مختاری: از روز نخست احساس مدال داشتم/ دوستی: باید نقاط ضعفمان را ترمیم کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارمین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و ورزشکاران ایران در 4 رشته به مصاف حریفان خود رفتند. 

در پایان مسابقات ورزشکاران ایران و مربیان صحبت کردند.

هادی زاده: انتظارمان بیشتر است

علی‌اصغر هادی‌زاده سرپرست تیم ملی  دوومیدانی کشورمان در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: امروز سومین مدال پارادومیدانی توسط علیرضا مختاری در ماده پرتاب وزنه بدست آمد اما انتظار ما مربیان بیشتر از آن چیزی است که ورزشکار انجام می‌دهد. مختاری امروز عملکرد خوبی داشت اما توانش داشت که بهتر از این باشد.

وی در خصوص اعتراض به نمایندگان گرجستان و مراکش اظهار داشت: روی سکوها که ما داشتیم تماشا می‌کردیم، به نظر می‌رسید که نفرات اول و دوم خطا داشتند. ورزشکار گرجستانی حداقل از نظر من که سال‌ها تجربه این کار را دارم، به نظرم خطایش خیلی جدی بود. نفر دوم یعنی حریف مراکشی هم با یک درجه کمتر خطا داشت چرا که لغزش پایش زیاد بود.

هادی‌زاده ادامه داد: ۲۰ دقیقه بعد از اعلام نتیجه می‌توان اعتراض زد. روابط بین‌الملل در TIC کارهای مربوط به اعتراض را انجام داده و در زمان مقرر خودش اعتراض را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ملی‌پوشان پارادومیدانی خوشبختانه، همیشه مدال‌آور بودند و ما هم کیفی، تیم را انتخاب می‌کنیم. اما امسال قدری پا را فراتر گذاشتیم، برای بازی‌های پاراآسیایی ژاپن هم آینده‌نگری کردیم. سعی کردیم بچه‌هایی که ممکن هست آنجا بتوانند، برای ما طلا بگیرند به این مسابقات بیاوریم تا تجربه لازم را کسب کنند.

وی یادآور شد: در این دوره از بازی‌های پارالمپیک ۲۰ ورزشکار داریم و امیدواریم که حداقل ۱۴ مدال داشته باشیم.

مختاری: از روز نخست احساس مدال داشتم

علیرضا مختاری بعد کسب مدال برنز ماده پرتاب وزنه کلاس F53 در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: اول از همه جا دارد از استاد هادیزاده و همچنین مربی خوبم استاد پرنیان که این چند روز زحمات زیادی برای ما کشیدند تشکر کنم و از کسب مدال پارالمپیک بسیار خوشحالم.

وی افزود: از زمانی که وارد پاریس شدیم، این احساس را داشتم که می‌توانم یکبار دیگر مدال پارالمپیک را بگیرم که با توکل به خدا و دعای خیر مردم توانستم به خواسته خودم برسم. انشالله که مبارک مردم ایران باشد.

وی ادامه داد: امروز بعد از کسب مدال، عکس شهدا را هم آوردم چرا که به یک نفر قول داده بودم که در صورت کسب مدال، عکس شهید حسن قاضی را با خود به همراه داشته باشم. انشالله که همه شهدا ما را دعا کنند و همه ورزشکاران کاروان فرزندان ایران در پارالمپیک پاریس مدال بگیرند و با دست پر به کشور برگردند.

رضایی: برزیل در ست سوم نمایش خوبی داشت

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران بعد از پیروزی برابر برزیل اظهار داشت: برزیل به آلمان باخته بود و برای همین باید انتحاری بازی می کرد اما خوشبختانه ما موفق سدیم جریان بازی را مدیریت کنیم و با سرویس های خوبی که زدیم بازی را به سود خودمان تغییر دادیم.

وی افزود: برزیل در ست سوم واقعا خوب بازی کرد اما با شناختی که از این تیم داشتیم اجازه ندادیم دردسرساز شوند.

سرمربی والیبال نشسته در پایان اظهار داشت: در بازی با آلمان روند خوب خودمان را ادامه خواهیم داد و انشالله  به عنوان‌  صدرنشین با تیم دوم گروه نخست که مصر یا قزاقستان خواهد بود دیدار خواهیم داشت. 

بابادی: پتانسیل قهرمانی دوباره در پارالمپیک را داریم

مهدی بابادی بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران پس از ۳ بر صفر در مرحله گروهی بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: شرایط خوب بود و بچه‌ها نیز آمادگی خود را نشان دادند. ما در نقطه‌ای از بازی، چه تحت فشار حریف و چه در زمان اشتباهات داوری سعی کنیم بهترین راندمان و عملکرد را ارائه کنیم و خدا را شکر که امروز هم پیروز شدیم.

