دیدار احمدیان با همتای ونزوئلایی و وزیر خارجه چین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر احمدیان، دبیرشورای عالی‌ امنیت ملی ایران در حاشیه نشست مشترک بریکس با برخی کشورهای محور جنوب با همتای ونزوئلایی خود دیدار کرد. 

طرفین در این دیدار بر تقویت روابط همه جانبه سیاسی، امنیتی و اقتصادی دو کشور تاکید کردند. 

احمدیان از مواضع ونزوئلا در رابطه با فلسطین تقدیر کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تبادل تجربیات و دستاوردهای علمی و فن آوری را به طرف ونزوئلایی اعلام و تاکید کرد  سیاست توجه به منطقه آمریکای لاتین در دولت جدید ادامه دارد.

احمدیان همچنین در ادامه دیدارهای خود در سن‌پترزبورگ با "وانگ یی"، وزیر امور خارجه چین دیدار  کرد.

در  این دیدار طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه چین در این دیدار تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است. روابط چین با ایران متأثر از دیگران نخواهد بود و ما از تمامیت ارضی و حاکمیت ایران حمایت می‌کنیم.

دیپلمات ارشد چین تأکید کرد: چین به توافق مشارکت راهبردی ۲ کشور پایبند است و علاوه بر آن، حوزه‌های جدید همکاری را در نظر داریم.

وانگ‌یی با بیان اینکه «پکن و تهران چالش‌ها و تهدیدهای یکسانی دارند و از این رو، باید با یکدیگر همکاری کنند»، گفت: باید تلاش‌های آمریکا علیه ایران، روسیه و چین را ناکام بگذاریم.

او با تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات پکن- تهران در دولت جدید گفت: آماده تقویت همکاری‌ها در چارچوب کریدورهای حمل‌ونقل هستیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در حاشیه نشست بریکس با همتای ونزوئلایی خود وهمچنین وزیر امور خارجه چین دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه و بین‌المللی رایزنی کرد.