افزایش ۱۵ درصدی تردد در جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین/ اختصاص ۴۶ درصد ترددها به مرز مهران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ سیاوش محبی با اشاره به طرح ترافیکی پلیس راهور برای راهپیمایی اربعین حسینی اظهارکرد: این طرح که از تاریخ ۱۶ مرداد آغاز شده و تا روز ششم شهریور ادامه خواهد داشت یکی بزرگترین طرح‌های ترافیکی و ماموریت‌های پلیس راهور است و از این رو شاهد حجم بسیار زیاد ترددها به سمت مرزهای اربعینی هستیم. امسال از ۱۶ تا ۲۳ مردادماه بیشترین تردد و خروج از مرز زمینی مربوط به مرز مهران با ۴۶ درصد بوده است.

جانشین پلیس راه راهور فراجا گفت:  به نسبت سال گذشته حجم کل ترددها در جاده‌های منتهی به مرزهای ایلام، کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی ۱۵ درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که تردد به سمت استان‌های مرزی در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰مرداد  به اوج خود برسد.

محبی با اشاره به موج بازگشت زائرین اربعین حسینی(ع) نیز گفت: ما سه پیک برای ورود زائرین به کشور خواهیم داشت که در تاریخ‌های ۳۱مرداد، سوم و پنجم شهریور خواهد بود. البته سال گذشته یک روز مانده به اربعین حسینی شاهد بیشترین ورود زائرین عزیز به کشور بودیم.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در روزهای ۲۶ تا ۳۱ مرداد ماه نیز شاهد تلاقی در موج سفرهای رفت و برگشت زائرین عزیز در محورهای مواصلاتی به مرزهای اربعینی باشیم.

جانشین پلیس راه راهور فراجا در خصوص تصادفات رانندگی در ایام طرح ترافیکی اربعین حسینی  نیز گفت:  از ۱۶ تا ۲۳ مردادماه بیشترین علل تصادفات رانندگی عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز بوده است.

جانشین پلیس راه راهور فراجا از تردد ۴۶ درصدی زائرین اربعین حسینی از مرز مهران خبرداد.