بازیهای پارالمپیک پاریس| دو نقره اعتراضی پارادوومیدانی!/ حبیبی و ذاکر به مدال رسیدند

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز جمعه دومین روز از رقابت‌های بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 برگزار شد و ورزشکاران کشورمان در 7 رشته مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

پاراتکواندو؛ صادقیان‌پور مصدوم شد

در دومین روز از رقابتهای پاراتکواندو بازیهای پارالمپیک پاریس سعید صادقیان پور نماینده وزن 63- کیلوگرم تنها پاراتکواندوکار ایران بود که در سالن گرندپالاس روی شیاپچانگ رفت. 

صادقیان‌پور در دور نخست برابر جاگیری از جزایر سلیمان به میدان رفت و در یک بازی برتر و یکطرفه با نتیجه 28 بر 2 به برتری رسید و راهی دور یک چهارم نهایی شد.

سعید صادقیان پور نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم ایران در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر ناتهان تورکاتو دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ از برزیل به روی شیاپچانگ رفت و در پایان با نتیجه ۲۲ بر ۱۰ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند.

نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم پاراتکواندوی ایران با این شکست راهی گروه شانس مجدد شده بود متاسفانه دچار مصدومیت شده و  از ادامه رقابت ها باز ماند.

پاراتیراندازی؛ شجاعی از صعود به فینال بازماند/ میرشفیعی هشتم شد

رقابتهای پاراتیراندازی پارالمپیک پاریس از امروز در شتقو در ۲۸٠ کیلومتری جنوب پاریس برگزار می شود. مرحله مقدماتی مسابقات ۱۰ متر تفنگ زنان در کلاس sh1 امروز جمعه  آغاز شد.

رقیه شجاعی که تجربه حضور در پارالمپیک ۲۰۱۰ توکیو را دارد، به مصاف ۱۶ رقیب خود رفت که در پایان با ثبت امتیاز ۶۱۷.۱ در رده نهم قرار گرفت.

شجاعی رقابت پایاپایی با حریف نامدار چینی خود داشت و در پایان با اختلاف بسیار کم در رده نهم قرار گرفت و از صعود به دور بعدی بازماند.

مرحله مقدماتی مسابقات ۱۰ متر تپانچه بادی ۱۰ متر در کلاس sh1 امروز در مرکز تیراندازی شاتورو در ۲۸۰ کیلومتری جنوب پاریس آغاز شد.

سیدمحمدرضا میرشفیعی تنها جانباز کاروان کشورمان در این ماده به مصاف ۲۵ رقیب دیگر خود رفت و توانست با امتیاز ۵۶۸ در رده چهارم قرار گرفت و به فینال راه یافت.

نماینده کشورمان در فینال به مصاف چائو یانگ (چین)، الکساندر رینا (کوبا)، مانیش ناروال (هند)، ژیائولونگ لو (چین)، بوستر آنتونسن (دانمارک)، سرور ابراگیموف (ازبکستان) و جئونگدو جو (کره‌جنوبی) رفت که در این مرحله با کسب ۱۱۱.۷ امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

در این ماده جئونگدو جو از کره جنوبی مدال طلا و مانیش ناروال از نقره و چائو یانگ از چین مدال برنز گرفتند. 

پاراشنا؛ ایزدیار حذف شد؛ ضيغمى نژاد هشتم شد

مسابقات مرحله مقدماتى رشته پاراشنا در حالى صبح امروز در سالن لادفنسه آرنا شهر پاريس برگزار شد كه دو شناگر ايرانى در رشته ١٠٠ متر قورباغه به مصاف رقباى خود رفتند. 

سينا ضيغمى نژاد در گروه اول مقدماتى با ثبت زمان ١:١٠:٥٨ دقيقه در رده چهارم قرار گرفت و فینالیست شد. 

همچنين شاهين ايزديار در گروه دوم مقدماتى با ثبت زمان ١:١٣:٠٤ در رده هفتم گروه دوم مقدماتى قرار گرفت و به فینال نرسید. 

