آموزش ریست کردن مدل های مختلف دستگاه پکیج 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروزه پکیج ها یکی از سیستم های پرکاربرد در زندگی روزمره به شمار می روند که توانایی گرمایش محیط و ایجاد دمای مطلوب و دلخواه را دارند. گاهی اوقات برای آنها ممکن است مشکلاتی رخ  دهد  که در صورت بروز مشکل، بهتر است از نحوه ی ریست کردن این سیستم ها اطلاع کافی داشته باشید زیرا ریست می تواند به کلی باعث رفع مشکل شده و شما را از تماس با تعمیرکار بی نیاز کند. در این مقاله ما به نحوه ی ریست کردن مدل های مختلف پکیج خواهیم پرداخت.

آموزش ریست کردن مدل های مختلف پکیج

ریست کردن مدل های مختلف پکیج، ابتدایی ترین قدم برای جلوگیری از مشکلاتی می باشد که در اثر یک عملکرد غلط به وجود آمده است. گاهی تنظیمات پکیج به هم می ریزد و یا  کد خطا به اشتباه فعال می شود پس شما می توانید با آموزش صحیح به راحتی خودتان در منزل به ریست کردن دستگاه خود بپردازید. در ادامه ما به آموزش ریست کردن مدل های مختلف پکیج خواهیم پرداخت:
شما می توانید با استفاده از دکمه تنظیمات، ریست کردن پکیج را انجام دهید ابتدا دو دکمه به صورت نیم دایره در سمت چپ نمایشگر و دو دکمه با همان شکل، در قسمت راست دستگاه قرار دارد و سپس دکمه set را بین دو دکمه چپ پیدا کنید. با استفاده از این دو دکمه، به تنظیمات دستگاه وارد شوید و در مرحله ی بعدی دستگیره func عملکرد قرار دهید و در انتها کار با استفاده از دکمه های + و _ می توانید بین حالت های set دکمه ها را جابجا کنید و حالت ست را روی 17 بگذارید تا پکیج  به حالت کارخانه باز گردد.

روش های نگهداری و بهره برداری از پکیج 

پکیج ها هم مانند سایر دستگاه ها و سیستم های گرمایشی به مراقبت و نگهداری نیاز دارد که  در این قسمت از مقاله برای نگهداری درست از پکیج، به نکاتی اشاره خواهیم کرد:
تمیز کردن مشعل و نازل: ناخالصی های ناشی از احتراق و مبدل حرارتی اصلی باعث رسوب گرفتن مشعل می شود که در طول زمان باعث بسته شدن راه های شعله می شود و بازده احتراق را کم می کند. بنابراین لازم است سطح مشعل و نازل تمیز شود، تا از گرفتگی و مسدود شدن شعله ها جلوگیری شود و از احتراق طبیعی اطمینان حاصل شود.
برای تمیز کردن سطح مشعل می توانید مشعل را زیر آب شیر قرار دهید و تمام کثیفی ها را از روی مشعل پاک کنید و همچنین مشعل با یک برس نرم کربن نیز تمیز خواهد شد. برای قرار دادن مجدد مشعل در پکیج ابتدا اجازه دهید تمام آب مشعل خشک شود.
تمیز کردن الکترود احتراق: یکی از روش های نگهداری از پکیج، تمیز کردن الکترود احتراق می باشد. سطح کربن را تمیز کنید و ببینید که آیا عایق سطح، آسیب دیده است یا نه و در صورت آسیب دیدگی به تعویض عایق اقدام نمایید. برای تمیز کردن الکترود احتراق، با استفاده از سنباده، سطح الکترود اشتعال را صیقل داده تا رسوبات کربن تمیز شود. توجه داشته باشید که زاویه و شکاف الکترود جرقه زنی را نمی توان بنا به میل خود تنظیم کرد.
تمیز کردن و تعمیر دودکش ها: ناخالصی ها موجود در هوا و گاز دودکش، گیر کردن حشرات ممکن است دود کش را مسدود کند. همچنین عواملی مثل وزش باد شدید، شل شدن و قطعی اتصالات دودکش، بر احتراق و عملکرد پکیج تاثیر می گذارد که در این صورت باید تمیز و تعمیر شود. برای تمیز کردن دودکش ابتدا گیره اتصال را شل کنید و آن را با آب بشویید و بعد از شستن، دودکش را در حالت ایستاده قرار دهید تا آب آن به صورت کامل تخلیه شود و سپس به درستی نصب کنید.

بررسی فشار گاز ثانویه بعد از سوپاپ

هدف اصلی این است که از فشار ثانویه که همیشه باید نزدیک به مقدار تعیین شده باشد، اطمینان حاصل شود و همچنین از توان خروجی پکیج هم مطمئن شوید.

تمیز کردن و نگهداری درست از مبدل حرارتی

در طول استفاده از پکیج ها، به دلیل ناخالصی های موجود در هوا و ناخالصی های موجود در گاز، محصولات ناشی از احتراق با رطوبت موجود در دودکش پکیج ترکیب می شوند و ناخالصی های جامد، به ویژه در دمای پایین ایجاد می کنند. همچنین ناخالصی هایی در مبدل حرارتی اصلی وجود دارد که به تدریج به علت استفاده طولانی، جمع می شوند و بر دودکش و بازدهی مبدل حرارتی تاثیر می گذارند و باعث می شود که مبدل حرارتی پکیج حدود  5 درصد از سال، کاهش بازدهی داشته باشد. بنابراین قسمت خارجی مبدل حرارتی باید هر چند یک بار تمیز شود و شما می توانید با استفاده از یک برس مسی تمام رسوبات را در سطح خارجی مبدل حرارتی اصلی پاک کنید تا راندمان مبدل حرارتی را بهبود بخشد. 

سخن آخر

در این مقاله به نحوه ی ریست کردن مدل های مختلف پکیج و همچنین به آموزش ریست دستگاه پکیج اشاره کردیم. انواع مختلفی از پکیج ها در بازار موجود است که هر نوع آن دارای تنظیمات و بخش های مختلف از جهت قرار گیری دکمه ریست است. با توجه به این توضیحات بهتر است قبل از اقدامات دفترچه پکیج ها را بررسی کنید و سپس به ریست کردن پکیج اقدام نمایید. قبل از انجام هر گونه اقدام، نکات ایمنی را رعایت کنید تا منجر به بروز اتفاق ناگوار نشود. اگر توضیحات داده شده نتوانست مشکل را حل کند، حتما با یک تعمیر کار حرفه ای تماس بگیرید و مشکل را در میان بگذارید تا در اسرع وقت برای حل این مسئله، اقدام نماید. وگرنه ممکن است خطراتی جدید در کمین شما باشد. تعمیرکاران اورجینال سرویس با برخورداری از تجربه و تخصص کافی، با نحوه ریست کردن مدل های مختلف پکیج ها آشنا هستند و آن را در سریع ترین زمان انجام می دهند.

امروزه پکیج ها یکی از سیستم های پرکاربرد در زندگی روزمره به شمار می روند که توانایی گرمایش محیط و ایجاد دمای مطلوب و دلخواه را دارند.