تاج: آیندگان برای شما دعا می‌کنند/ روشنک: ورزشگاه تختی از هفته ششم به چرخه مسابقات می آید

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها با حضور رئیس فدراسیون و مسئولین برگزار شد و برخی از اعضا از جمله مهدی تاج به شکل آنلاین در جلسه حضور یافتند.

تاج: آیندگان برای شما دعا می‌کنند

مهدی تاج که به‌صورت آنلاین در جلسه امروز (دوشنبه) کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها شرکت کرده بود، اظهار داشت: از آقای دنیامالی وزیر ورزش و جوانان، پیشکسوتان، بازیکنان، اعضای هیئت رئیسه و ... که پیگیر سلامتی بنده بودند، تشکر می‌کنم. مشکی از قبل داشتم و با آن مدارا کرده بودم، ولی نظر پزشکان این بود که لگنم را عمل کنند و لگن مصنوعی بگذارند. در حال پشت سر گذاشتن دوران نقاهت هستم و نمی‌توانم راه بروم. پس از مدتی با واکر راه می‌روم و سپس همه چیز عادی می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌ها کم و بیش با نواقصی شروع شده، ولی باید شروع می‌شد. باید برخی‌ها این فشارها را تحمل می‌کردند. کار تجهیز ورزشگاه‌ها و اصولی کردن آنها جدی است. از ابتدا دنبال آوردن سیستم کمک داور ویدیویی و تجهیز ورزشگاه بودیم. یکی از کارها در ورزشگاه‌ها همان کاری بود که داود رفعتی در دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر کرد. او ایستادگی کرد تا یکسری افراد به بیرون از ورزشگاه بروند. شاید ظاهر آن خوب نبود، ولی باطنش خوب بود. در سایر ورزشگاه‌ها نیز باید سخت‌گیری کرد. آیندگان برای شما دعا می‌کنند. اینکه بقیه کشورها کجا هستند حرف ثانویه است، ولی می‌گویند ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است.

روشنک: ورزشگاه تختی از هفته ششم به چرخه مسابقات می آید

علیرضا روشنک در نشست امروز (دوشنبه) کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر، در مورد آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه تختی تهران گفت: امیدوارم کار بازسازی ورزشگاه شهدای شهر قدس کمی جدی‌تر انجام شود تا اگر ورزشگاه تختی کمی دیرتر از آنچه که پیش‌بینی کردیم آماده شود؛ به چرخه مسابقات لیگ بازگردد. من با پیمانکار چمن ورزشگاه تختی صحبت کردم و گفت بازسازی چمن حداقل یک ماه زمان می‌برد. فکر می‌کنم از هفته پنجم یا ششم مسابقات لیگ برتر، ورزشگاه تختی تهران به چرخه مسابقات بازگردد. به همین دلیل نیاز است که ورزشگاه شهدای شهر قدس زودتر آماده شود تا در صورت نیاز بتوانیم بازی‌های استقلال و پرسپولیس را با نگاه مثبت شورای تامین در این محل برگزار کنیم.

دهقانی: از برنامه‌ای که به AFC دادیم، عقب نیستیم

علی دهقانی، مسئول مسابقات بین‌المللی فدراسیون درمورد آماده سازی ورزشگاه فولادشهر برای میزبانی از بازی تیم ملی گفت: در فولادشهر ۵۰۰ متر مربع ذخیره چمن داریم که دومین ذخیره چمن فوتبال کشور است. حفاری‌هایی پیرامون و مرکز زمین چمن انجام شده و به همین خاطر رسیدگی نکردند تا حفاری‌ها به پایان برسد و دوباره شن ریزی شود. قرار شد از پنجشنبه رول‌های چمن در نقاط آسیب دیده، جای‌گذاری شوند و ان‌شاالله تا روز سه شنبه یک چمن هموار خواهیم داشت. ۲۰۰۰ لوکس نور تا پنجشنبه و اسکوربرد تا چهارشنبه شب جای‌گذاری می‌شوند. اولین آبیاری مکانیزه در فولادشهر چهارشنبه شب انجام می‌شود. از برنامه‌ای که به AFC دادیم عقب نیستیم.

رفعتی:  خدا رحم کرد در تبریز اتفاقی نیفتاد

داود رفعتی در جلسه امروز (دوشنبه) کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگا‌ه‌ها اظهار داشت: مسئولان گفته‌اند که چمن ورزشگاه تا دو ماه دیگر آماده می‌شود. تیم سپاهان بعد از بازی تیم ملی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بازی می‌کند. از 23 خرداد ماه که جلسه استانداردسازی را آغاز کردیم نامه‌هایی زیادی ارسال و نواقص به هیئت‌های فوتبال اعلام شد. در بررسی‌های پس از هفته سوم، امیدوار هستیم نواقص باقیمانده ورزشگاه‌ها نیز برطرف شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که رئیس فدراسیون فوتبال تأکید داشت و متأسفانه انجام نشد، شماره‌گذاری صندلی‌های ورزشگاه بود. از سه ماه پیش گفته بودیم شماره‌گذاری‌ها انجام شود، ولی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برای دیدار تراکتور و پرسپولیس، این کار صورت نگرفته بود و فقط شماره داشت. در ورزشگاه‌های دیگر نیز شماره‌گذاری شده است، ولی در هیچ ورزشگاهی بلیت براساس شماره صندلی فروخته نشده بود. در تبریز به این موضوع توجه شده بود. باید هیئت‌های فوتبال و باشگاه‌ها به این مسئله توجه کنند، چون با این شرایط تماشاگران باید در راه‌پله‌ها، سقف و ... بنشینند.

دبیر کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگا‌ها خاطر نشان کرد: در بازی تراکتور - پرسپولیس و همینطور ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، با اینکه باشگاه‌‌ها برای گیت‌ها و ... هزینه کرده بودند، پلیس در را برای تماشاگران باز کرده و به آنها گفته است از راه باریکی که وجود دارد، به داخل ورزشگاه بروید. در فیلم‌های منتشر شده، همه دیدند که تماشاگران چطور وارد ورزشگاه می‌شدند. باید جلوی ورود تماشاگران از قبل از حضور در ورزشگاه گرفته شود، نه اینکه مقابل گیت تجمع کنند. با اینکه ظرفیت ورزشگاه یادگار امام (ره) تکمیل بود، ولی همینطور تماشاگر می‌آمد و خدا رحم کرد اتفاقی نیفتاد. اگر بازی بین‌المللی برگزار می‌شد، ناظر اجازه برگزاری بازی را نمی‌داد.

حسن زاده: سقف جرایم افزایش پیدا کرده است

ابوالفضل حسن‌زاده راجع به آخرین مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر افزایش جرایم انضباطی گفت: الان سقف جریمه تعیین شده و جرایم قطعی افزایش پیدا کرده و سقف جرایم اشخاص حقوقی و حقیقی دو برابر شده است و این موضوع لازم‌الاجراست. سقف جرایم عددی است که می‌طلبد باشگاه‌ها کمتر در معرض صدور حکم قرار بگیرد. کمیته انضباطی در حال حاضر می‌تواند تا سقف 2 میلیارد تومان برای باشگاه و یک شخص حقیقی تا مبلغ یک میلیارد تومان جریمه تعیین کند. این عدد در لیگ‌هایی پایین‌تر نصف می‌شود. این رقم عدد بالایی است و به نظر ما می‌طلبد که باشگاه‌ها رعایت کنند تا کمتر شاهد صدور حکم از سوی باشگاه‌ها باشیم.

نشست کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد.