هادی زاده: اعتراضمان پذیرفته نشد، مدال بیت سیاح برنمی گردد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ دهمین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و ورزشکاران ایران در ۵ رشته به مصاف حریفان خود رفتند. 

در پایان مسابقات ورزشکاران ایران و مربیان صحبت کردند.

ضیغمی نژاد: می‌جنگم و بازمی گردم

سینا ضیغمی نژاد پاراشناگر ایران پس از ناکامی در بازی های پارالمپیک پاریس گفت نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد تا این ناکامی را جبران کند.

ضیغمی نژاد در خصوص این رقابت گفت: من هر چه داشتم وسط گذاشتم اما واقعیت این است که شنای دنیا خیلی از ما جلوتر است و آنها علمی تر به مقوله شنا نگاه می‌کنند  و طبیعتا بهتر هم نتیجه می‌گیرند. 

پاراشناگر ایران افزود: من در نخستین پارالمپیک خود حضور پیدا کرده ام و اینجا بهترین‌های دنیا جمع اند همین امر کار را سخت می کند با این حال ناامید نیستم و با حضور در رقابت‌های جهانی ، رکورد خودم را ارتقا می‌دهم. 

ضیغمی نژاد در پایان گفت: در شش ماه گذشته در خوابگاه بوده ام و هر تلاشی را انجام دادم تا عملکرد خوبی داشته باشم. قول می‌دهم‌ با تلاش و کوشش بتوانم رکورد بهتری را به ثبت برسانم.

طالبیان: بهانه‌ای نداریم

احمدرضا طالبیان سرمربی تیم ملی پاراکانو پس از کسب مقام پنجم توسط سعید حسین پور در پاراکانو ۲۰۰ متر اظهار داشت: پیش بینی که داشتیم انتظار می رفت نتیجه بهتری بگیریم و به مدال برنز برسیم، اما متاسفانه نشد. البته باید خیلی بیشتر کار کنیم و هیچ بهانه ای هم نداریم.

وی در مورد اینکه بیماری حسین پور چه قدر در نتیجه کسب شده تاثیر داشت، گفت: ۱۳ روز در بیمارستان بستری بود و مسلما این اتفاق در کارش تاثیر گذاشت. به دلیل اینکه بدنش عفونت داشت، آنتی بیوتیک های خیلی قوی مصرف کرد.

سرمربی تیم ملی پاراکانو کشورمان در مورد سطح رقابت‌ها عنوان‌ کرد: بالاترین سطح مسابقه در جهان است و ۱۰ نفر برتر دنیا حضور داشتند. رقابت خیلی نزدیک و رکورد ها را هم که می بینیم، کاملا مشخص است. امیدوارم بتوانیم ضعف هایمان را برطرف کنیم و برای مسابقات آینده آماده شویم.

صالحی: مدالم را به شهید جمهور تقدیم می کنم

الهام صالحى بعد از كسب مدال برنز پرتاب نيزه كلاس F54 بازى هاى پارالمپیک پاریس اظهار داشت: خیلی خوشحالم‌ از اینکه در‌ اولین تجربه ام در پارالمپیک توانستم مدال برنز را کسب کنم و‌ از این بابت خدا را شکر می کنم. می توانستم بهتر‌ از این هم باشم، اما‌ همین که دست پر‌برمی گردم، اتفاق خوبی است. 

وی در خصوص رقبایش افزود: دو تا از رقبای من از ازبکستان و نیجریه خیلی قدرتمند بودند و‌ حریف ازبک‌ توانست رکورد جهان‌ را بشکند. البته از نظر من و بقیه بچه های تیم ایران که در استادیوم‌ بودند، کلاس بندی نفرات اول‌ و دوم درست نبود، به ویژه پرتابگر ازبکستانی که حضورش در کلاس من خیلی عجیب بود.

دارنده مدال برنز بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در‌ پایان گفت: می خواهم مدالم‌ را به شهید جمهور آیت الله رئیسی تقدیم کنم. وقتی می خواستیم اعزام شویم یک پلاک به ما دادند یک طرفش اسم خودم بود و یک‌طرفش اسم آیت الله رئیسی بود و از همان جا نیت کردم که مدال بگیرم، آن‌‌ را به شهید جمهور تقدیم‌ کنم.

رستمی: طلایم را به رهبر انقلاب تقدیم می‌کنم

روح‌الله رستمی ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه برداری ایران درباره کسب مدال طلا در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: خدا را شکر که اولین مدال طلای وزنه‌برداری نصیب من شد و انشاالله که سایر ملی‌پوشان نیز بتوانند با موفقیت مدال‌های دیگر را کسب کنند.

