چرا دستگاه های بسته بندی اتوماتیک گزینه بهتری هستند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروزه با رونق تولید مواد غذایی گوناگون، تهیه تجهیزات بسته‌بندی نیز از ضرورت بیشتری برخوردار است. بسته‌بندی مواد غذایی نه‌تنها باعث حفظ کیفیت و سلامت آن‌ها می‌گردد، بلکه در جذب مشتری و افزایش فروش نیز اثر به سزایی دارند.

 

بسته‌بندی در صنایع غذایی گوناگون به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ برخی به روش سنتی و دستی و با تجهیزات کم بسته‌بندی را انجام می‌دهند و برخی دیگر با تهیه دستگاه‌های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک فرایند بسته‌بندی و فروش محصول را سرعت می‌بخشند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چرا دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک گزینه بهتری نسبت به سایر روش‌ها هستند و شمار را برای خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی راهنمایی کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت بسته‌بندی مواد غذایی

پیش از هر چیز باید بدانیم که بسته‌بندی مواد غذایی تا چه اندازه دارای اهمیت است. در واقع در صنایع تولید مواد غذایی یکی از مهم‌ترین مراحل در کنار تولید محصول را بسته‌بندی آن می‌دانند. بسته‌بندی مناسب و اصولی باعث می‌شود آلودگی و میکروب‌ها به داخل مواد غذایی نفوذ نکنند؛ همچنین طعم و بوی محصول تغییر نکرده و فاسد نگردد.

از طرفی فرایند بسته‌بندی موجب سهولت در حمل‌ونقل مواد غذایی، جلب نظر مشتری، افزایش فروش و مهم‌تر از همه برندسازی برای کسب‌وکار شما می‌گردد. در نتیجه نباید از اهمیت این مرحله غافل شد. به‌طورکلی بسته‌بندی مواد غذایی در خطوط مختلف به روش‌های گوناگونی همچون بسته‌بندی انسانی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک انجام می‌گردد.

مزایای استفاده از دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک در صنایع غذایی

امروزه با افزایش تقاضای محصولات مختلف و به‌منظور توانایی تأمین این حجم تقاضا، اغلب صنایع در خطوط تولید محصولات خود از دستگاه‌ها و تجهیزات اتوماتیک استفاده می‌کنند تا از مزایای مختلفی همچون سرعت بیشتر و افزایش راندمان کار بهره برند.

صنایع غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ علی‌الخصوص که صنایع غذایی خود شامل شبکه تولید گسترده‌ای از نوشیدنی‌ها، غلات، حبوبات، تنقلات و غیره می‌گردد که حجم بسیار زیادی از نیازهای روزانه ما انسان‌ها را شامل می‌شوند؛ اما چرا گفته می‌شود دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک بهتر است؟ در ادامه مهم‌ترین مزایای استفاده از خطوط بسته‌بندی اتوماتیک را بیان می‌کنیم:

افزایش راندمان کار

مهم‌ترین مزیتی که خرید خطوط اتوماتیک برای شما خواهند داشت، افزایش راندمان کار خواهد بود. با تنظیم دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک می‌توان چندین مرحله را که توسط کارکنان در مدت‌زمان زیادی انجام می‌شود را با سرعت بسیار بیشتری و در یک مرحله انجام داد. در نتیجه می‌توان در بازة زمانی بسیار کمی، تعداد قابل‌توجهی از تولیدات را به طور ایمن‌تر و اصولی‌تر نسبت به روش دستی بسته‌بندی کرد و این موضوع به افزایش راندمان تولید و عرضه محصول منجر می‌گردد.

کاهش هزینه‌های نیروی انسانی

با تغییر دستگاه‌های کسب‌وکار خود از دستی به اتوماتیک، تا حد زیادی از مراحل توسط دستگاه‌ها انجام می‌شوند و نیاز به نیروی کار کاهش خواهد یافت. این موضوع هزینه‌های لازم برای تأمین منابع انسانی را نیز کاهش داده و در نهایت به لحاظ مالی نیز سودمند خواهد بود.

ارتقای کیفیت بسته‌بندی

دستگاه‌های بسته‌بندی اگر باکیفیت بالا و از برندهای معتبر و خوب خریداری شوند، دقت بسیار بالایی در بسته‌بندی دارند و علاوه بر اینکه فرایند پکینگ را برای تمامی محصولات به یک اندازه و با ابعاد دقیق و صحیح انجام می‌دهند، می‌توانند بسته‌بندی بهتر و باکیفیت‌تری نیز برای مواد غذایی اجرا کنند که به حفظ سلامت این مواد و جلوگیری از ورود رطوبت، هوا و آلودگی به آن منجر گردد.

کاهش خطای انسانی

بسته‌بندی دستی در موارد زیادی ممکن است با خطا همراه گردد و این موضوع علاوه بر توقف فرایند و ایجاد زمان تلف‌شده، کیفیت بسته‌بندی محصول را کاهش می‌دهد؛ اما دستگاه‌های بسته‌بندی این فرایند را به طور دقیق و منظم، با کیفیتی بهتر و بسته‌بندی‌های یکسان انجام می‌دهد.

بهبود ظاهر و فرم بسته‌بندی

با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک می‌توان طراحی‌های پیچیده‌تر و فرم‌های خلاقانه را برای بسته‌بندی مواد غذایی اعمال کرد که در بسیاری از مواقع نیروی انسانی نمی‌توانند آن را اجرا کنند. این موضوع تا حد زیادی بر برند کسب‌وکارتان و ساخت هویت آن مؤثر است و می‌تواند ظاهر جذاب‌تری برای مخاطبان داشته باشد.

افزایش بهره‌وری کارکنان

در خطوط تولید دستی معمولاً به دلیل حجم زیاد کارها و فشاری که بر روی نیروی انسانی وارد می‌شود، بهره‌وری کارکنان کاهش می‌یابد و پس از مدتی دچار خستگی می‌شوند که این موضوع می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روی راندمان کار و کیفیت بسته‌بندی داشته باشد؛ اما در خطوط اتوماتیک، ازآنجایی‌که نیروی انسانی تنها وظیفه نظارت و مسئولیت‌های سبک‌تر را دارند، انرژی و بهره‌وری بیشتری تا اتمام شیفت کاری خواهند داشت.

در خرید دستگاه بسته‌بندی اتوماتیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

تمامی مزایایی که برای دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک گفته شدند؛ در صورتی محقق خواهند شد که یک دستگاه باکیفیت و مطمئن و مهم‌تر از همه متناسب با نوع صنعت و محصول خود خریداری نمایید. در نتیجه در خرید دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی اتوماتیک لازم است برخی نکات مهم را مدنظر قرار دهید که در ادامه بیان می‌کنیم:

  • دستگاه را از برندهای شناخته‌شده داخلی و خارجی که کیفیت آن‌ها تضمین‌شده باشد خریداری کنید.
  • به‌تناسب دستگاه بسته‌بندی با نوع مواد غذایی و ظرفیت تولید خود دقت کنید.
  • در هنگام خرید، دارابودن فاکتورهای بهداشتی و استانداردهای لازم دستگاه‌ها را مدنظر قرار دهید.
  • توجه داشته باشید ابعاد دستگاه با فضای خالی موجود در کارگاه یا کارخانه شما همخوانی داشته باشد.
  • بهتر است دستگاه‌ها را از مراکزی معتبر خریداری نمایید تا از پشتیبانی و راهنمایی‌های لازم برای خرید، نصب و در صورت نیاز تعمیر تجهیزات بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی مزایای دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک پرداختیم. خرید این دستگاه‌ها برای صنایع مواد غذایی به‌خصوص برای خطوط تولیدی با ظرفیت تولید بیشتر ضرورت دارد. از مهم‌ترین مزایای دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک می‌توان به افزایش راندمان تولید، افزایش بهره‌وری کارکنان، افزایش فروش، ارتقای کیفیت بسته‌بندی، کاهش هزینه‌ها و خطای نیروی انسانی اشاره کرد.

اگر به دنبال خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی به‌صورت اتوماتیک از یک مرکز معتبر هستید و یا نیاز به مشاوره بیشتر برای خرید خطوط تولید مواد غذایی دارید، می‌توانید با متخصصین شب‌چره به شمارة 09022253620 تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

امروزه با رونق تولید مواد غذایی گوناگون، تهیه تجهیزات بسته‌بندی نیز از ضرورت بیشتری برخوردار است. بسته‌بندی مواد غذایی نه‌تنها باعث حفظ کیفیت و سلامت آن‌ها می‌گردد، بلکه در جذب مشتری و افزایش فروش نیز اثر به سزایی دارند.