خسروی: نیمی از عمرم منتظر این مدال بودم/ رضایی: مردم تا بردیم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نهمین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و ورزشکاران ایران در 5 رشته به مصاف حریفان خود رفتند. 

در پایان مسابقات ورزشکاران ایران و مربیان صحبت کردند.

طالبیان: امیدوارم اتفاقات خوبی برای پاراکانوی ایران در پاریس رخ بدهد

احمدرضا طالبیان سرمربی تیم ملی پاراکانوی کشورمان بعد از مسابقه سعید حسین‌پور در پاراکانوی تک‌نفره ۲۰۰ متر کلاس KL1 در پارالمپیک پاریس گفت: حدود یک ساعت پیش مسابقه حسین‌پور به پایان رسید که در گروه خودش سوم شد و نمایندگان مجارستان و فرانسه اول و دوم شدند. حریف مجارستانی قهرمان پارالمپیک توکیو بود.

وی افزود: مسابقه آسانی نسبت به گروههای قبلی نبود چرا که با همان رکوردی که نماینده کشورمان امروز ثبت کرد در گروهای دیگر به فینال راه یافته بودند. با توجه به اینکه سعید قبل از اعزام به پارالمپیک حدود ۱۳ روز در بیمارستان بستری بود به نظرم رکورد قابل قبولی را ثبت کرد.

طالبیان ادامه داد: فردا هم مرحله نیمه‌نهایی برگزار خواهد شد و بعد از آن هم اگر بتواند در فینال شرکت خواهیم کرد و برای مدال ان‌شالله می‌جنگیم.

وی خاطرنشان کرد: شهلا بهروزی‌راد هم شرایط روحی خوبی دارد، ورزشکار با تجربه‌ای است و سومین پارالمپیک خودش را تجربه می‌کند و خیالمان از بابت او راحت‌ است چرا که وضعیت بهتری دارد و امروز او هم باید به مصاف رقبای خود برود که ان‌شاءالله در دور مقدماتی بتواند رکورد خوبی را ثبت کند و روز یکشنبه هم مسابقات نیمه‌نهایی و فینال کانوی ۲۰۰ متر تک‌نفره بانوان در کلاس KL3 برگزار خواهد شد.

طالبیان در خصوص پیش‌بینی‌اش از نتایج نمایندگان کشورمان گفت: اجازه دهید که پیش‌بینی نکنیم. ما تلاش خودمان را کردیم و تمرینات سختی را پشت‌سر گذاشته‌اند و امیدواریم که بهترین اتفاق اینجا برای ۲ نماینده کشورمان رخ دهد. چنانچه بتوانند رکوردهای خودشان را بزنند اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: مردم برای ورزشکاران کشورمان دعا کنند که بتوانند نتایج خوبی بگیرند و دل مردم را شاد کنند.

بهروزی راد: امیدوارم بهترین عملکردم را داشته باشم

شهلا بهروزی راد پس از پایان پیکارهای پاراکانوی ۲۰۰ متر تک‌نفره بانوان در کلاس KL3 در پارالمپیک پاریس گفت: در دور مقدماتی با حریفان اصلی خودم از اسپانیا، فرانسه و انگلیس رقابت داشتم که خوشبختانه توانستم به نیمه نهایی راه یابم و امیدوارم روز یکشنبه در نیمه‌نهایی و فینال بهترین عملکرد خودم را داشته باشم.

وی در خصوص تغییر زمان مسابقه خود نیز اظهار داشت: در خط استارت خطایی رخ داد که من در مسیر که خطای استارت را اعلام کردند، زودتر از بقیه متوجه شدم و دوباره برگشتم.

بهروزی راد خاطرنشان کرد: این سومین تجربه پارالمپیکی من است که امیدوارم در پاریس نتیجه‌ای بهتر از دوره‌های قبلی بگیرم. البته در توکیو هم به فینال راه پیدا کردم و هفتم شدم.

وی در رابطه با حریفانش در مرحله نیمه نهایی نیز اظهار داشت: حریفانم در این مرحله نمایندگان اسپانیا، آلمان، مجارستان و برزیل هستند که در این گروه ۳ نفر به فینال راه پیدا خواهند کرد و امیدوارم جزو نفرات راه یافته به مسابقه نهایی باشم.

بهروزی راد افزود: خوشبختانه شرایط خیلی خوبی اینجا فراهم هست امیدوارم روز مسابقه به اصطلاح روزم باشد.

بندری: از پرتابهایم راضی نبودم

عرفان بندری پس از پنجمی در رقابتهای پرتاب نیزه بازیهای پارالمپیک پاریس اظهار داشت: از پرتابهایم راضی نبودم. پرتابهای متوسطی داشتم و نتوانستم به آن چیزی که می خواهم برسم و متاسفانه پنجم شدم. 

وی با اشاره به حریفان خود گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود و حریفان قدری داشتم. این نخستین حضور من در بازیهای پارالمپیک بود اما حریفان من جملگی باتجربه بودند و سابقه حضور در چندین دوره رقابتهای جهانی و پارالمپیک را داشتند و به مدد همین تجربه نمایش بهتری ارائه کردند. 