وی با تقدیم این مدال به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران عنوان کرد: من این مدال را از ائمه معصومین، امام رضا علیه السلام، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حضرت معصومه سلام الله علیها دارم و آن را به رهبر معظم انقلاب و همه ملت شریف ایران اسلامی تقدیم می‌کنم.

غلامی: حریفان از من بهتر بودند

موسی غلامی پس از پایان کارش در پیکارهای پاراجودو در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلاس J1 در پارالمپیک پاریس گفت: حریفانم از من بهتر بودند و عملکرد بهتری داشتند.

وی تصریح کرد: کادر فنی همه رقبا را آنالیز کرده بودند ولی نتوانستم با این وجود آنها بهتر بودند. این نخستین تجربه پارالمپیکی من بود. 

وی با ابراز ناراحتی خود از دو شکستی که موجب حذفش از گردونه رقابت‌های پارالمپیک شد، افزود: بله واقعا ناراحت هستم چرا که این توان را داشتم تا بهتر کار کنم همه تلاشم را کردم ولی نشد.

غلامی در پایان گفت: از همه مربیان و کسانی که برایم زحمت کشیدند، سعید یوسف‌زاده، علی امینی و محسن ذکریا و مربیان پایه‌ام حمزه حیدری و موسی قنبرزاده که باشگاهشان را در اختیارم گذاشتند و سایر مربیان تشکر و قدردانی می‌کنم.

سرمربی والیبال نشسته بوسنی: مدال نقره برای ما حکم طلا را دارد

"میرزت دوران" از کسب مدال نقره رقابت های والیبال نشسته پارالمپیک ۲۰۲۴ ابراز رضایت کرد. تیم والیبال نشسته بوسنی و هرزگوین شب گذشته موفق شد هفتمین مدال پیاپی خود در رقابت های پارالمپیک را جشن بگیرد.

این تیم در بازی پایانی مقابل ایران تن به شکست ۳ بر یک داد اما نسبت به توکیو که مدال برنز برد، در جایگاه بهتری به کار خود پایان داد.

"میرزت دوران" در خصوص بازی فینال گفت: ما مقابل ایران نمایش خوبی داشتیم. در ست نخست برنده شدیم در ست دوم هم نزدیک بود برنده شویم اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: من قبلا هم گفته بودم ایران تیم خوبی است. به نظر من این مدال نقره مثل طلا ارزشمند است. از این بابت خوشحالیم.

دوران در پایان گفت: ما یک کشور کوچک هستیم و حدودا 3 میلیون جمعیت داریم اما 7 مدال پارالمپیک کسب کرده ایم آن هم در یک رشته.

صفرزاده: پیش از فینال با یک مشکل مواجه شدم

هاجر صفرزاده که فینال مسابقات پارادوومیدانی دوی ۲۰۰ متر را با کسب جایگاه چهارم به پایان رساند، در مورد عملکردش گفت: خدا رو شکر در این‌ ماده که ماده تخصصی من نیست به فینال راه پیدا کردم‌ اما شرمنده ام که مدال نگرفتم.

وی تصریح کرد: خیلی تلاش کردم اما هر کار کردم نشد به نتیجه برسم و شاید واقعا قسمت این بوده است. 

صفرزاده به مشکلی که پیش از آغاز رقابت فینال با آن مواجه شد، اشاره کرد و گفت: پیش از آغاز مسابقه متوجه شدم که سه تا از میخ های کفشم جدا شده است. تا حالا سابقه نداشت که با چنین مشکلی مواجه شوم‌، همیشه کفش اضافه‌ یا میخ اضافه داشتم اما نمی دانم چه حکمتی داشت که قبل از مسابقه همه اینها را از کیفم درآوردم.

وی ادامه داد: اول اجازه مسابقه به من ندادند اما بعد خیلی با زحمت سه میخ برای کفش من پیدا کردند که اصلا مناسب کفش من‌ نبود. با این حال سعی کردم بهترین نتیجه را بگیرم.

پارادوومیدانی کار ایران تاکید کرد: شاید اگر کمی دیگر تلاش می کردم، می توانستم مدال بگیرم‌ اما واقعا در حین مسابقه تمام تلاشم را کردم، رکورد خوبی را هم‌ زدم اما گاهی وقتی خدا نمی خواهد واقعا نمی شود.

صفرزاده در پایان با بیان اینکه من عادت کردم وقتی خدا نمی خواهد باز هم شاکر باشم، گفت: از همه رقیبانم در بازی های پارالمپیک کوچکتر بودم. آنها از ۳۰ سال به بالا بودند، خوشحالم که با ۲۴ سال سن مدال نقره ۴۰۰ متر را گرفتم و در ۲۰۰ متر هم‌ جایگاه خوبی بگیرم.

