ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و مظلومیت مقاومت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت» با حضور چهره‌های شاخص و نمایندگانی از بیش از ۲۰ کشور مسلمان در دامغان استان سمنان برگزار و در این آیین ضمن قدردانی، بازگویی جایگاه و مقام شهید حسین امیرعبداللهیان فرزند این استان، بر احقاق حقوق مردم فلسطین، تداوم حمایت از جبهه مقاومت و روشنگری جنایات صهیونیسم تاکید شد.

«اجلاسیه مجاهدان در غربت» آیینی که با همت چندروستایی زنده‌دل و حق‌شناس در عبدیا شهرستان دامغان شکل گرفت.

گام به گام این آیین گسترش یافت و افراد بیشتری به خیل حمایت از «مجاهدان در غربت» پیوستند تا این آیین ابتدا شکلی شهرستانی، استانی و سپس ملی به خود گرفت.

چندی نگذشت که «مجاهدان در غربت» همدلان زیادی در بین آزادیخواهان و روشنفکران کشورهای مسلمان پیدا کرد و گروه‌گروه به این اجلاسیه گرویدند تا «اجلاسیه مجاهدان در غربت» سر و شکلی بین‌المللی به خود گرفت.

این اجلاسیه بین‌المللی با هدف شناسایی، معرفی و الگوسازی مجاهدان در غربت با تاسی از شخصیت رفیعِ بزرگ مجاهد در غربت و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طی ۹ سال گذشته با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقام‌های لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت و با همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی ۹ دوره برگزار شده است.

طی هشت دوره برگزاری «اجلاسیه مجاهدان در غربت» شهید حسین امیرعبداللهیان از فرزندان شهرستان دامغان استان سمنان یکی از فعالان، موثران و دبیر اجرایی بود تا جایی که در دوره هشتم به طور رسمی مورد تقدیر قرار گرفت.

دست سرنوشت اینطور مقرر کرده بود که این فرزند برومند استان سمنان و دیپلمات کارکشته حامی جبهه مقاومت و مظلومیت، در حادثه سقوط بالگرد همراه با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور دولت سیزدهم شربت شهادت نوشید و در مسیر خدمت نام خود را جاودانه کرد.

«نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت» در شب شهادت حضرت ثامن الائمه (ع) در دامغان، با تمرکز بر قدردانی از مقام این چهره تاثیرگذار و حامی جبهه مقاومت و پیش‌برنده اهداف بلند ملت‌های مسلمان منطقه برنامه‌ریزی و برگزار شد.

رونمایی از سردیس شهید امیرعبداللهیان در دامغان

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در آیین رونمایی از مرقد نما و سردیس شهید امیرعبداللهیان در گلزار شهدای دامغان گفت: اگر به وصیتنامه شهدا مراجعه کنیم، تبعیت از ولایت فقیه جمله کلیدی وصیت نامه آنان است.

سردار منصور شوقانی افزود: شهید حسین امیرعبداللهیان در عرصه دیپلماسی سه گانه عزت، حکمت و مصلحت را به پیروی از ولی فقیه نهادینه کرد.

با حضور همسر و فرزندان دختر و پسر شهید امیرعبداللهیان در دامغان ابتدا از سردیس دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان رونمایی و آیین نامگذاری دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به نام دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان برگزار شد.

توجه ویژه به مساله فلسطین

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: شهید حسین امیرعبداللهیان در تحولات منطقه و فعالیت در حوزه دیپلماسی به مساله فلسطین توجه ویژه داشت.

«نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت» با حضور چهره‌های شاخص و نمایندگانی از بیش از ۲۰ کشور مسلمان در دامغان استان سمنان برگزار و در این آیین ضمن قدردانی، بازگویی جایگاه و مقام شهید حسین امیرعبداللهیان فرزند این استان، بر احقاق حقوق مردم فلسطین، تداوم حمایت از جبهه مقاومت و روشنگری جنایات صهیونیسم تاکید شد.