بندری افزود: تمرینات خودم را برای رقابتهای آسیایی و جهانی ادامه خواهم داد و به امید خدا در مسابقات آینده به مدد تجربه گرانبهای پارالمپیک، این نتیجه را جبران خواهم کرد.

رستمی: مدالم‌ را به مردم ایران تقدیم می کنم

روح الله رستمی بعد از کسب مدال طلای دسته ۸۰- کیلوگرم پاراوزنه برداری پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: خدا را شکر می کنم که به هدفم رسیدم. مدت ها بود که تمرینات سختی را پشت سر‌ می گذاشتیم. تمام هدفم‌ این بود که ناکامی هانگژو را جبران کنم و سومین مدال المپیکم، بهترین مدال المپیکم باشد. به لطف خدا و ائمه این اتفاق رقم خورد. این مدال را به مدال شریف ایران تقدیم می کنم. 

وی افزود: رقابت خیلی خوبی بود. از همان اول که ۲۳۰ کیلوگرم را انتخاب کردیم می دانستیم چه کار می کنیم. برای چنین رکوردی هم خیز برداشته بودیم و پلن ها از قبل چیده شده بود. از کادرفنی و مربیان خودم آقایان توکلی و‌ ملاحسینی تشکر می کنم که این مدت زحمات زیادی کشیدند.

دارنده مدال طلای پاراوزنه برداری پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: من یک آسیب دیدگی خیلی جدی از ناحینه سینه داشتم و پزشکان می‌گفتند به این مسابقه نمی رسی. خدا را شکر می کنم هم آسیبم در مدت کوتاهی برطرف شد و توانستم این رکوردها را بزنم. 

رستمی در پایان گفت: از راه دور دست پدر و مادرم و تک تک اعضای خانواده ام‌‌ را می بوسم. خیلی زندگی با یک قهرمان سخت است و اینکه همه برنامه هایت را بر اساس زندگی یک قهرمان بچینی و‌ خیلی وقت ها از تفریحت بزنی و پای این زندگی قهرمانی بمانی، سخت و دشوار‌است. من تنها این مدال را کسب‌ نکردم و مجموعه ای از افراد‌ پشت من بودند که مهمترین آن ها پدر و مادرم بودند و دستشان را می بوسم و‌ مدالم را تقدیمشان می کنم.

خسروی: نیمی از عمرم منتظر این مدال بودم

یاسین خسروی پس از کسب مدال طلای پرتاب وزنه بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 اظهار داشت: پیش از هر چیزی باید از مردم و همشهریهایم تشکر کنم که در این مدت برایم سنگ تمام گذاشتند و انرژی مثبت دادند و دستبوس همه آنها هستم. همچنین باید از همه کسانی که در این مدت برایم زحمت کشیدند، از خانواده گرفته تا مربیانم باید قدردانی کنم.

وی با اشاره به رکوردشکنی های امروزش گفت: هدفم رکوردشکنی جهان بود و آمده بودم رکورد خودم را بشکنم که نشد. همه پرتابهایم بالای رکورد پارالمپیک بود و از پرتاب نخست 4 بار رکورد پارالمپیک را زدم اما هدف اصلی ام شکستن رکورد جهانی ۱۶.٠۱ بود که به خودم تعلق دارد. 

خسروی درباره اینکه ظاهرا از قبل از طلایش مطمئن بوده و تنها برای رکوردشکنی به مسابقه آمده، گفت: نه، اینطور نیست. چند روز است که برای مسابقه امروز استرس دارم و حتی دیشب ۴ ساعت نخوابیدم. این نخستین پارالمپیک من بود و استرس داشتم. من ۳۲ سال سن دارم و نیمی از عمرم را در انتظار و رویای این مدال و چنین روزی بودم. برای این مدال خیلی زحمت کشیدم. 

وی افزود: این مدال را اول به مردم سرزمینم تقدیم می کنم. جا دارد اینجا یادی هم از شهید هنیه کنم و تمام جهان را به صلح و آرامش دعوت می کنم.

لشگری: طلا را تقدیم مردم ایران می‌کنیم

مجید لشگری ملی‌پوش والیبال نشسته ایران پس از قهرمانی این تیم در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: یک فینال سخت و طاقت فرسا بود. تیم بوسنی در اواخر گیم اول قدرت زیادی از خود نشان داد، اما با خونسردی و تسلط ذهنی توانستیم بهترین عملکردمان را ارائه بدهیم و خدا را شکر یکبار دیگر مدال طلا را بدست آوردیم.

وی درباره از دست دادن ست اول عنوان کرد: بوسنی یک تیم مدعی است. ضمن اینکه هر تیمی که جلوی ایران قرار می‌گیرد، سعی می‌کند بهترین بازی خود را انجام بدهد. امروز هم جنگ بر سر کسب مدال طلا بود. خدا را شکر که برنده شدیم و یکبار دیگر پرچم ایران را به اهتزاز درآوردیم. 

