انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت درگذشت استاد محمدعلی بهمنی پیام تسلیت صادر کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت درگذشت استاد محمدعلی بهمنی پیام تسلیت صادر کرد.
متن این پیام بدین شرح است:

به نام خالق کلمه و کلام

من زنده‌ام هنوز و غزل فکر مي‌کنم
‏باور نمی‌کنيد، همين شعر، شاهد است‏
(محمدعلی بهمنی)

استاد محمدعلی بهمنی، غزل سرای محبوب و پر آوازه معاصر، پس از عُمری تنفس در هوای غزل، سر بر آستان جانان نهاد و به ابدیت پیوست.
زنده یاد بهمنی از قبیله شاعرانی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با عشقی که به ایران داشت، مومنانه و عاشقانه در کنار مردم ماند و برای مردم سرود. هنوز هم بیت های غزل درخشانی که او بعد از رحلت حضرت امام(ره) سرود، زمزمه نیمه شبان مستان است:

زنده‌تر از تو كسي نيست چرا گريه كنيم؟
مرگ‌مان باد و مباد آن ‌كه تو را گريه كنيم
هفت پشتِ عطش از نام زلالت لرزيد
ما كه باشيم كه در سوگِ شما گريه كنيم

خالق مجموعه‌ی شعر «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود» انسانی شریف و شاعری محبوب و مردمی بود که غزل‌هایش را از جان می‌سرود. از همین رو، دل‌سروده‌هایش بر دل می‌نشست. نقش غیرقابل انکار او در رشد و بالندگی «غزل نیمایی» و همراهی با نسل شاعران جوان در مسیر خلاقیت و نوآوری، گواهی صادق بر تاثیرگذاری او در روزگار ما بود.  
بی‌هیچ تردیدی، یاد و نام بلند "محمدعلی بهمنی" در کنار نام دیگر بزرگان این آب و خاک، در تاریخ ادبیات ایران ماندگار خواهد شد و غزل‌های ارجمندش چراغ راه نسل شاعران جوان.
انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان درگذشت شاعر و ادیب برجسته محمدعلی بهمنی را به مردم ایران و خانواده آن مرحوم؛ بخصوص جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت می‌گوید و از خداوند بزرگ برای آن عزیز سفر کرده آمرزش و آرامش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومند است.

انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور

انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت درگذشت استاد محمدعلی بهمنی پیام تسلیت صادر کرد.