وی درباره نزدیک شدن امتیازات برزیل به ایران در گیم سوم عنوان کرد: ورزش بالا و پایین دارند. آنها نیز تمرین می‌کنند و گاهی اوقات شرایط اینگونه می‌شود، اما سعی می‌کنیم که در چنین مواقعی بازی مدیریت کنیم.

بابادی درباره انتظارات از والیبال نشسته برای تکرار عنوان قهرمانی تصریح کرد: این انتظار از ما وجود دارد که طلا بگیریم و این موضوع را همیشه به ما گفته‌اند. ما خودمان هم تلاش می‌کنیم و پتانسیل آن را هم داریم که طلا بگیریم. به هر حال کمی فشار و استرس زیاد وجود دارد، اما انشاالله طلا بگیریم و دل مردم شاد کنیم و دست پر به کشور برگردیم.

وی در پایان گفت: از مردم می‌خواهم که برای ما دعا کنند. ما الان نیاز به انرژی مثبت، دعا و دلگرمی داریم. خانواده‌های ما نیز فشار و استرس زیادی دارند و سعی می‌کنیم در نهایت دل همه را شاد کنیم.

دوستی: باید نقاط ضعفمان را ترمیم کنیم

بهمن دوستی سرمربی تیم ملی گلبال ایران بعد از شکست ۱۴ بر ۷ برابر آمریکا اظهار داشت: متاسفانه بازی امروز‌ برای ما گره خورد. ما دنبال برد بودیم‌ و می خواستیم با تفاضل برنده باشیم که به عنوان سرگروه بالا برویم، اما متاسفانه کار ما پیچیده شد. امر‌وز روز بدی برای ما بود و عملکرد یکسری از بچه ها اصلا قابل قبول نبود. من بابت این‌ شکست عذرخواهی می‌کنم. 

وی افزود: ما به عنوان‌ تیم سوم به مرحله بعد رفتیم و باید با تیم دوم گروه مقابل بازی کنیم که احتمالا اوکراین خواهد بود. آن دیدار برای ما سرنوشت ساز است و باید هر طور شده فردا برنده باشیم تا وارد چهار‌ تیم برتر شویم. 

سرمربی تیم ملی گلبال ایران در‌ پایان در خصوص گل های زیادی که امروز‌ تیمش دریافت کرد، گفت: متاسفانه پنالتی های زیاد و خارج از عرفی می دهیم. متاسفانه برخی از بزرگان تیم ما نمی توانند بزرگی کنند. انشالله بتوانیم نقاط ضعف را ترمیم کنیم و در دور‌ حذفی عملکرد بهتری داشته باشیم.

سرافراز: این شکست را در مرحله حذفی جبران می کنیم

نعمت الله سرافراز بازيكن تيم ملی گلبال ایران بعد از شکست برابر آمریکا در سومین دیدار مقدماتی بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت:  اصلا انتظار چنین دیداری را نداشتیم و‌ به خاطر این باخت از مردم عذرخواهی می‌کنیم. 

وی ادامه داد: شیرازه تیم از همان ابتدا از هم پاشید. آمده بودیم که اول دفاع را به خوبی ببندیم و بعد گل بزنیم، اما ۳،۴ گل پشت سر‌هم خوردیم و شیرازه تیم بهم ریخت و دیگر هر کاری کردیم نتوانستیم به بازی برگردیم. 

سرافراز در پایان گفت:  انشالله فردا بتوانیم با یک برد خوب‌ در‌ مرحله حذفی دل مردم را شاد کنیم. احتمالا باید با اوکراین بازی کنیم که امیدوارم با شکست این تیم به جمع چهار تیم صعود کنیم.

نوری: وزش باد روی اعصابم بود

هادی نوری نماینده پاراتیر و کمان ایران پس از باخت ۱۴۰ بر ۱۳۹ مقابل حریف خود از بریتانیا و حذف از رقابت های پارالمپیک پاریس، گفت: می توانستم به راحتی برنده این مسابقه شوم اما وزش باد خیلی اذیتم کرد. نقطه ضعف من باد است و امروز هم متاسفانه همین اتفاق خیلی اذیتم کرد.

وی افزود: می توانستم با شکست حریفم به جمع هشت نفر برتر برسم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. امیدوارم این باخت را فردا در قسمت میکس جبران کنم.

نوری در واکنش به این موضوع که مشابه همین شرایط نیز برای حریف او وجود داشت، گفت: در رنت اول خیلی به هم ریخته بودم چرا که باد خیلی روی اعصابم بود. بعد از آن خودم را پیدا کردم اما متاسفانه تیرهایم به هدف ننشست. امتیاز تیر آخر هم وقتی ۹ اعلام شد خیلی تعجب کردم. شرمنده مردم ایران شدم امیدوارم جبران کنم.

ورزشکاران و مربیان ایران در پایان رقابتهای خود در چهارمین روز بازیهای پارالمپیک صحبت کردند.