روایتی از زندگی «سرتیپ هوشنگ وحید دستجردی» در رادیو

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «شهید سرهنگ وحید دستجردی» از جمله شهدای حادثه دفتر نخست‌وزیری روز هشتم شهریور 1360 است كه در آن حادثه به شدت زخمی شد و پس از مدت كوتاهی به شهادت رسید. وی پس از پشت سر گذاشتن دروس ابتدایی و متوسطه وارد آموزشگاه شهربانی شد و دوره‌های عالی را نیز طی كرد و مسئولیت‌های در رده‌های مختلف شهربانی را بر عهده داشت و بعد از گذشت 32 سال خدمت در پست‌های مختلف باز نشسته شد.
«شهید دستجردی» از همان ابتدا روحیه‌ای مذهبی داشت و مقلد حضرت امام خمینی (ره) بود و پایبندی خویش را به وظایف دینی، بار‌ها و بار‌ها به نمایش گذاشته بود.
«سرهنگ وحید» از آن دست نمونه‌ها و الگو‌هایی است كه در حیطه ظلم و فساد رژیم شاهنشاهی، خود را پاك نگاه داشت و به اصلاح جامعه نیز پرداخت.
وی با پیروزی انقلاب اسلامی در اسفند 1357 دوباره به خدمت در شهربانی دعوت شد كه در سمت‌های مختلف رئیس شهربانی اصفهان، سرپرست اداره بازرسی، اداره مبارزه با مواد مخدر، معاون انتظامی مشغول به كار شد و در نهایت نیز در 24 اسفند 1359 به ریاست شهربانی كل كشور منصوب شد.
«سرهنگ وحید» در فاجعه انفجار دفتر نخست وزیری در 8 شهریور 1360 كه شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر حضور داشتتند، به شدت زخمی شد و شش روز بعد (یعنی در تاریخ 14 شهریور 1360) بر اثر جراحات وارده شده، به درجه رفیع شهادت مفتخر شد و در بهشت زهرای تهران به خاك سپرده شد.
«سرهنگ وحید» با نگاهی به زندگی این شهید بزرگ سه شنبه 13 شهریور ساعت 23:30 از رادیو ایران تقدیم می شود.

«سرهنگ وحید» سه شنبه 13 شهریور، با نگاهی به زندگی «سرتیپ هوشنگ وحید دستجردی» كه از مجاهدان و رهروان راستین انقلاب بود پخش می شود.