رحیمی: کم تجربه بودم و زانویم آسیب دید/ کشاورز: از عملکرد دختران پاراتکواندو راضی‌ام

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و ورزشکاران ایران در دو رشته پاراتکواندو و پاراتیر و کمان به مصاف حریفان خود رفتند. 

در پایان مسابقات ورزشکاران و مربیان ایران و مربیان صحبت کردند.

همتی:  سطح رقابت های پارالمپیک بالاتر از انتظارم بود

فاطمه همتی پاراتیروکماندار ایران در مرحله مقدماتی کامپوند با ۲۸ تیرانداز دیگر در رشته کامپوند به رقابت پرداخت.

وی در پایان مرحله مقدماتی اظهار داشت: در مرحله مقدماتی از بین ۲۸ نفر در جایگاه سوم قرار گرفتم. در راند اول با امتیاز ۳۵۰ در جایگاه اول قرار گرفتم اما بنا به شرایط جوی در کوالی دوم با امتیاز ۳۴۶ به کار خودم پایان دادم که در مجموع ۶۹۶ شد و در جایگاه سوم قرار گرفتم.

وی افزود: نتیجه بهتر از اینها می توانست باشد اما امیدمان به حذفی هاست. باید صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد. فردا رقابت های حذفی کامپوند آغاز می شود.

همتی در پایان در خصوص سطح رقابتها گفت: رکورد پارالمپیک در کامپوند بانوان جا به جا شد و این نشان می دهد که سطح رقابت‌ها چقدر بالاست. من اصلا انتظار چنین سطحی را نداشتم.

عرب عامری:  رقابت های ریکرو قابل پیش بینی نیست

محمدرضا عرب عامری، عضو تیم ملی پاراکمان، ابراز امیدواری کرد در رقابت‌های حذفی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به نتیجه خوبی دست پیدا کند هرچند عنوان کرد در ماده ریکرو هیچ چیز قابل پیش بینی نیست‌.

محمدرضا عرب عامری پس از پایان رقابت در مرحله مقدماتی رقابت های ریکرو که با کسب جایگاه پنجم همراه بود، اظهار داشت: در کوالی اول انتظار بیشتری از خودم داشتم اما کمی از نظر ذهنی به هم ریختم و به همین دلیل چند امتیاز از دست دادم.

وی ادامه داد: در کوالی دوم اما تا حد زیادی جبران کر‌دم، در مجموع ۶۴۵ امتیاز گرفتم که فکر می کنم یک نمره هم‌ بالاتر از پارالمپیک توکیو است. در کل ۶-۵ نفر در این مرحله رکورد پارالمپیک را زدند. 

عرب عامری تصریح کرد: در مجموع در ریکرو خیلی نتیجه قابل پیش بینی نیست، در این ماده تقریبا ۱۰ نفر اول شانس مدال هستند. اختلاف امتیاز خیلی کم است. خود من در مسابقات اول در مرحله مقدماتی اول شدم اما در نهایت مدال نگرفتم و کسی که هشتم شده بود، مدال گرفت.

این ملی پوش پاراکماندار در پایان با تاکید بر سطح‌ بالای بازی های پارالمپیک گفت: سطح مسابقات خیلی بالا است، همین امروز ۶ نفر موفق به رکوردشکنی شدند و این خیلی بعید بود، تمام تلاشم را می کنم بهترین نتیجه را بگیرم.

رحیمی: شرایط برایم سخت بود

سمیه رحیمی پاراکماندار ریکرو ایران که در مرحله مقدماتی بازی های پارالمپیک با ۵۷۴ امتیاز در رده دوازدهم ایستاد، در مورد عملکرد خود گفت: به هر حال رقابت سختی بود به خصوص برای من که برای نخستین بار در بازی های پارالمپیک شرکت می کنم.

وی ادامه داد: در مجموع شرایط برایم سخت بود اما تمام تلاشم را داشتم.

رحیمی با اشاره به سطح مسابقات گفت: سطح مسابقات سنگین بود با این حال تمام تلاش خود را کردم تا عملکرد خوبی داشته باشم.

شمس: توانایی بچه ها در این حد نبود

زهرا شمس مربی تیم ملی پاراتیروکمان بعد از پایان مرحله مقدماتی رقابتی پاراتیروکمان در مورد عملکرد ۶ نماینده ایران گفت: قدردان تلاش پاراکمانداران هستیم، آنها تلاش خود را داشتند.

