مظفری‌زاده: با بیرانوند قانونی جلو رفتیم؛ اسکوچیچ به‌علت دوستی با زنوزی پیشنهاد تراکتور را پذیرفت!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ سعید مظفری‌زاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز پیرامون حضور پرشور تماشاگران در بازی مقابل پرسپولیس اظهار داشت: بلیت فروشی در اختیار ماست و وظیفه باشگاه است اما کنترل مبادی ورودی و خروجی ورزشگاه در اختیار نیروی انتظامی است. این عزیزان هم بر اساس صلاحدید و مسائل امنیتی، اجازه دادند هواداران وارد ورزشگاه شوند. وقتی گیت‌ها تکمیل شود، کنترل خیلی کاملتر خواهد شد. البته استادیوم یادگار نیاز به یک حصار جانبی دارد که نیروی انتظامی بتواند کنترل کند. باید راهکاری اندیشیده شود که در این بازه زمانی مشکل برطرف شود چون در بازی‌های آسیایی اگر بیشتر از حد ظرفیت تماشاگر وارد ورزشگاه شود، تبعات خواهد داشت.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده علی‌رضا بیرانوند عنوان داشت: اصلا حاشیه در زمینه پرونده آقای بیرانوند حس نمی‌کنیم. یک اختلاف حقوقی بین ما و باشگاه پرسپولیس وجود دارد که روند خودش را طی می‌کند. ضمن احترام به باشگاه پرسپولیس، آنها مدارک خود را ارائه کردند و ما و وکلای آقای بیرانوند هم مدارک خودمان را ارائه کردیم. هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد ما به روند آن احترام خواهیم گذاشت و اگر ما یا باشگاه پرسپولیس اعتراضی داشته باشیم، طبق روند قانونی می‌توانیم اعتراض کنیم و بحث حاشیه‌ای وجود ندارد و بحث حقوقی است.

مظفری‌زاده در ادامه بیان داشت: فشار احساس کردیم. نه از طرف باشگاه پرسپولیس یا فدراسیون بلکه از طرف رسانه‌ها این فشار را احساس کردیم. نه حکمی صادر شده بود و نه چیزی اما برای اینکه رسانه‌ها بخواهند فشار به تیم ما وارد کنند، گفتند حکم صادر شده است. آقای زنوزی هم لطف کردند و مصاحبه کردند و با جواب قاطع خودشان، حاشیه رسانه‌ها را جمع کردند. این موارد کم لطفی‌هایی است که می‌شود. شأن تیم ملی، فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس و تراکتور بسیار بیشتر از این است که وارد این مباحث شود.

وی در این باره که آیا تراکتور پیش از فسخ بیرانوند با او مذاکره داشته؟ گفت: ما تمام لوایح را بر اساس قانون دادیم. ما بعد از فسخ تازه وارد پروسه مذاکره با ایشان شدیم. ما حتی زمانی که نقل و انتقالات شروع شد، تصمیم به تیم‌داری نداشتیم پس چگونه می‌شد مذاکره کنیم؟ ما حتی در بحث نقل و انتقالات عقب بودیم.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در مورد سقف بودجه این باشگاه اذعان داشت: با وجود مهاجمی که خریدیم، مقداری با سقف قرارداد فاصله داریم. من می‌بینم صحبت‌هایی می‌شود که چجوری این همه بازیکن گرفتید، اما اگر مدیریت درست در مورد خرید بازیکن اعمال شود، می‌توانید بازیکن بگیرید. ما خیلی برای خرید بازیکن وقت صرف کردیم. درباره پرسپولیسی‌ها هم نسبت به قراردادی که با باشگاهشان داشتند بیشتر پرداخت کردیم اما همان عددی را که می‌توانستیم پرداخت کنیم، دادیم. بحث فقط مالی نیست، مثلا آقای اسکوچیچ پیشنهاد یک میلیون دلاری داشتند اما با عدد بسیار کمتری سرمربی تیم ما شدند.

سرپرست مدیرعاملی تراکتور با اشاره به دستمزد اسکوچیچ اظهار داشت: ایشان به من گفتند ۳۰-۴۰ درصد بیشتر نسبت به قرارداد تراکتور پیشنهاد از تیم‌های ایرانی داشتم اما قبول نکردم. یک دلیلش شخص آقای زنوزی است و آقای اسکوچیچ به خاطر دوستی با ایشان، پیشنهاد را پذیرفتند. روزی که ما با آقای اسکوچیچ به توافق رسیدیم، ایشان برای ۲۴ ساعت بعدش بلیت داشت برای سفر به کویت و سرمربیگری تیم ملی این کشور. مذاکرات فشرده با این سرمربی داشتیم. در کل در دوره نقل و انتقالات تا ساعت ۱:۳۰-۲ شب در باشگاه بودیم و مذاکرات را برای جذب بازیکنان و سرمربی انجام دادیم و همکاران من تا دیر وقت در باشگاه ماندند و کمک کردند تا تیم کاملی را روانه مسابقات کنیم. امیدوارم تمام این تلاش‌ها با کوشش بازیکنان و سرمربیان منجر به خوشحالی هواداران شود.

مظفری‌زاده در پاسخ به این سوال که چرا او پیشنهاد تراکتور را پذیرفت، توضیح داد: اگر ایشان بحث مالی را می‌خواست در نظر بگیرد، پیشنهاد مالی کویت خیلی بیشتر بود. شرایط باشگاه، پرداختی منظم و... از عوامل جذب بازیکنان است. شما وقتی یک چک بگیرید و ندانید کی پول می‌شود اما مبلغ کمتری بگیرید و مطمئن باشید که پاس می‌شود، قطعا دومی را انتخاب خواهید کرد. امکاناتی که باشگاه تراکتور دارد، از جمله هتل، دو زمین چمن، سالن بدنسازی، استخر و... که باعث شده امکانات خیلی خوبی داشته باشیم.

وی نهایتاً راجع به حضور پسر رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان برای حمایت از تراکتور در ورزشگاه گفت: کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند نگاه کوچکی دارند. اگر نگاه بزرگی داشتند می‌دانستند مسائل کلان در مملکت وجود دارد. کسانی که این چیزها را طرح می‌کنند می‌دانند که این مسائل وجود ندارد و فقط دنبال این هستند که حواشی درست کنند. به این مسائل توجه ندارم و چیزی که نتایج را رقم می‌زند تلاش بازیکنان و کادرفنی است. من در صحبتی که با بازیکنان و سرمربی تیم هم داشتم گفتم که به این موارد بی‌توجهی کنند و ما گوشمان را به این موارد نمی‌سپاریم و اجازه نمی‌دهیم هیچ چیزی جلوی ما را بگیرد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز گفت: آقای اسکوچیچ پیشنهاد یک میلیون دلاری داشتند اما با عدد بسیار کمتری سرمربی تیم ما شدند.