بازگشت «از گور برخاسته»؛ خط‌ونشان دیوید تیلور برای کامران قاسم‌پور!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان اوزان غیرالمپیکی 2024 در حالی از 7 آبان‌ماه در تیرانا، پایتخت کشور آلبانی برگزار خواهد شد که حضور برخی کشتی‌گیران در این رویداد مهم به جذابیت‌های معمول افزوده است؛ از کامران قاسم‌پور، قهرمان 2 دوره جهان تا دیوید تیلور، گربه‌سیاه آمریکایی با یک مدال طلای المپیک.

دیوید تیلور که در رقابت‌های فاینال‌ایکس پیش از المپیک 2024 پاریس، مبارزه را 2 مرتبه به آرون بروکسف پدیده وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد آمریکا باخت و دوبنده المپیکی را از دست داد، با قدرت به میادین برگشت و این بار در یک وزن بالاتر یعنی وزن 92 کیلوگرم با دیکته کردن برتری خود مقابل حریفان، به دوبنده یانکی‌ها در تورنمنت آلبانی دست یافت.

تیلور در مبارزاتی که از دیروز شروع شد و تا بامداد امروز به طول انجامید، مقابل ترنت هیدلی و زاهید والنسیا آن اقتدار همیشگی‌اش را با سبک کشتی انفجاری نشان داد و توانست در 2 مبارزه پیاپی مقابل والنسیا به برتری برسد تا بازگشتی باشکوه به میادین کشتی داشته باشد؛ مخصوصاً آن که پس از شکست مقابل بروکس تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفته بود.

در سمت مقابل هم کامران قاسم‌پور هفته قبل با برتری در جدال انتخابی مقابل امیرحسین فیروزپور، دوبنده وزنی که در آن 2 بار به مدال طلای جهان دست یافته را پس گرفت و به این وزن برگشت تا احتمالاً در تیرانا شاهد رویارویی دو غول کشتی آزاد جهان یعنی دیوید تیلور و کامران قاسم‌پور باشیم؛ 2 قهرمان با سرنوشت‌هایی تا حدی مشابه.

شباهت کامران و دیوید از این جهت است که هر دو کشتی‌گیر نتوانستند به المپیک 2024 پاریس بروند و در نهایت از وزن 86 کیلوگرم به یک وزن بالاتر یعنی 92 کیلوگرم رفتند و حالا خودشان را برای آخرین تورنمنت مهم سال آماده می‌کنند. این در حالی است که احتمال ورود عبدالرشید سعدالله‌یف به این وزن هم کم نیست و شاهد رقابت‌های جذابی در هفته نخست آبان هستیم.

دیوید تیلور با برتری مقابل زاهید والنسیا، دوبنده تیم ملی کشتی آزاد آمریکا را پس گرفت و در رقابت‌های جهانی حضور خواهد یافت.