پیام انقلاب اسلامی را از کربلا مخابره می‌کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار ملک شاهکوهی در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما»، ضمن تسلیت ایام محرم و بیان اهمیت این ایام در تاریخ اسلام، گفت: حضور میلیونی مردم از سراسر جهان در مراسم اربعین، به‌عنوان یک واقعه بزرگ تاریخی، بعد از واقعه کربلا، نمود بارز از عزم و ایمان مسلمانان جهان به اهل‌بیت علیهم‌السلام است. این تجمع عظیم و بی‌نظیر، نه‌تنها یک مراسم دینی، بلکه یک حرکت جهانی است که پیام وحدت و مقاومت را به دنیا مخابره می‌کند.

 وی افزود: خداوند متعال مزد انقلاب اسلامی ایران را که با ریختن خون‌های پاک و جان‌فشانی‌های بی‌شمار به پیروزی رسید، با باز شدن راه کربلا و امکان حضور آزادانه و میلیونی مردم در این مسیر، عطا کرد و این مسیر نه‌تنها به ما امکان ادای دین به شهدا و امام حسین (ع) را می‌دهد، بلکه باعث گسترش و نفوذ پیام انقلاب اسلامی در جهان شده و نقش مهمی در ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی دارد.

 ملک‌شاهکوهی در ادامه به تأثیرات بین‌المللی این حرکت اشاره کرد و گفت: سرنگونی صدام حسین که به دنبال تبدیل شدن به حاکم مطلق اعراب بود و در این راه با حمایت آمریکا و دیگر هم‌پیمانان خود ۸ سال با ایران جنگید، یکی دیگر از الطاف الهی بود و این امر نشان داد که چگونه قدرت‌های استکباری نمی‌توانند اراده ملت‌های مستقل را بشکنند و سرانجام خود توسط همان هم‌پیمانانشان به سرنگونی کشیده شدند.

 فرمانده سپاه نینوا با تأکید بر اهمیت مسیر قدس و ارتباط آن با کربلا، تصریح کرد: همان‌طور که امام راحل (ره) به‌درستی فرموده بود که راه قدس از کربلا می‌گذرد، اکنون می‌بینیم که چگونه این پیش‌بینی حکیمانه محقق شده است. حضور پرشور مردم در مراسم اربعین و وقایع اخیر، گواه روشنی بر تحقق این فرموده امام است و نشان‌دهنده زنده‌بودن روح مقاومت و مبارزه در میان مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است.

 وی در پایان افزود: این حرکت جهانی که هر ساله گسترده‌تر و پرشورتر از قبل برگزار می‌شود، بیانگر آن است که پیام انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام حسین (ع) مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و به گوش تمام ملت‌های آزادی‌خواه جهان رسیده است و این راه، راهی است که نه‌تنها مسلمانان، بلکه تمام کسانی که به دنبال عدالت و آزادی هستند، به آن ملحق خواهند شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: این حرکت جهانی(راهپیمایی اربعین) که هر ساله گسترده‌تر و پرشورتر از قبل برگزار می‌شود، بیانگر آن است که پیام انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام حسین (ع) مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و به گوش تمام ملت‌های آزادی‌خواه جهان رسیده است