ضریب اصطکاک لنت چقدر است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهمترین شاخصی که می‌تواند عملکرد لنت را به شما نشان دهد، ضریب اصطکاک است که این عدد باید بین ۰٫۳ تا ۰٫۵ باشد. این اعداد به شما نشان می‌دهند که این قطعه دارای عملکرد ایمن است و از بروز تصادفات جلوگیری می‌کند. به این مسئله توجه داشته باشید، در صورتی که این ضریب کمتر از 3 درصد باشد، ممکن است ترمز از کار بیافتد و در صورتی که بیشتر از 5 درصد باشد، ترمز ناگهان قفل می‌شود و این مسئله باعث واژگونی خودرو می‌گردد. تیغه برف پاک کن قطعه دیگری است که در خودرو بسیار مهم است و شما باید با سرویس دوره‌ای طول عمر آن را افزایش دهید. بهتر است در زمان خرید قطعات خودرو به عوامل متعددی توجه کنید تا بتوانید بهترین قطعه را تهیه کنید.

شرکت امکو بزرکترین تولید کننده قطعات خودرو در ایران.

کمک به رانندگی ایمن و جلوگیری از تصادفات

زمانی که ضریب لنت استاندارد باشد، می‌تواند به رانندگی ایمن کمک کند. این قطعه می‌تواند سرعت چرخشی خودرو را کاهش دهد و همین مسئله باعث می‌شود که خودرو متوقف شود. در بسیاری از تصادفات، عدم توقف به موقع خودرو باعث شده است که تصادفات مرگباری به وجود بیایند. معمولا زمانی که ضریب اصطکاک این قطعه از 0.3 کمتر می‌شود، این موضوع رخ می‌دهد. بهتر است قبل از خرید به مشخصات فنی این قطعه توجه داشته باشید.

عدم ایجاد سروصدا در زمان رانندگی

ضریب اصطکاک استاندارد از ایجاد سروصدا در زمان رانندگی جلوگیری می‌کند. زمانی که لنت دارای ضریب استانداردی نیست، در زمان حرکت خودرو، سروصدای زیادی به گوش می‌رسد و این مسئله می‌تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند. بهتر است بدانید اگر ضریب اصطکاک کمتر از 3 دهم باشد، منجر به ایجاد سروصدای زیاد می‌شود. در این شرایط، این قطعات پودرهای زیادی را تولید می‌کنند و همین امر باعث می‌شود عملکرد این قطعه تحت تاثیر قرار گیرد و به زودی فرسوده شود. در نتیجه، شما مجبور خواهید شد که دوباره هزینه برای خرید پرداخت کنید.

چه عواملی به تیغه برف پاک کن آسیب وارد می‌کنند؟

تیغه برف پاک کن از پلاستیک درست شده است و این پلاستیک طول عمر بالایی دارد. اما معمولا، پس از مدتی پلاستیک فرسوده می‌شود و باید تعویض شود. یکی از عواملی که باعث می‌شود تیغه برف پاک کن خراب شود، استفاده از متریال نامرغوب است. زمانی که پلاستیک جنس مناسبی نداشته باشد، در صورت قرارگیری در هوای آزاد، به زودی واکنش نشان می‌دهد و از بین می‌رود. همچنین، در صورتی که شما در محیطی هستید که برف و باران زیادی می‌بارد یا گرد و غبار زیاد است، به احتمال زیاد این قطعه به زودی خراب می‌شود و شما باید برای تعویض آن اقدام کنید.

نکات مهم در خرید قطعات خودرو

برای اینکه بتوانید بهترین قطعات خودرو را تهیه کنید، بهتر است به مواردی که در ادامه مطرح می‌شوند، توجه داشته باشید:

  • ابتدا به این سوال پاسخ دهید که خودروی شما ایرانی است یا خارجی و سپس، سال تولید، مدل آن و اطلاعاتی را که برای خرید قطعات نیاز است، مشخص کنید.

  • برای خرید قطعات به یک مرکز معتبر مراجعه کنید و در زمان خرید، گارانتی را از فروشنده دریافت کنید.

  • بهتر است با کارشناسان یا کسانی که در این زمینه تخصص دارند، مشورت کنید و اطلاعات لازم را در مورد بهترین قطعات از آنها بدست بیاورید و سپس، به سراغ خرید قطعه بروید.

برای خرید لنت به کجا مراجعه کنیم؟

در زمان خرید لنت باید به ضریب اصطکاک آن توجه کنید. زمانی که این ضریب استاندارد است، از بروز تصادفات جلوگیری می‌کند. همچنین، این قطعات، در صورتی که استاندارد باشند، سروصدایی ایجاد نمی‌کنند. برای خرید قطعات قابل اعتماد باید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.

گروه صنعتی اتحاد موتور بیش از 50 سال است که در عرصه تولید قطعات خودرو فعالیت دارد. کارخانه‌های این گروه بیش از 16 شرکت بزرگ هستند که قطعات مختلفی را برای خودروسازان ایرانی و خارجی فراهم می‌نمایند. بیش از 4500 نیروی انسانی در بخش‌های مختلف این گروه در حال کار هستند و 600 تامین کننده خرد و کلان نیز در این کارخانه‌ها به گردش چرخ‌های اقتصادی کشور کمک می‌کنند. گروه صنعتی اتحاد موتور همواره تلاش کرده است با کارآفرینی به ایجاد بازار پررونق اقتصادی کمک کند و در این مسیر بسیار موفق عمل کرده است. محصولات این گروه با نام تجاری IREMCO به فروش می‌رسند و این برند اعتبار بسیار زیادی در بازار ایرانی دارد.

 

مهمترین شاخصی که می‌تواند عملکرد لنت را به شما نشان دهد، ضریب اصطکاک است که این عدد باید بین ۰٫۳ تا ۰٫۵ باشد.