رژه باشکوه نیروهای مسلح به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رژه باشکوه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس، با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، در جوار مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این مراسم  با نواخته شدن سرود ملی و قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز گردید.

پیش از شروع رسمی، یگان‌های مختلف نظامی و انتظامی در حال تمرین بودند و صدای شیپور و هم‌نوایی گروه‌ها فضای مراسم را پر کرده بود.

در این مراسم، که با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی و سیاسی کشور برگزار شد، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به عنوان یکی از چهره‌های کلیدی حاضر در مراسم، نقش مهمی ایفا کرد. همچنین، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، به همراه سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و سرلشکر رحیم صفوی، مشاور عالی فرمانده معظم کل، حضور داشتند. 

امیر عزیز نصیرزاده، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، و امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، نیز از دیگر شخصیت‌های حاضر بودند. همچنین، امیر علیرضا صباحی‌فر، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، و سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، به همراه سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، نیز در این مراسم شرکت کردند.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، و سردار احمدرضا رادان، فرماندهی انتظامی کل کشور، از دیگر مقامات حاضر در مراسم بودند.

 

بیشتر بخوانید:

پزشکیان در رژه نیروهای مسلح: باید با وحدت و همبستگی به‌ویژه در مقابل اسرائیل غاصب ایستادگی کنیم

پس از سخنرانی رئیس‌جمهور، یگان‌های پیاده و محمول نیروهای مسلح از مقابل جایگاه رژه رفتند که این بخش از مراسم، نماد قدرت و آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از کشور بود.

در این مراسم ابتدا یگان‌های نمونه ارتش از جمله تیپ ۶۵ نوهد، دانشجویان مرکز آموزش جواد الائمه (ع)، دانشجویان دانشگاه خاتم‌الانبیاء پدافند آجا، دانشجویان دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری، دانشجویان علوم و فنون نیروی دریایی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

سپس یگان‌های نمونه سپاه اعم از یگان‌های نیروی زمینی، هوافضا و نیروی دریایی سپاه، نیروی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با رژه خود توان و آمادگی برای مقابله با هر نوع دشمن و تهدیدی را به نمایش گذاشتند.

رژه نیروهای مسلح نه تنها نمایش قدرت نظامی، بلکه تجلی افتخار و ارادت به آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز به حساب می‌آید.

گفتنی است؛ هفته دفاع مقدس، یادآور ایامی است که ملت ایران با وحدت و ایمان توانست از خاک و ارزش‌های خود دفاع کند، و این رژه باشکوه، تجلی قدرت و عظمت نیروهای مسلح ایران در پاسداری از استقلال و امنیت کشور است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح ایران در رژه روز ملی دفاع مقدس

نمایش موشک دوربرد «جهاد» برای اولین‌بار در رژه نیروهای مسلح

رونمایی از پهپاد شاهد ۱۳۶B توسط نیروی هوافضای سپاه

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، آیین رژه ۳۱شهریور نیروهای مسلح به‌مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس با حضور پزشکیان برگزار شد.