سينا ضيغمى نژاد که صبح امروز در گروه اول مقدماتى با ثبت زمان ١:١٠:٥٨ دقيقه در رده چهارم قرار گرفت و به عنوان نفر هشتم راهی فینال شد، در رقابت پایانی با ثبت زمان ۱:۱۲:۹۶ دقیقه در رده هشتم قرار گرفت و به کار خود پایان داد.  

گلبال؛ پیروزی ایران مقابل میزبان

تیم گلبال ایران در نخستین بازی خود در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق شد مقابل تیم میزبان، فرانسه، با نتیجه ۱۲ بر ۸  به برتری برسد.

تیم ایران در حالی در گروه A مسابقات مقابل فرانسه به برتری رسید که تماشاگران فرانسوی حاضر در "ساوث پاریس آرنا"  حمایت همه جانبه‌ای از تیم خود به عمل آورده بودند اما در نهایت مردان بهمن دوستی موفق شدند به برتری برسند.

 گل‌های ایران را حسن جعفری (8 گل)، میلاد سوری (2 گل)، نعمت الله سرافراز محمد پرنیا به ثمر رساندند. 

ایران فردا شنبه مقابل برزیل صف آرایی می‌کند و روز یکشنبه هم در آخرین بازی مرحله گروهی با آمریکا دیدار می‌کند.

در گروه B مسابقات هم تیم های چین، ژاپن، مصر و اوکراین حضور دارند. 

ایران در دوره قبلی این بازی‌ها در ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ غایب بود و پس از ۱۲ سال بار دیگر به صحنه این بازی‌ها بازگشته است.

والیبال نشسته؛ پیروزی قاطع ایران مقابل تیم اوکراین

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در اولین دیدار خود در مرحله گروهی به پیروزی دست یافت‌.

ملی پوشان کشورمان در دیداری تماشایی مقابل تیم اوکراین با نتایج ۲۵ بر ۱۳ ، ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۱۸ قاطعانه مقابل تیم اوکراین به برتری دست یافتند.

تیم ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی از ساعت ۱۵:۳۰ روز یکشنبه ۱۱ شهریور مقابل تیم برزیل به میدان می رود.

تیم ایران در گروه B با تیمهای اوکراین، برزیل و آلمان هم گروه است.

پاراتیر و کمان؛ منشازاده حذف شد؛ صعود نوری به یک هشتم

در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات پاراتیراندازی با کمان علی سینا منشازاده نماینده کشورمان در مرحله یک شانزدهم نهایی پارالمپیک ۲۰۲۴ به مصاف کیلی ترمبلی از کانادا رفت.

در این رقابت منشازاده با نتیجه ۱۴۰ بر ۱۳۵ نتیجه را واگذار کرد و از رسيدن به مرحله یک هشتم بازماند.

در ادامه مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند پاراتیراندازی با کمان پارالمپیک ۲۰۲۴، هادی نوری نماینده کشورمان به مصاف متئو بوناسینا از ایتالیا رفت.

در این رقابت نوری ۱۴۱ بر ۱۳۹ مقابل حریف قدرتمند خود به پیروزی رسید و راهی مرحله یک هشتم شد.

پارادوومیدانی؛ 2 نقره اعتراضی برای ایران! 

در نخستین روز رقابت‌های پارادوومیدانی در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس، مسابقه پرتاب وزنه کلاس F55 برگزار شد و حامد امیری و ظفر ذاکر دو ملی‌پوش کشورمان به رقابت با 9 ورزشکار پرداختند اما به مدال نرسیدند. 

در این رقابت ظفر ذاکر که سال قبل در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دو مدال نقره در پرتاب نیزه و پرتاب وزنه کسب کرد، وزنه را در تلاش‌های اول تا ششم 11.56 متر، 11.88 متر، 11.73 متر، 11.55 متر، 11.77 متر و 11.83 متر پرتاب کرد و با بهترین رکوردش که 11.88 متر بود، در رده چهارم قرار گرفت.

