یونیسف خواستار آتش بس فوری در غزه برای حمایت از کودکان شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مسئول بین المللی ضمن اشاره به ضرورت حمایت از کودکان و بهبود تدابیر امنیتی برای آنان، انجام اقدامات لازم برای حفاظت از فعالان عرصه بشردوستانه و تسهیل جابجایی کودکان جدا شده از خانواده‌هایشان را خاطر نشان کرد.

شیبان افزود شرایط در نوار غزه بسیار وخیم شده به طوری که تعداد آوارگان از 1.7 میلیون نفر به 1.9 میلیون نفر افزایش یافته و مناطقی که امن اعلام شده‌اند بمباران می‌شود و در واقع هیچ منطقه امنی در غزه باقی نمانده است.

وی همچنین به انباشت زباله و شرایط غیر بهداشتی اشاره نموده که افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها را در پی دارد به ویژه آنکه خانواده‌ها برای یافتن مواد غذایی در زباله‌ها جستجو می‌کنند.

این مسئول بین المللی کاهش شدید ورود کمک‌های بشردوستانه را یادآور شده به طوری که کامیون‌های ورودی به نوار غزه از 100 مورد در روز در ماه آگوست به 15 کامیون در سپتامبر به بهانه مسائل امنیتی کاهش یافته است و همین مساله به افزایش قیمت مواد غذایی اساسی و کاهش وعده‌های غذایی انجامیده است.

تد شیبان معاون اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) بر ضرورت برقراری آتش بس در نوار غزه و پایان دادن به هدف قرار دادن کودکان و همچنین فراهم شدن شرایط برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کرد.