به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، حسین نصر آزادانی سرپرست مجری خط ۱۰ مترو تهران در توضیح اقدامات مربوط به تسریع عملیات حفاری این خط گفت: بعد از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس که از مدتی پیش عملیات حفاری با دستگاه مکانیزه اول در آنجا آغاز شد، کارگاه ایستگاه جنت آباد دومین مکانی است که برای استقرار دومین دستگاه حفار مکانیزه در نظر گرفته شده است. هم اکنون مرحله تکمیل سر شمعها و آغاز عملیات حفاری شفت این کارگاه در حال انجام بوده و از طرفی، نخستین و مهمترین قطعات از دستگاه حفار دوم (کاترهد و مین بیرینگ) به محل کارگاه جنت آباد منتقل شده است. البته در ادامه کار و به موازات پیگیری عملیات حفاری و پایدارسازی دیوارههای شفت کارگاه جنت آباد، سایر قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه خط ۱۰ به محل کارگاه مربوطه منتقل خواهد شد تا در کوتاهترین زمان ممکن، مرحله اورهال ، مونتاژ و آغاز به کار این دستگاه نیز انجام شود .
وی در ادامه افزود: در حال حاضر اراضی مربوط به ۱۷ موقعیت تجهیز کارگاه در مسیر طرح خط ۱۰ به پیمانکار تحویل شده و پنج موقعیت دیگر نیز در شرف تحویل زمین است. از این تعداد کارگاه تحویل زمین شده، ۱۰ کارگاه فعال استو
براساس گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، وی ابراز امیدواری کرد با تزریق به موقع منابع مالی و تجهیز سایر کارگاههای خط ۱۰، سرعت عملیات اجرایی کل پروژه افزایش یابد و عملیات حفاری و ساخت تونل این خط ۴۵ کیلومتری را از جبهه های کاری متعدد پیش برده و در اسرع زمان شاهد افتتاح فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران شد.