همچنین حامد امیری دارنده مدال‌ طلای پرتاب نیزه در پارالمپیک 2020 توکیو و مدال نقره پرتاب وزنه در پارالمپیک 2016 ریو با ثبت رکورد 11.36 متر که پرتاب ششم ثبت کرد، در رده هفتم ایستاد. او در پرتاب دوم خطا کرد و در سایر پرتاب‌ها نیز رکوردهای 1.60 متر، 10.83 متر، 10.96 متر و 11.08 متر را به ثبت رساند.

پرستو حبیبی برنز گرفت و دومین مدال‌آور ایران شد

بانوی ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران به مقام سوم و مدال برنز در مسابقات پرتاب کلاب در پارالمپیک 2024 پاریس دست یافت.

در ماده پرتاب کلاب، کلاس F32 پرستو حبیبی ملی‌پوش کشورمان با حریفانش رقابت کرد.

حبیبی که سال قبل در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به دو مدال طلا و نقره در پرتاب کلاب و پرتاب وزنه دست یافت، در رقابت امروز کلاب را 6 بار پرتاب کد و به ترتیب رکوردهای 24.31 متر، 23.72 متر، 26.29 متر، 22.37 متر، 25.54 متر و 26.06 متر را به ثبت رساند.

بدین ترتیب حبیبی با بهترین رکوردش که 26.29 متر بود، به مقام سوم رسید و ضمن شکستن رکورد آسیا که در اختیار خودش بود، صاحب مدال برنز شد.

او دومین مدال‌آور کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک است. پیش از این زهرا رحیمی در روز نخست بازی‌ها در رشته پاراتکواندو برنز گرفته بود.

اعتراض ایران پذیرفته شد؛ ظفر ذاکر نقره گرفت

در دومین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس جمعه شب مسابقه پرتاب وزنه در کلاس F55 برگزار شد که در پایان ظفر ذاکر با رکورد ۱۱.۸۸ متر در رده چهارم قرار گرفت و حامد امیری با رکورد ۱۱.۳۷ هفتم شد. 

پس از پایان این رقابت و در شرایطی که نتیجه رسمی از سوی مسئولان برگزاری اعلام شده بود، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران نسبت به عملکرد دو ورزشکاراز صربستان و لهستان که نقره و برنز گرفته بودند، اعتراض کردند. 

این اعتراض مورد قبول قرار گرفت و همه رکورد های ورزشکار صربستانی و همچنین رکورد اصلی نماینده لهستان خطا اعلام شد.

بدین ترتیب ظفر ذاکر با همان رکورد ۱۱.۸۸ متر به جایگاه دوم صعود کرد و صاحب مدال نقره در پارالمپیک پاریس شد.

همچنین حامد امیری با یک پله ارتقا، در رده ششم قرار گرفت.

در این رقابت نمایندگان بلغارستان و لهستان اول و سوم شدند.

برنز پرستو حبیبی تبدیل به نقره شد

پرستو حبیبی بانوی ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران پس از اعتراض یکی از شرکت‌کنندگان به عملکرد ورزشکار لهستانی، صاحب مدال نقره در پارالمپیک پاریس شد.

در جریان رقابت پرتاب کلاب F32 پرستو حبیبی ملی‌پوش کشورمان با رکورد ۲۶.۲۹ برنز گرفت. در پایان این رقابت اعتراضی از سوی مسئولان یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقه به عملکرد قهرمان لهستانی صورت گرفت که مثمر ثمر بود و همه رکوردهای نماینده لهستان که طلا گرفته بود، خطا اعلام شده و او از جدول حذف شد.

با این اتفاق، رتبه پرستو حبیبی بالا رفت و او مدال نقره را به خود اختصاص داد و پس از نماینده تونس در رده دوم قرار گرفت.

حبیبی نخستین مدال‌آور پارادوومیدانی ایران در رشته پرتاب کلاب محسوب می‌شود.

ورزشکاران کاروان فرزندان ایران در دومین روز از بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در ۷ رشته به میدان رفتند.