بیمه زنان خانه‌دار از ۵۱۱ هزار نفر گذشت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید ملکی، رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت بیمه زنان خانه‌دار اظهار داشت: این نوع بیمه به منظور گسترش و توسعه امر بیمه به آحاد افراد جامعه طراحی شده و زنان خانه‌دار در صورت تمایل می توانند به صورت خوداظهاری به عنوان «زنان خانه دار» بیمه شوند.

وی با بیان اینکه این نوع بیمه شامل مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار دارد، افزود: متقاضیان با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی این سازمان بهره مند می‌شوند.

تعیین سقف ۵۰ سال برای بیمه زنان خانه‌دار

وی در پاسخ به اینکه زنان خانه دار از چه سنی می توانند بیمه شوند ادامه داد: زنان خانه‌ دار از سن ۱۸ تا ۵۰ سال می ‌توانند خود را بیمه کنند و آن‌هایی که بیش از ۵۰ سال سن دارند باید معادل مازاد سنی بیش از ۵۰ سال، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.

ملکی ادامه داد: افرادی که دارای ۱۰ سال سابقه قبلی باشند، از اعمال شرط سنی معاف خواهند بود.

بیش از ۵۱۱ هزار زن خانه دار بیمه هستند

رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی در مورد اینکه چه تعداد از زنان خانه‌دار از این بیمه استفاده می‌کنند؟ گفت: طبق آخرین آمار و تا اردیبهشت ‌ماه امسال ۵۱۱ هزار و ۲۷۸ نفر از دختران و زنان خانه دار دارای قرارداد فعال بیمه زنان خانه دار هستند.


نرخ حق بیمه پرداختی بیمه زنان خانه دار چقدر است؟

وی درباره نرخ حق بیمه پرداختی زنان خانه دار در سال جاری توضیح داد: در صورت انعقاد قرارداد بر اساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳ حق بیمه پرداختی در سه سطح شامل نرخ ۱۲ درصد ماهانه ۸۸۸هزار و ۶۰۰ تومان، نرخ ۱۴ درصد ماهانه یک میلیون ۳۷هزار تومان و نرخ ۱۸ درصد ماهانه یک میلیون و ۳۳۳ هزارتومان و به اضافه ۲درصد سهم دولت است.

زنان خانه‌ دار از ۱۸ تا ۵۰ سال می ‌توانند خود را بیمه کنند

ملکی خاطرنشان کرد: متقاضیان حائز شرایط سن و سابقه مقرر می‌ توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی es.tamin.ir از بخش بیمه‌شدگان/ بیمه‌شدگان خاص نسبت به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه ‌دار و نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

بیمه زنان خانه‌دار سبب قطع بیمه تبعی نمی‌شود

رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی در توضیح تفاوت بیمه زنان خانه‌دار با مشاغل آزاد گفت: بیمه زنان خانه‌دار بر اساس مقررات مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد صورت می پذیرد با این تفاوت که در صورت تحت تکفل بودن بیمه‌شده (تبعی پدر یا مادر بیمه‌پرداز) امکان انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار میسر بوده و این قرارداد رابطه تبعی را قطع نمی‌کند.

بیمه زنان خانه ‌دار نیازی به سابقه بیمه قبلی ندارد

وی توضیح تفاوت بیمه اختیاری و زنان خانه‌دار با بیان اینکه برای انعقاد قرارداد بیمه اختیاری به حداقل ۳۰ روز سابقه بیمه قبلی نیاز است، تاکید کرد: اما برای انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌ دار نیازی به سابقه بیمه قبلی نیست و علاوه بر این بیمه زنان خانه‌دار دارای سه نرخ ۱۲درصد، ۱۴درصد و ۱۸درصد است ولی انعقاد قرارداد بیمه اختیاری فقط با نرخ ۲۷ درصد مقدور است.

رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اکنون ۵۱۱ هزار زن خانه‌دار بیمه هستند، گفت: همه زنان بین ۱۸ تا ۵۰ سال که تحت پوشش بیمه نباشند، می‌توانند بیمه شوند.