صفر تا صد راه اندازی مغازه پوشاک

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای راه اندازی مغازه پوشاک به چه چیزی نیاز داریم؟ چه بایدها و نبایدهایی برای ما وجود دارد؟ آیا چک‌لیستی هست که به‌کمک آن بتوانیم بفهمیم آماده راه‌اندازی یک فروشگاه لباس هستیم یا خیر؟ در این متن همراه ما باشید چون می‌خواهیم همین موضوع را بررسی کنیم و پاسخی دقیق به آن دهیم.

 

سوال‌هایی که باید درباره راه اندازی مغازه پوشاک از خود بپرسید!

قبل‌از هر کاری مجموعه‌ای از سوالات وجود دارد که می‌تواند به شما در راه‌اندازی چنین فروشگاهی کمک کند. در ادامه لیست این سوالات مهم را تقدیم شما خواهیم کرد:

  • آیا جوازهای لازم برای راه‌اندازی چنین فروشگاهی را دریافت کرده‌اید یا اصلا می‌دانید که چه مجوزهایی مورد نیاز شماست؟
  • در چه منطقه‌ای از شهر قصد ایجاد فروشگاه دارید و آیا می‌خواهید ارزان‌فروشی کنید؟
  • نوع محصولاتی که قصد فروشش را دارید با منطقه فروشگاه تناسب دارد؟
  • در آینده قصد دارید فروشگاه را توسعه دهید؟
  • مشتریان خود را به‌خوبی شناسایی کرده‌اید و می‌توانید آن‌ها را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید؟
  • توانایی مدیریت و اداره این فروشگاه را دارید؟
  • ابزارهای مدیریت در اختیار شما قرار دارد؟

تامین سرمایه برای مغازه لباس‌فروشی

در مرحله اول تامین‌کننده‌های خود را بشناسید و ببینید که چقدر بودجه باید برای این مسئله مشخص کنید. حتما با افرادی که در این زمینه تجربه دارند، صحبت کنید و از آن‌ها مشورت بگیرید. کیفیت اجناسی که قرار است در فروشگاه شما عرضه شود را از مسئله‌ای ذهنی به مسئله‌ای عملی تبدیل کنید و ببینید با واقعیت چقدر تناسب دارد. این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد.

کیفیت محصولاتی که ارائه می‌دهید شاید از ویترین فروشگاه‌تان هم مهم‌تر باشد. البته مسئله تناسب قیمت و کیفیت بوده که در نهایت می‌تواند بقا و موفقیت شما را تضمین کند.

از هزینه‌های جانبی ایجاد فروشگاه غافل نشوید

معمولا هزینه‌های برنامه‌ریزی‌نشده و جانبی در میانه مسیر شما را محاصره خواهد کرد و اگر از قبل به آن فکر نکرده باشید حتی می‌تواند کسب‌وکار شما را از پا در بیاورد. هزینه‌های مختلفی هستند که اگر اجاره فروشگاه، قبوض مختلف، مالیات و دیگر هزینه‌های پیش‌بینی‌شده را هم حساب کنیم، باز ممکن است مقدار زیادی از سود شما را به خودشان اختصاص دهند.

طراحی، دکور و ویترین فروشگاه پوشاک

ظاهر فروشگاه شما در هر مکانی که باشد اهمیت زیادی دارد. بسته به مکانی که برای فروشگاه خود انتخاب می‌کنید، طراحی و اجرای دکور نیز متفاوت خواهد بود. در بعضی‌ از مکان‌ها ممکن است نیاز باشد هزینه‌ زیادی برای طراحی دکور خود کنید و طرح‌های پیچیده‌ای را به مرحله اجرا برسانید.

فروشگاه را همانند یک سیستم در نظر بگیرید که در کنار محصولات خود، مکان مناسب، سیستم‌های مخصوص و نرم افزار پوشاک نیاز دارد تا ظاهر و دکور خوبی هم داشته باشد.

به سراغ ناگفته‌های راه اندازی مغازه پوشاک باشید

زمانی که صفر تا صد راه اندازی مغازه پوشاک را می‌خواهید بدانید، طبیعی است که بخش زیادی از مطالب حرفه‌ای و پایه‌ای در اختیار شما قرار بگیرد. اما واقعیت این است که بسیاری از ناگفته‌ها را شما در حین کار و به‌شکل تجربی کسب خواهید کرد.

طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه اوهایو انجام شده این نتیجه به‌دست آمده که 60درصد رستوران‌ها در همان سال اول تاسیس‌شان شکست خورده و 80درصد آن‌ها هم در 5 سال اول شکست خواهند خورد. پس‌از بررسی‌های انجام‌شده این نتیجه حاصل شد که یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست چنین مجموعه‌هایی دست‌کم‌گرفتن هزینه‌های رستوران بوده و آن‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند با هزینه‌های خیلی کمی، مجموعه خود را اداره کنند.

البته در مثال فروشگاه پوشاک به هزینه‌های جانبی پرداختیم ولی ناگفته‌های دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشند که شما بتوانید آن‌ها را فقط از زبان فعالان این حوزه بشنوید.

به چه تجهیزاتی برای فروشگاه لباس نیاز داریم؟

مجموعه مختلفی از لوازم و تجهیزات هستند که می‌توانند به شما در چنین فروشگاهی کمک کنند. از قفسه‌های مخصوص لباس گرفته تا سیستم‌های کامپیوتری که روی آن‌ها سیستم‌های مخصوص راه اندازی مغازه پوشاک نصب شده است. ممکن است از خود سوال کنید که نرم افزار پوشاک چیست و چگونه نیاز خواهد شد؟ در بخش بعدی این مورد را به‌طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

منظور از نرم‌افزار فروشگاهی چیست؟

نرم‌افزار فروشگاهی نرم‌افزاری بوده که فروش به‌وسیله آن در فروشگاه برای شما ساده‌تر خواهد شد. این نرم‌افزارها به‌راحتی به دستگاه‌های پوز، چاپگرها و سیستم‌های کامپیوتری وصل می‌شوند و قابلیت‌های مدیریتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. آن‌ها می‌توانند به‌صورت پیش‌فرض مقدار زیادی محصول در خود داشته باشند که توسط شما شخصی‌سازی می‌شود.

سپس با فروش هرکدام از این محصول‌ها که نمونه واقعی آن‌ها در فروشگاه وجود دارد، حساب سیستمی شما نیز به‌کار خواهد افتاد و مدیریت همه‌چیز برای‌تان ساده‌تر خواهد شد. برخی از این نرم‌افزارها مثل نرم‌افزاری که رایماسافت توسعه می‌دهد، امکان محاسبه‌های مختلف، چاپ فاکتور و مدیریت پرداختی‌ها و دریافتی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

چگونه بهترین نرم‌افزار فروشگاهی را برای فروشگاه لباس خود تهیه کنیم؟

رایما سافت به‌قطع یکی ‌از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این شرکت از نرم افزار فروشگاهی سوپرمارکت گرفته تا نرم‌افزارهایی که مخصوص خرید ‌و فروش لباس در فروشگاه‌های مختلف هست را توسعه می‌دهد. برای چنین هدفی هم یک نرم‌افزار فوق‌العاده در اختیار دارد. این نرم‌افزار دارای نسخه‌های:

  • پایه
  • متوسطمالی و گزارش‌های مختلف دسته‌بندی کنیم. البته هر نسخه را که تهیه کنید، امکان ارتقاء پلن همواره برای شما در همان سیستم و بدون پیچیدگی خاصی وجود خواهد داشت. کافی‌است تا با کارشناسان رایما تماس حاصل کنید.

    جمع‌بندی

  • پیشرفته

بوده که در هر سطح، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به‌طور کلی می‌توانیم امکانات این نرم‌افزار را در بخش‌های فاکتور، انبار، امور 

برای راه اندازی مغازه پوشاک شما مسیر سخت و دشواری را در پیش خواهید داشت. واقعیت این است که شما به چیز‌های زیادی نیاز دارید و باید با صبر حوصله تک‌تک آن‌ها را فراهم کنید. از مکان و پیش‌نیازهای مغازه گرفته تا نرم افزار پوشاک که یکی از نیازهای اصلی شما برای ساخت یک فروشگاه لباس است.

البته که در مورد خدمت آخر، رایما سافت می‌تواند به شما کمک کند. همان‌طور که برای شما توضیح دادیم، رایما یکی‌ از بهترین شرکت‌هایی است که می‌توانید روی آن برای تهیه محصولات نرم‌افزاری مختلف حساب کنید. از شما ممنونیم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

منبع : raymasoft.com

برای راه اندازی مغازه پوشاک به چه چیزی نیاز داریم؟ چه بایدها و نبایدهایی برای ما وجود دارد؟ آیا چک‌لیستی هست که به‌کمک آن بتوانیم بفهمیم آماده راه‌اندازی یک فروشگاه لباس هستیم یا خیر؟