وی ادامه داد: البته آنها در تمرینات رکوردهای بهتر بالاتری ثبت می کردند. انتظارمان از این حیث بیشتر بود. 

شمس تصریح کرد: توانایی بچه ها در این حد نبود البته هیچ چیز مشخص نیست، رقابت های مرحله مقدماتی فقط برای تعیین‌ جایگاه و ورود به مرحله اصلی است.

مربی تیم ملی پاراتیر و‌ کمان گفت: خیلی مواقع ورزشکاران ما در مرحله مقدماتی اول تا سوم شدند اما در جدول اصلی نتیجه نگرفتند، امیدوارم پاراکمانداران تیرهای خوب شان را برای جدول اصلی گذاشته باشند.

رحیمی: زانویم آسیب دید و تجربه ام کم بود

زهرا رحیمی، جوانترین عضو کاروان ایران پس از کسب مدال نقره پاراتکواندو پارالمپیک ۲۰۲۴ اظهار داشت: سطح مسابقات خیلی بالا و حریفان با تجربه و قدرتمند بودند. در بازی فینال هم حریف مغولی با تجربه تر و فنی تر از من بود و متاسفانه نتوانستم به پیروزی برسم.

وی ادامه داد: من جوان هستم و قطعا کم نمی آورم و برای المپیک بعدی قدرتمندتر حضور پیدا خواهم کرد.

ملی پوش پاراتکواندو در خصوص اینکه اولین مدال کاروان فرزندان ایران را کسب کرد، گفت: خیلی خوشحالم که اولین مدال کاروان را من گرفتم، اما اگر طلا بود، خیلی خوشحال‌تر بودم و قول می‌دهم که جبران کنم.

رحیمی در خصوص اینکه به خاطر سن کم آیا جو سالن و مسابقه فینال روی او تاثیر داشت یا خیر، گفت: قبل از بازی فینال از ناحیه زانو آسیب دیدم و نتوانستم آنطور که توانایی اش را داشتم، بازی کنم.

کشاورز: عملکرد دختران پاراتکواندو راضی کننده بود

عاطفه کشاورز سرمربی تیم ملی پاراتکواندو زنان ایران در پایان رقابتهای روز نخست پاراتکواندو پارالمپیک 2024 پاریس درباره عملکرد شاگردانش اظهار داشت: کسب مدال نقره زهرا رحیمی را به مردم ایران تبریک می گویم و امیدوارم با این مدال ذره ای لبخند بر لبانشان نقش بسته باشد. دختران ایران برای این مسابقات بسیار زحمت کشیدند و در کنار آنها نیز خیلی ها دیگر کمک کردند. این پارالمپیک دومی بود که پاراتکواندو در آن حضور داشت و نسبت به پارالمپیک قبلی در توکیو سطح آن بسیار بالا و متفاوت بود. 

وی افزود: دختران ما بازیهای سنگینی داشتند. عبدالله پور با پرو قهرمان دوره قبلی پارالمپیک در دور اول بازی کرد که 2 بار او را شکست داده بود اما در این میدان بزرگ تجربه حرف اول را می زند و حریف باتجربه تر بود. زهرا رحیمی جوانترین ورزشکار کاروان اعزامی ایران به پاریس بود که با رنک 2 و 4 جهان و قهرمان بازیهای پاراآسیایی هانگژو مبارزه کرد و عملکرد فوق العاده ای داشت. در فینال حریف رحیمی بازیکن باتجربه ای بود و تجربه اش بر رحیمی چربش داشت. با این وجود خوشحالم که مدال گرفت و امیدوارم در مسابقات و پارالمپیک های بعدی جبران کند. 

کشاورز درباره افت پاراتکواندوکار ایران در بازی آخر و گام پایانی بیان کرد: بازیکنان ما جوان هستند و هر چه مسابقات به سمت مبارزات پایانی و فینال می رفت، جو سالن سنگین تر می شد و برای بازیکنان ما که کم تجربه هستند، تحمل و مدیریت آن سخت بود. در کل از عملکرد ملی پوشان ایران راضی هستم.

ادامه دارد... 

ورزشکاران و مربیان ایران در پایان رقابتهای خود در دومین روز بازیهای پارالمپیک صحبت کردند.