان گفت که این فیلم یک بازنگری از فیلم 1989 است.

اولین نمایش این فیلم در 8 مارس 2024 در مراسم SXSW (جنوب از جنوب غربی) به عنوان فیلم شب افتتاحیه بود که سرانجام در 21 مارس 2024 توسط آمازون ام‌جی‌ام استودیوز در پرایم ویدیو منتشر شد. داستان این فیلم اکشن در مورد یک مبارز سابق یو اف‌ سی است که در کافه‌ای در کنار جاده‌ای در فلوریدا مشغول به کار است و اتفاقاتی که در آنجا رخ می‌دهد. در این فیلم ستاره‌هایی همچون

جیک جیلنهال، دانیلا ملچیور، بیلی مگنوسن، جسیکا ویلیامز، ژواکیم دی آلمیدا، کانر مک‌گرگور و غیره به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Under Paris 2024

فیلم زیر پاریس (به فرانسوی Sous la Seine) یک فیلم در ژانر اکشن و ترسناک است. این فیلم اکشن محصول فرانسه و در سال 2024 به کارگردانی خاویر گنس و با همکاری یانیک داهان، مود هیوانگ، یائل لانگمن و اولیویه تورس است. برنیس بژو نقش یک زیست شناس دریایی غمگین را بازی می‌کند وقتی که یک کوسه غول پیکر در رود سن ظاهر می‌شود به اجبار با گذشته غم انگیز خود روبرو شده و پاریس را از حمام خون نجات می‌دهد.

بودجه‌ای که برای ساخت این فیلم استفاده شده است 19.6 میلیون یورو است که در نهایت این فیلم در 5 ژوئن 2024 توسط کمپانی نتفلیکس اکران شد. در همان ابتدا نقدهای متفاوت و مثبتی روی این فیلم انجام گرفت و بعضی از منتقدان آن را با فیلم‌های دیگر مقایسه می‌کردند.

طبق داستان این فیلم در تابستان 2024 پاریس برای اولین بار میزبان مسابقات جهانی تریاتلون روی رودخانه‌ی سن می‌شود. سوفیا، یک دانشمند باهوش، از میکا، یک فعال محیط‌زیست جوان، می‌فهمد که یک کوسه بزرگ در عمق رودخانه شنا می‌کند و آن‌ها برای جلوگیری از کشتار گسترده مجبور می‌شوند به همراه پلیس دریایی پاریس به مبارزه با آن کوسه بروند.

فیلم Rebel Moon – Part Two: The Scargiver

فیلم ماه سرکش (قسمت دوم: زخم زننده) نیز در ژانر اکشن با فضایی حماسی و با کارگردانی زک اسنایدر در سال 2024 ساخته شده است. داستان این فیلم از فیلم‌نامه‌ای الهام گرفته است که او با همکاری کرت جانستاد و شی هاتن آن را نوشته‌اند. قسمت اول این فیلم در سال 2023 تولید و پخش شد که مورد توجه تعداد زیادی از منتقدان قرار گرفت. پس از آن کارگردان اقدام به ساخت قسمت دوم کرد که سرانجام در 12 آوریل 2024 پس از اکران محدود در سینماهای ایالات‌متحده توسط کمپانی نتفلیکس منتشر شد.

داستان این فیلم در ماه ولد اتفاق میافتد در آنجا که کورا به همراه خدمه جنگجویان تلاش می‌کنند تا به کشاورزان کمک کنند که از خانه هایشان در برابر دنیای مادر محافظت کنند. هردو قسمت این فیلم پس از اکران با انتقادهای منفی زیادی روبرو شدند.

به دلیل هیجان زیادی که در فیلم اکشن وجود دارد، این ژانر همیشه طرفداران زیادی داشته و خواهد داشت. اکثر فیلم‌هایی که در کشورهای اروپایی و آمریکا تولید می‌شوند در این ژانر قرار دارند و این کشورها سرمایه گذاری زیادی در این زمینه می‌کنند. جرئت می‌توانیم بگوییم که جمله فیلم اکشن دوبله فارسی یکی از بیشترین جملاتی است که توسط ایرانیان در گوگل سرچ می‌شود. این نشان می‌دهد که تعداد طرفداران ژانر اکشن در ایران نیز زیاد است.

فیلم اکشن همیشه پرطرفدار است و تعداد کارگردان‌هایی که وقت، انرژی و هزینه زیادی صرف می‌کنند تا یک فیلم خوب بسازند، کم نیست. هرساله فیلم‌های زیادی در این ژانر با متدهای فیلم برداری روز دنیا تولید و پخش می‌شود.