افزایش ۳۵ درصدی تعداد داروخانه‌ها در هرمزگان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛از هرمز، حامد فلاح در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» ضمن تبریک به مناسبت روز داروساز اظهار کرد: طی سه سال اخیر ۳۵ درصد از لحاظ تعداد داروخانه‌ها افزایش‌یافته و در حال حاضر ۲۱۰ داروخانه شهری در سطح استان هرمزگان داریم.

 وی بیان کرد: طی سه سال اخیر ۵۰ درصد افزایش داروخانه‌های شبانه‌روزی انجام شده است که از ۴۰ باب به ۶۰ باب داروخانه افزایش‌یافته است.

 معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: توزیع دارو بیماران خاص از جمله بیماران پیوندی و تالاسمی که در استان آمار بالایی هست را از انحصار در مرکز استان خارج و ۲۰ داروخانه در سراسر استان که هر شهرستان یک الی دو داروخانه در آن قرار گرفت.

 فلاح مطرح کرد: برای داروهای شیمی‌درمانی قبلاً یک باب داروخانه در مرکز استان بود که به چهار باب داروخانه افزایش‌یافته است و از این سه باب داروخانه که افزایش‌یافته در یکی از آنها فهرست کامل داروهای شیمی‌درمانی توزیع می‌شود و دو داروخانه دیگر به طور کمک‌کننده اقلام داروهای نیاز شیمی‌درمانی در مرکز استان توزیع می‌کند.

 وی با اشاره به راه‌اندازی داروخانه در مناطقی که قبلاً داروخانه وجود نداشته است، گفت: در بشاگرد، بندر چارک و رویدر داروخانه راه‌اندازی شد و شهرستان بستک که داروخانه شبانه‌روزی نداشته است امکان راه‌اندازی برای آن فراهم شد.

 معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: داروهای خاص مانند داروهای پیش فعالی که در گذشته تنها در مرکز استان توزیع می‌شد در حال حاضر امکان توزیع آن در شهرستان‌ها نیز فراهم شده است.

 فلاح خاطرنشان کرد: شهروندان هر گونه کمبود اقلام دارویی را می‌توانند با شماره ۱۹۰ در ساعت اداری اطلاع دهند و در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل به شماره ۰۹۹۲۴۰۳۰۱۹۰ تماس برقرار کنند و اطلاع دهند.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طی سه سال اخیر ۳۵ درصد از لحاظ تعداد داروخانه‌ها افزایش‌یافته و در حال حاضر ۲۱۰ داروخانه شهری در سطح استان هرمزگان داریم.