رئیس جمهور در سازمان ملل جایگاه ایدئولوژیک ایران را ارتقا دهد/ تاکید بر لزوم پایان سیاست های یک جانبه گرایانه آمریکا

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روند حضور روسای جمهوری کشورمان در سازمان ملل طی این مدت نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران یک نظام ایدئولوژیک است و براساس همین رویکرد سیاست خارجی خود را برای دنیا تبیین کرده است.

وی با بیان اینکه سیاست ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران در تعاملاتمان با دنیا کاملا تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: تمام دنیا شاهد بود که ایران حتی در جنگ تحمیلی نیز هیچ یک از معیار های اسلامی و عقاید ایدئولوژیک خود را نادیده نگرفت و همواره در مراودات بین المللی خود بر اساس این رویکرد عمل کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آقای پزشکیان باید از فرصت سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به بهترین شکل برای بیان سیاست های ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران استفاده کند، عنوان کرد: حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به عنوان بزرگترین نهاد بین المللی می تواند فرصت مناسبی باشد تا جایگاه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران ارتقا پیدا کند.

ترقی در ادامه با بیان اینکه مشکل امروز دنیا، یک جانبه گرایی آمریکاست؛ ادامه داد: حاصل سیاست یک جانبه گرایی آمریکا در دنیا، ناامنی، کشتار و بی ثباتی در سراسر دنیاست. آمریکا با سیاست های یک جانبه گرایی خود نظم جهانی را بر هم زده و موجب ظلم به ملت ها و کشورهای دنیا شده است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت سیاست چندجانبه گرایی در دنیا تاکید کرد: باید از تریبون بین المللی سازمان ملل بر عبور از استیلای قدرت و یک جانبه گرایی آمریکا در دنیا تاکید شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان با بیان اینکه دفاع از حقوق مظلومان هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید است و هم جز آموزه های دین اسلام است، تاکید کرد: در سازمان ملل بالغ بر 144 کشور بر تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کردند، آقای پزشکیان از حضور خود در سازمان ملل استفاده کرده و ضمن حمایت و همراهی با کشورهایی که بر تشکیل فلسطین مستقل تاکید دارند از کشورهایی که مانع احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین هستند با جدیت انتقاد کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ضرورت تقویت سیاست چندجانبه گرایی در دنیا تاکید کرد: رئیس جمهور از تریبون بین المللی سازمان ملل بر عبور از استیلای قدرت و یک جانبه گرایی آمریکا در دنیا تاکید کند.