لشگری گفت: این مدال طلا را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم و امیدوارم که توانسته باشیم دل مردم ایران را شاد کنیم. همچنین از همه کسانی که برای ما زحمت کشیدند، پیگیر مسابقات ما بودند و دعای خیرشان پشت سر ما بود، تشکر می‌کنم.

رضایی: مُردم تا بردیم

هادی رضایی سرمربی والیبال نشسته پس از پایان فینال مسابقات والیبال نشسته بازی های پارالمپیک‌ که با برتری سه بر یک تیم ملی ایران مقابل بوسنی و کسب هشتمین عنوان قهرمانی پارالمپیک همراه بود، گفت: همه فکر می کردند که بازی راحتی است درحالیکه اصلا اینطور نیست.

وی ادامه داد. 4 سال همه کار می کنند تا در قله ورزش قرار بگیرند، بوسنی هم چهار سال زحمت کشیده بود.

سرمربی تیم‌ملی والیبال نشسته با بیان اینکه دیدار فینال مانند شطرنج بود، تصریح کرد: در گیم اول ما دچار لغزش شدیم و بازیکنان بوسنی سوار کار شدند اما از یک جایی به بعد، این ما بودیم که سوار کار شدیم چون حریف دچار لغزش شد.

رضایی در مورد گیم د‌وم‌ دیدار فینال که با برتری سخت و نفسگیر تیم ملی ایران به پایان رسید، خاطرنشان کرد: ورزش همین است و به همین دلیل می گوییم ورزش ضمانتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته مبارک مردم باشد، گفت: خوشحالیم که باعث شادی مردم شدیم اما همه دیدند هیجان ورزش های تیمی متفاوت از انفرادی است. هیجانی که در سالن والیبال بود، بی نظیر بود.

رضایی در پایان با بیان اینکه مُردم تا بردیم، به اقدامی که بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته در نشان دادن عدد ۸ انجام دادند، اشاره کرد و‌ گفت: عدد ۸ نشان دهنده هشتمین قهرمانی بود و البته ارادتی که ملی پوشان به امام رضا (ع) دارند.

علیپور: اجازه ندادیم که بوسنی غافلگیرمان کند

میثم علیپور پس از قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک پاریس اظهار داشت: خدا را شکر که این بازی واقعاً سخت پیروز شدیم. هرگز انتظارش را نداشتیم که بازی اینقدر سخت شود، اما از گیم دوم به بعد عملکرد بسیار خوبی داشتیم و در نهایت قهرمان شدیم و در واقعا غافلگیر نشدیم.

وی عنوان کرد: این برد و قهرمانی را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم و انشالله که لبشان همیشه خندان باشد. 

نعمتی: سعی می کنم با حضورم به ورزشکاران روحیه بدهم

زهرا نعمتی پاراکماندار ایران که با حضور در سالن نورث آرنا پاریس از نزدیک‌ تماشاگر دیدار فینال تیم ملی والیبال نشسته بود، گفت: همیشه سعی کردم در دهکده و هرجایی که ورزشکاران را می دیدم، به آنها برای حضور در رقابت های شان روحیه بدهم.

وی ادامه داد: برایم حضور در فینال هیجان انگیز بود و قول داده بودم که حضور داشته باشم. برای پاراوزنه برداری هم قول دادم که در محل مسابقات شان‌حاضر شوم. سعی می کنم با حضورم به آنها روحیه بدهم.

نعمتی که نامزد کمیسیون ورزشکاران کمیته بزن المللی پارالمپیک است با اشاره به رای گیری برای انتخابات این کمیسیون که در جریان بازی های پارالمپیک انجام شد، تاکید کرد: از طرف ورزشکاران کاروان کشورم حمایت زیادی شدم و‌همین طور از طرف ورزشکاران دیگر کشورها و‌ به ویژه پاراکمانداران.

وی تاکید کرد: برای کمیسیون ورزشکاران نمایندگان زیادی از کشورهای مختلف نام نویسی کردند که بعضا تعداد اعضای کاروان کشورشان خیلی زیاد بود با این حال فکر می کنم این شانس را داشته باشیم که بمانیم تا نتیجه مشخص شود.

گلستانی: مزد تلاش‌هایمان را با طلا گرفتیم

حسین گلستانی پس از قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک پاریس اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که آبروی مان را حفظ کردیم و این مدال طلا را به مردم ایران، خانواده یمان تقدیم می‌کنیم.

بازی فوق‌العاده سنگینی بود. هرگز توقع چنین عملکردی را بوسنی نداشتیم، چون در مسابقات جهانی تجربه رویارویی با این حریف را داشتیم و آنها پیشرفت زیادی کرده بودند. خوشحالم که خدا به تیم ما نگاه کرد و بچه‌ها مزد تلاش‌های خود گرفتند.

ورزشکاران و مربیان ایران در پایان رقابتهای خود در نهمین روز بازیهای پارالمپیک صحبت کردند.