از کربلا تا مشهد همراه با رادیو ایران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبكه رادیویی ایران، مهدی رستمی مدیر گروه معارف و تاریخ ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی از اعزام یك گروه برنامه ساز به سرزمین كربلا برای ساخت برنامه های اربعین رادیو ایران خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: برنامه «چهل پرده اشک» از 2 تا 4 شهریور، همزمان با اربعین حسینی با محوریت راز عدد چهل و شرح اجمالی بر چهل منزل كه به كاروان اسرای حسینی گذشت و تجدید دیدارشان با شهدا در دو نوبت صبح ساعت9:00 و عصر ساعت 18:15 از بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود.

وی ادامه داد: برنامه «حسینیه ایران» نیز در تاریخ 3 و 4  شهریور، ساعت ۲۲:۰۰ از كربلای معلی، حسینیه‌ای برای جا ماندگان  از زیارت امام حسین(ع) و عاشقان ابا عبدالله می شود و دل ها را روانه بین الحرمین می كند.

مدیر گروه معارف و تاریخ اظهار داشت: در ادامه از ویژه برنامه دیگر این گروه به نام «مسیر عاشقی» خبر داد و گفت: طی قرن‌ها پیاده‌روی اربعین به‌ویژه از نجف تا كربلا رواج داشته و بزرگان تشیع به ترویج این نوع زیارت پرداخته اند و خود همراه دوستداران اهل‌ بیت (ع) به زیارت پیاده حرم امام حسین (ع) شتافتند.

ما نیز برآن شدیم در روزهای 5 تا 7 شهریور با ویژه برنامه «مسیر عاشقی» به تهیه كنندگی وحید بیات از حال و هوای بازگشت زائران و كوله بار سفر آنها بگوییم و بشنویم. این برنامه ساعت 18:15 تقدیم مخاطبان می شود.

رستمی در پایان افزود: در دهه پایانی ماه صفر و در آستانه شهادت امام مهربانی ها امام رضا(ع) و پیامبر مهر دوستی حضرت محمد(ص) شبكه رادیویی ایران از مشهد الرضای ارادت و ایمان، دو ویژه برنامه «خورشید نامه و عطر عاشقی» به بیان سبك زندگی رضوی می پردازد.

«خورشید نامه»  11 و 12 شهریور به تهیه كنندگی عبدالله عبلایی ساعت ۲۲:۰۰ و «عطر عاشقی» از 11 تا 14 ویژه شهادت امام خوبی ها، امام رضا علیه السلام و رحلت جانگداز رسول مهربانی ها،به تهیه کنندگی و سیده زهرا صالحی از مشهدالرضا تقدیم می شود.

مدیر گروه تاریخ و معارف رادیو ایران گفت: درایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش و روزهای پایانی ماه صفر ویژه برنامه های مختلفی را از كربلای معلی و مشهد الرضا تقدیم می شود.