صلحی پور: صدم را گذاشتم اما نشد

حامد صلحی پور پاراوزنه بردار ایران پس از ناکامی در دسته 97 کیلوگرم بازیهای پارالمپیک پاریس اظهار داشت: وقتی نخواهد بشود، نمی شود. چیزی کم نگذاشتم و صدم را گذاشتم اما نشد که نشد و تنها شرمندگی برای من باقی ماند. 

وی با اشاره به سطح بالای رقابت دسته 97 کیلوگرم گفت: رقابت بسیار سنگین بود و دیدید که 3 بار رکورد پارالمپیک و یک بار رکورد جهان شکسته شد. حریفان بسیار قدر بودند. با توجه به شرایط من برای برنز رقابت می کردم و به وزنه 230 کیلو در تمرینات نزدیک شده بودم. امید داشتم که پارالمپیک اوج آمادگی ام باشد و بتوانم این وزنه را بزنم و برای رسیدن به این وزنه و آمادگی چیزی کم نگذاشتم اما نشد. 

صلحی پور درباره عدم مهار وزنه 226 کیلوگرم در حرکت دوم بیان کرد: حرکت اول بسیار سبک بود که در جدول وارد شدم اما برای حرکت دوم فشار وزنه بالا رفت و احساس می کنم چون سرد شدم، نتوانستم آن را مهار کنم. ریلکس بودم و هیچ استرسی نداشتم. 

صلحی پور در پایان گفت: حقیقتا قصد داشتم امروز و در پایان مسابقه از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم اما حسین توکلی اجازه نداد.

هادی‌زاده: اعتراضمان قبول نشد؛ مدال بیت سیاح برنمی گردد

علی اصغر هادی زاده سرپرست تیم پارادوومیدانی ایران توضیحاتی را درباره دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح در بازی‌های پارالمپیک پاریس عنوان کرد. علی اصغر هادی‌زاده سرپرست تیم پارادوومیدانی ایران درباره دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: بیت سیاح کار بزرگی انجام داد و رکوردهای خوبی در رقابت امشب داشت و موفق شد رکورد پارالمپیک را بشکند و قهرمان شود. متاسفانه او در حین این رقابت یکی دو حرکت اضافی و خارج از عرف انجام داد. یک حرکت در زمان رکوردشکنی اش بود که این حرکت از نظر داور غیرورزشی تلقی شد و به بیت سیاح کارت زرد دادند.

وی افزود: در پایان مسابقه نیز بعد از آنکه قهرمانی او اعلام شد، او بدون اطلاع مربی و سرپرست پرچمی را از کیف ورزشی اش خارج کرد. ما حتی پرچم جمهوری اسلامی ایران را به ورزشکار نمی‌دهیم تا به داخل ورزشگاه ببرد و خودمان پرچم ایران را از روی سکوها به بچه‌ها می‌دهیم، اما بیت سیاح به دلایل اعتقادی و با توجه به باورهای دینی اش و عشق و علاقه به حضرت ام البنین، پرچمی مزین به نام این بانو نشان داد که این حرکت را نیز یک حرکت خلاف مقررات ورزشی تلقی کردند و کارت زرد دوم و قرمز را به بیت سیاح نشان دادند. ما حتی متوجه این کارت زرد دوم نشدیم، اما زمانی که بیرون آمدیم، متوجه شدیم که دیسکالیفه شده است. 

هادی‌زاده گفت: بلافاصله اعتراض رسمی خودمان را اعلام کردیم و مسئولان برگزاری هم فیلم‌ها را به ما نشان دادند. ما سعی کردیم این اتفاق را توجیه کنیم، اما مورد قبول قرار نگرفت و اعتراض ما رد شد. ما باز هم پیگیری کردیم و حتی مراسم اهدای مدال را به تأخیر انداختیم که به فردا موکول شد. ما درخواستی را به هیأت ژوری دادیم و همه اعضای این هیأت اعتراض ما را قبول نکردند و این مدال از ما گرفته شد.

هادی‌زاده عنوان کرد: ستاد ما هم یکسری حرکات را از طریق کمیته بین‌المللی پارالمپیک انجام می‌دهد تا اگر امکانش باشد، در این فرصت کوتاه باقیمانده، تغییر در این روند داده شود، اما به نظرم با توجه به اینکه هیأت ژوری رأی قاطع داده، حتی اعضای این هیأت نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک را هم نمی‌پذیرند. 

وی در پایان گفت: بیت سیاح با یک اشتباه ناخواسته، یک مدال طلا را از خودش و کاروان ایران گرفت و همه ما را بسیار غمگین کرد.

 

ورزشکاران و مربیان ایران در پایان رقابتهای خود در ۵ روز بازیهای پارالمپیک صحبت کردند.