شیرجه‌های غیرقانونی عامل مرگ در آبشار شیرآباد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جوان حاذق‌خواه در خصوص حوادث متعدد در آبشار شیرآباد خان‌ببین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: هر ساله شاهد حوادث تلخ در آبشار شیرآباد هستیم و این اتفاقات ناشی از عدم توجه مردم به هشدارهای ایمنی است.

وی افزود: شیرآباد یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که اهالی منطقه، هم‌استانی‌ها و مردم عزیز ایران اسلامی مجذوب طبیعت زیبای آن می‌شوند و به برای دیدن این مکان تفریحی مراجعه می‌کنند.  

فرماندار رامیان با اشاره به استقرار امکانات مختلف شهری برای رفاه حال مردم و مسافران در این منطقه گفت: شاید یکی از بهترین امکانات در آبشارهای استان گلستان در آبشار شیرآباد آماده شده است و در تمام نقاط آن‌جا با نصب بنر، شعارنویسی هشدارهای ایمنی، آگاهی‌رسانی لازم را به مردم اطلاع دادیم که تحت هیچ‌عنوان در آن‌جا شنا نکنند و شیرجه نزنند.

جوان حاذق‌خواه بیان کرد: در آن‌جا شهردار دو نیرو را مأمور کرده است که مردم را از شنا در آبشار منع کنند اما چه کنیم که مردم عزیز ما واقعا بی‌دقتی می‌کنند و هشدارها را جدی نمی‌گیرند.

وی توضیح داد: چند تا آبشار پله‌ای در منطقه وجود دارد و مردم بدون اینکه امکانات لازم را داشته باشند از یک منطقه سختی عبور می‌کنند و خودشان را به بالای آبشار می‌رسانند و بعد از آن از ارتفاع ۲۵ متری یا ۳۰ متری خودشان را پایین آبشار پرت می‌کنند و حوادث تلخی را به وجود می‌آورند.

فرماندار رامیان با اشاره به اینکه بیشترین علائم هشداردهنده بیشترین در منطقه آبشار شیرآباد نصب کردیم، گفت: رئیس دادگستری بخش نیز آن‌جا رفته و بازدید کرده است، اعضای شورای تأمین هم بازدید کردند واقعاً هیچ خلائی در کار شهرداری برای استقرار امکانات وجود ندارد.

جوان حاذق‌خواه بیان کرد: فردی که برای دیدن آبشار شیرآباد وارد منطقه می‌شود از زمانی که قبض ورودی را دریافت می‌کند در مسیر با علائم هشداردهنده روبروست، علائمی نظیر شنا کردن ممنوع، نزدیک نشدن به صحراها، حتی تا مسیر دسترسی به پارکینگ و از پارکینگ به سمت آبشارها نیز تابلوهای مختلف و نصب بنر، سنگ‌نوشته، صخره‌نوشته وجود دارد تا شاهد بروز حوادث تلخ نباشیم.

فرماندار رامیان یکی از مهم‌ترین دلایل بروز حوادث تلخ در آبشار شیرآباد در خان‌ببین گفت: شیرجه‌های غیرقانونی عامل حوادث تلخ در این منطقه گردشگری و تفریحی است.